» آرشیو اخبار » دستگیری اولین متهم پرونده فروپاشی ترا توسط پلیس کره جنوبی
ترافورم لبز

دستگیری اولین متهم پرونده فروپاشی ترا توسط پلیس کره جنوبی

15 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رئیس تیم تجاری ترافورم لبز (Terraform Labs) که بخشی از حلقه داخلی پروژه دو کوان (Do Kwon) به شمار می‌رفت دستگیر شد. پلیس کره جنوبی پس از ماه‌ها تحقیق بدون حتی یک دستگیری و متواری شدن مجرم اصلی، اولین متهمی که در سقوط اکوسیستم بلاکچین ترا (Terra) نقش داشته را دستگیر کرد.

خبر دستگیری یو مو (Yoo Mo)، رئیس تیم تجاری ترافورم لبز، ۶ اکتبر (۱۴ مهر) در رسانه‌های کره جنوبی منتشر شد. کمی بعد، چوی سونگ کوک (Choi Sung-Kook)، دادستان منطقه در گفتگو با خبرگزاری فورکست (Forkast) صحت این خبر را تایید کرد.

دفتر دادستانی ناحیه جنوب سئول در ۵ اکتبر (۱۲ مهر) حکم دستگیری  یو را صادر کرد. طبق گزارش‌ها، یو به نقض قوانین بازار سرمایه و کلاهبرداری از طریق دستکاری قیمت بازار استیبل کوین ترایو‌اس‌دی (Terra USD) که اکنون با عنوان ترا یواس‌دی کلاسیک (USTC) شناخته می‌شود متهم شد. مقامات جزئیات دستگیری یو از جمله زمان عملیات را فاش نکردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دستگیری رئیس ترافورم لبز، آغازی برای رسیدگی به پرونده فروپاشی ترا

ترافورم لبز
ترافورم لبز

حکم دستگیری رئیس تیم تجاری ترافورم لبز در واقع در ماه سپتامبر صادر شده و گمان می‌رود که او بخشی از حلقه درونی برنامه دو کوان، بنیانگذار ترا باشد. در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)، اینترپل یک اعلان قرمز صادر کرد؛ «یک درخواست امنیتی از مجریان قانون در سراسر جهان برای یافتن، دستگیری موقت دو کوان و استرداد او به دولت کره جنوبی».

در عین حال، یکی از سخنگویان ترافورم ادعا کرد که پرونده کره جنوبی علیه مدیر ارشد این شرکت سیاسی شده و دادستان‌ها تعریف اوراق بهادار را در پاسخ به فشار عمومی گسترش داده‌اند. فروپاشی این اکوسیستم ۴۰ میلیارد دلاری در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) منجر به سقوط بازار رمزارز شد و تقریبا ۱ تریلیون دلار سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال را از بین برد.

در حال حاضر، در رگولاسیون بازار سرمایه و اوراق بهادار الکترونیکی کشور کره جنوبی یک تعریف قانونی «برای اوراق بهادار غیراستانداردی که در بلاکچین منتشر شده» وجود ندارد. این کشور در حال حرکت به سمت مقرراتی ساختن این فضا و امور مالی مربوط به رمزارزها است. کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی به این منظور تا پایان سال ۲۰۲۲، دستورالعمل‌هایی را برای توکن‌های اوراق بهادار آماده خواهد کرد.

مترجم: ف غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×