» آرشیو اخبار » صرافی وزیراِکس استیبل کوین USDC را از پلتفرم خود حذف می‌کند
صرافی وزیراِکس

صرافی وزیراِکس استیبل کوین USDC را از پلتفرم خود حذف می‌کند

29 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی وزیراِکس (WazirX)، پلتفرم پیشرو ارزهای دیجیتال در هند، امروز اعلام کرد که استیبل کوین‌های یو‌اِس‌دی کوین (USDC)، پَکس دلار (USDP) و ترو یو‌اِس‌دی (TUSD) را از پلتفرم خود خارج خواهد کرد و موجودی کاربران در این سه به طور خودکار به استیبل کوین توسعه یافته توسط بایننس، BUSD تبدیل می‌شود.

این صرافی روز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «وزیراِکس واریز USDC ،USDP و TUSD را متوقف کرده و ما از هیچ واریز جدیدی پشتیبانی نخواهیم کرد. برای افزایش نقدینگی و بهره‌وری سرمایه کاربران، صرافی وزیراِکس به طور خودکار BUSD را به موجودی استیبل کوین‌های USDC ،USDP و TUSD کاربران با نسبت ۱:۱ تبدیل می‌کند.

صرافی وزیراِکس

تبلیغات جام جهانی قطر

این صرافی توضیح داد که برداشت USDC ،USDP و TUSD را در ۲۳ سپتامبر در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت هند (۱ مهر ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت تهران) متوقف می‌کند و به دنبال آن جفت‌های معاملاتی هر سه استیبل کوین در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) حذف می‌شوند.

صرافی وزیراِکس اضافه کرد که تبدیل خودکار موجودی USDC ،USDP و TUSD کاربران «نهایتاً تا ۵ اکتبر (۱۳ مهر)» تکمیل خواهد شد.

صرافی وزیراِکس

صرافی وزیراِکس در حذف USDC از بایننس پیروی می‌کند

اخبار امروز دو هفته پس از اقدام مشابه بایننس منتشر می‌شود که در اطلاعیه خود از عبارات مشابهی برای حذف USDC و دو استیبل کوین دیگر از این پلتفرم استفاده کرد. این صرافی گفت که این اقدام «به منظور افزایش نقدینگی و بهره‌وری سرمایه کاربران» انجام شده است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که «درباره استفاده از استیبل کوین‌های واجد شرایط برای تبدیل خودکار در این پلتفرم تجدید نظر کند».

همچنین بایننس اخیراً مالکیت صرافی وزیراِکس را انکار کرد، درحالی که در سال ۲۰۱۹ دقیقاً خلاف آن گفته شده بود.

در ابتدای ماه آگوست (اوایل مرداد)، چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) یا همان «CZ»، بنیان‌گذار بایننس، در توییتر درباره معامله خرید وزیراِکس توسط بایننس در سال ۲۰۱۹ به ارزش ۱۰ میلیون دلار اظهار نظر کرد و گفت: «این معامله هرگز تکمیل نشد.»

نیکال شتی (Nischal Shetty)، یکی از بنیانگذاران وزیراِکس، از اظهارات ژائو انتقاد کرد و گفت که او و سایر بنیانگذاران مالک شرکت زانمای لبز (Zanmai Labs) هستند، که دارای مجوز از بایننس برای راه‌اندازی جفت‌های معاملاتی INR در وزیراِکس است.

به گفته شتی، در نتیجه بایننس جفت‌های رمزارزی صرافی وزیراِکس را اداره و برداشت ارزهای دیجیتال از این صرافی را پردازش می‌کند. «وزیراِکس یک محصول و یک برند متعلق به بایننس محسوب می‌شود.»

انکار ژائو از انجام این معامله به دنبال گزارش‌های آژانس اجرایی مالی هند (ED) بود. این گزارشات وزیراِکس را به نقض مقررات صرافی‌ها متهم کرد و باعث مسدود شدن ۸/۱۴ میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت شد.

وزیراِکس هفته گذشته اعلام کرد که حساب‌های بانکی‌اش به دنبال «همکاری فعال» با ED دوباره باز شده است.

مترجم: امیر ملک پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×