» آرشیو اخبار » خیز انس طلا برای کانال 1900 دلار
طلا

خیز انس طلا برای کانال 1900 دلار

19 دی 1401 2

قیمت طلا رشد خود را متوقف کرده است، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال روبرو شدن با منطقه ای است که با خرید بالا مواجه شده و ریسک را برای گاوهای طلا بالا می برد.  پیش از اینکه قیمت طلا مسیر صعودی خود را تا مرز 1900 دلار از سر بگیرد، ممکن است عقب نشینی به سمت حمایت 1865 دلاری در راه باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کانال 1900 یک چالش بزرگ برای گاوهای طلا به حساب می آید. باید منتظر بود و دید که آیا فلز گرانبها می تواند این کانال را پشت سر بگذارد؟

همه اینها در حالی است که معاملات آتی طلا در هفته گذشته نشان دهنده نوسان شدید قیمت در میان امیدهای فزاینده به احتمال ادامه سیاست انقباضی فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره است که می تواند حرکت را در سمت نزولی تغییر دهد، زیرا بازار کار همچنان بسیار انقباضی است.

تأثیر اخبار چین بر بازار طلا و سایر فلزات گرانبها

با توجه به اینکه انتظار می رود، چرخش سیاست های فدرال رزرو در دستور کار باشد، سرمایه‌گذاران از بازگشایی کامل اقتصاد چین حمایت می کنند. پس از سه سال، چین گذرگاه‌های دریایی و زمینی خود را با هنگ‌کنگ باز کرد و به محدودیت های مربوط به قرنطینه پایان داد. بازگشایی دروازه چین و همچنین اخبار مربوط به افزایش ریسک‌پذیری سایر بازارهای جهانی، باعث کاهش بیشتر دلار آمریکا شده و قیمت طلا را به مرز 1900 دلار بازگردانید.
قیمت طلا همچنین با انتشار اخباری مبنی بر اینکه بانک خلق چین (PBOC) برای اولین بار از سپتامبر 2019، در ماه نوامبر ذخایر طلای خود را 32 تن افزایش داده و به 2010 تن رسانیده است، بر بازار اثر گذاشت. در روز پیش رو، انتظارات فدرال رزرو به تحریک احساسات ریسک و روند قیمت دلار آمریکا ادامه داده و بر قیمت طلا تأثیر می گذارد.

علیرغم افزایش شدید قیمت در هفته گذشته، معاملات آتی طلا نتوانستند به قیمتی بالاتر از مقاومت قابل توجه کانال 1877 دلار ورود نمایند؛ و این  نشان می دهد که اگر معاملات آتی هفته آینده را با باز شدن شکاف شروع کنند، یک روند رو به جلو و افزایشی صورت خواهد گرفت. صورتجلسه دسامبر فدرال رزرو نشان می دهد که احتمالاً نرخ بهره در تمام سال بالا بوده و این می تواند فرسودگی (exhaustion) قیمت طلا را افزایش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار 4 ساعته نوسانات قیمت طلا

نمودار 4 ساعته طلا

قیمت طلا رشد خود را متوقف کرده است، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال روبرو شدن با منطقه ای است که با خرید بالا مواجه شده و ریسک را برای گاوها بالا می برد.  پیش از اینکه قیمت طلا مسیر صعودی خود را تا مرز 1900 دلار از سر بگیرد، ممکن است عقب نشینی به سمت حمایت 1865 دلاری در راه باشد. گاوهای نر به هدف 1877 دلاری دست یافته اند که به آنها اجازه می دهد نفسی بکشند.

برای هدف قرار دادن دوباره 1900 دلار، بازگرداندن بالاترین قیمت چند ماهه به 1880 دلار بسیار مهم است. بسته شدن روزانه بالاتر از دومی برای گسترش روند صعودی مورد نیاز است.

از طرف دیگر، اگر فروشندگان حمایت 1865 دلار را از دست دهند، افت مجدد به سوی میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA-21) در 1853 دلار را نمی توان رد کرد.

نمودار معاملات آتی طلا

نمودار روزانه طلا

 

از نظر تکنیکال و با توجه به نمودار هفتگی، معاملات آتی طلا می تواند حرکت ژانویه تا فوریه را تکرار کند. در هفته آینده و در رنج معاملات آتی 9 ژانویه 2022 تا 20 فوریه 2023 ممکن است طلا نتواند حرکت پایداری را به بالای مقاومت 1877 دلار و تثبیت در این کانال پیدا نماید.

نمودار طلای آتی

در نمودار روزانه، حرکت معاملات آتی طلا به زیر سطح حمایت قابل توجه «میانگین متحرک جابه‌جا شده 9 روزه» (9 DMA) که در حال حاضر رنج 1838 دلار است، اولین تایید از شروع روند نزولی طلا خواهد بود. بدون شک، نوسانات بالای قیمت احتمالاً در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و می‌تواند عدم اطمینان را افزایش دهد. البته روند افزایشی در نهایت باعث می شود که فروشندگانی در بالای سطوح فعلی جذب بازار شوند.

بر این اساس می توان نتیجه گرفت که بسته شدن هفتگی معاملاتی آتی طلا، تضمین کننده شروع یک روند نزولی است. چرا که معاملات آتی طلا قبل از افت شدید ژوئن 2022 با مقاومت سختی در این سطح روبرو شدند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxstreet ، investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×