» آرشیو اخبار » حذف 3 استیبل کوین از صرافی بایننس
حذف 3 استیبل کوین از صرافی بایننس

حذف 3 استیبل کوین از صرافی بایننس

16 شهریور 1401 5

بایننس روز دوشنبه 5 سپتامبر (14 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف «افزایش نقدینگی و کارایی هرچه بیشتر دارایی کاربران»، استیبل کوین های موجود در این صرافی را طی رویدادی در تاریخ 29 سپتامبر (7 مهر) بطور خودکار تبدیل به BUSD خواهد نمود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی رمزارز بایننس به منظور حمایت از استیبل کوین بومی خود یعنی BUSD، بزودی آن را جایگزین سایر استیبل کوین ها در این صرافی می‌نماید.
بایننس روز دوشنبه 5 سپتامبر (14 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف «افزایش نقدینگی و کارایی هرچه بیشتر دارایی کاربران»، استیبل کوین های موجود در این صرافی را طی رویدادی در تاریخ 29 سپتامبر (7 مهر) بطور خودکار تبدیل به BUSD خواهد نمود.

طبق اعلام صرافی بایننس، تبدیل این ارز ها فقط مختص استیبل کوین هایی که در حال حاضر در این صرافی قرار دارند نبوده و شامل مواردی که پس از این به این صرافی واریز می‌شوند نیز خواهد بود. طی این رویداد استیبل کوین‌های USDC، USDP و TUSD به نسبت یک به یک (1:1) تبدیل به BUSD می‌شوند.

USDC دومین استیبل کوین برتر بازار از لحاظ میزان عرضه کلی است. جفت ارز USDC/USDT در 24 ساعت گذشته از حجم معامله بسیار بالایی در صرافی بایننس برخوردار بوده و از این حیث در رتبه یازدهم قرار گرفته است. در بیانیه این صرافی آمده است:

تبلیغات جام جهانی قطر
در تاریخ 29 سپتامبر (7 مهر)، کاربران صرافی بایننس تعداد استیبل کوین‌هایUSDC، USDP و TUSD قابل معامله خود را بصورت تجمیع شده تحت نام BUSD مشاهده خواهند نمود. البته این اتفاق ارتباطی با حق انتخاب کاربران برای برداشت رمزارز مورد نظرشان ندارد. این بدان معناست که کاربران می‌توانند در زمان برداشت دارایی خود از صرافی، بجای BUSD رمزارز های TUSD، USDC، USDP را به نسبت یک به یک دریافت نمایند.
گفتنی است این فرایند از ساعت 7:30 صبح به وقت تهران آغاز خواهد شد
حذف 3 استیبل کوین از صرافی بایننس
کاربران می‌توانند در زمان برداشت دارایی خود از صرافی، بجای BUSD رمزارز های TUSD، USDC، USDP را به نسبت یک به یک دریافت نمایند.

 

لازم به ذکر است که پس از این تاریخ، معاملات این سه رمزارز در برابر تتر (USDT) و BUSD و همچنین در برابر ارز های متداول همچون بیت کوین و اتر از لیست جفت ارزهای این صرافی حذف خواهند شد.

همچنین برای ایجاد آمادگی هرچه بیشتر جهت انجام این رویداد، معاملات استیبل کوین ها در برابر یکدیگر از تاریخ 26 سپتامبر و معاملات استیبل کوین ها در برابر سایر رمزارز ها، از تاریخ 29 سپتامبر متوقف خواهند شد.

صرافی بایننس در ادامه اعلام نموده است:

پس از توقف معاملات در زمان های اعلام شده، تمامی سفارشاتی که پیش از این ثبت شده اند، بطور خودکار حذف خواهند شد. بعد از انجام این رویداد، کاربران می‌توانند دارایی خود را با استفاده از استیبل کوین BUSD معامله نمایند.

در حین اجرای این تغییرات، در سایر خدمات این صرافی از جمله استیک کردن، پرداخت‌ها و سرویس ارائه کارت هدیه نیز وقفه‌ای کوتاه مدت ایجاد خواهد شد.

بطور کلی اتخاذ چنین تصمیمی به این معناست که بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز ها از لحاظ حجم مبادلات، استفاده از استیبل کوین بومی خود را نسبت به سایر رقبا در اولویت قرار خواهد داد. این اتفاق همچنین نشانگر تلاش بایننس برای افزایش سهم BUSD از حجم معاملات بازار است.

این اقدام در دراز‌مدت پیامد‌هایی برای سایر استیبل کوین‌ها خواهد داشت. گرچه فراوانی کاربران USDC در سطح صرافی های متمرکز و همچنین پلتفرم های دیفای می‌تواند از عواقب این اقدام برای این استیبل کوین بکاهد.

بر اساس داده‌های سایت کوین گکو (CoinGecko)، حجم کل معاملات جفت ارز USDC/USDT در 24 ساعت گذشته حدود 5/8 میلیارد دلار بوده است. این در حالی ایت که سهم صرافی بایننس از این میزان، 124/4 میلیون دلاربوده و این صرافی از این حیث در جایگاه دوم قرار دارد.

داده‌های سایت THE BLOCK حاکی از این است که بیشترین میزان فعالیت درون زنجیره ای استیبل کوین ها مختص USDC بوده و این رمزارز در یک ماه گذشته حجم گردش درون زنجیره ای به میزان 352/6 میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. در مقایسه با USDC، سهم BUSD بعنوان سومین استیبل کوین بازار از لحاظ میزان عرضه، تنها 20/64 میلیارد ریال بوده است.

حذف استیبل کوین ها از صرافی بایننس

 

در ادامه به بررسی سهم صرافی بایننس از میزان معاملات سایر استیبل کوین ها در برابر تتر می پردازیم.

  • در 24 ساعت گذشته، میزان گردش استیبل کوین TUSD در برابر تتر (USDT) معادل 185 میلیون دلار بوده است. صرافی بایننس میزبان حدود 12.6 میلیون دلار از این گردش بوده و در رده سوم قرار گرفته است.

 

  • در بازه زمانی مشابه، حجم کل گردش پَکس دلار (USDP) در برابر تتر 2/6 میلیون دلار بوده است. انجام شدن چیزی حدود 342 هزار دلار از این تراکنش ها در بایننس، این صرافی را در رتبه سوم مبادلات USDP/USDT قرار داده است.

 

BUSD در سال 2019 و با همکاری  PAXOS، شرکت پشتیبان و توسعه دهنده USDP رونمایی شد. در آن زمان، دپارتمان خدمات مالی نیویورک به منظور ارائه مجوز به PAXOS جهت راه اندازی استیبل کوین BUSD بر روی شبکه اتریوم، سرفصل های جدیدی را به مقررات مربوطه اضافه نمود.

 

مترجم: حسن نصیری

منبع: theblock.co

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×