» آرشیو اخبار » آیا اونس طلا همچنان به صعود خود ادامه خواهد داد؟
طلا

آیا اونس طلا همچنان به صعود خود ادامه خواهد داد؟

25 دی 1401 6

طلا برای اولین بار در طی هفت ماه گذشته به بالای 1900 دلار رسیده است. باید منتظر بود و دید که آیا در کوتاه مدت شاهد یک اصلاح نزولی خواهیم بود یا خیر؟

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طلا برای اولین بار در طی هفت ماه گذشته به بالای 1900 دلار رسیده است. باید منتظر بود و دید که آیا در کوتاه مدت شاهد یک اصلاح نزولی خواهیم بود یا خیر؟ تحلیلگر «اف ایکس استریت» (Eren Sengezer) گزارش می‌دهد که چشم‌انداز تکنیکال اصلاح قیمت طلا قبل از ادامه رالی دور از دسترس نیست.

در این شرایط 1880 به عنوان حمایت اولیه در نظر گرفته شده است. چشم‌انداز کوتاه مدت طلا به شرایط خرید بیش از حد اشاره می‌کند، زیرا جفت طلا به دلار اندکی بالاتر از کانال صعودی اوایل نوامبر و شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) بالای 70 قرار دارد. 

قیمت طلا با گمانه‌زنی‌ها در مورد فدرال رزرو کمتر جنگ طلب و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا تقویت شد. گزارش تورم روز پنجشنبه ایالات متحده، شاهد کاهش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) دسامبر به زیر 7 درصد و CPI اصلی به زیر 6 درصد بود. انتشار این آمارها باعث شد تا بازارهای مالی حمایت شده و صعودی شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 در همین حال، دلار در حال بهبود است، اگرچه معامله‌گران طلا آن را نادیده گرفته‌اند. شاخص دلار آمریکا، که ارزش دلار را در برابر سبدی از همتایان دنبال می‌کند، در حال کاهش برخی از ضررهای هفتگی خود است و با افزایش 0.18 درصدی، به 102.418 رسید. یکی دیگر از دلایل تقویت قیمت اخیر طلا به دلار (XAU/USD)، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است.

نرخ معیار بازدهی 10 ساله یک واحد سقوط کرد و به 3.434 درصد رسید، هرچند در طی هفته 12 واحد کاهش یافته است. با توجه به ابزار فد واچ (FedWatch Tool)، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از انتشار تورم ایالات متحده، به ۹۴.۲ درصد رسیده است.

در همین حال، تخمین احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه ژانویه از 60.5 عبور کرد و به 64.6 رسید. در مورد انتظارات تورمی مصرف کننده، برای یک سال از 4.4 درصد به 4 درصد کاهش یافت، در حالی که برای یک دوره 5 ساله از 2.9 درصد به 3 درصد رسید.

از جنبه نزولی می‌توان سطوح 1880 دلار را به عنوان حمایت اولیه و سپس سطح حمایت دوم را 1860 در نظر گرفت. در صورت تداوم شکست، جفت طلا به دلار می‌تواند تا 1830 کاهش یابد. در صورتی که قیمت بالای 1920 دلار تثبیت شود، می‌توان سطوح مقاومت بعدی در 1940 و 1950 دلار را هدف قرار داد که همه سطوح ثابت از آوریل 2022 هستند.

تجزیه و تحلیل قیمت طلا

چشم‌انداز تکنیکال نمودار روزانه، نشان می‌دهد که طلا احتمالاً به صعود خود ادامه خواهد داد؛ زیرا در 5 ماه می سال 2022، بالاترین نرخ روزانه از کانال 1909.80 دلار عبور کرد. اندیکاتورهایی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) در شرایط خرید بیش از حد قرار دارند، اما همچنان سطح زیر 80 نشان می‌دهد که روند صعودی در حال افزایش است.

در حالی که نرخ تغییر (RoC)، نشان می‌دهد که خریداران بیشتری در حال ورود به بازار هستند. براساس نمودار سطوح مقاومت کلیدی، طلا به بالاترین سطح در 18 آوریل با 1998.39 دلار خواهد رسید، که کمی کمتر از 2000 دلار می‌باشد.

نمودار طلا

چشم‌انداز کوتاه مدت

سرمایه‌گذاران کوتاه مدت خوش‌بین هستند. ما معتقدیم که بازار در ابتدا نفس می‌کشد تا مشخص شود که پیش‌بینی چه کسی از مسیر آینده سیاست پولی ایالات متحده دقیق‌تر است، بازار یا فدرال رزرو.

آمارها تأیید می‌کند که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند. در مقابل، رکود دارایی‌های صندوق‌های سهام (ETF) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ETF همچنان بدبین هستند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxstreet ، fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×