» ارز دیجیتال » جدال 100 لابیگر رمزارزها با مخالفان
ارز

جدال 100 لابیگر رمزارزها با مخالفان

14 دی 1401 4

با از سرگیری کنگره ایالات متحده و ایجاد خطوط، نبرد بین قانون‌گذاران به نفع و علیه صنعت مالی نوپای ارزهای دیجیتال، موضوع داغی خواهند بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با از سرگیری کنگره ایالات متحده و ایجاد خطوط، نبرد بین قانون‌گذاران به نفع و علیه صنعت مالی نوپا، ارزهای دیجیتال موضوع داغی خواهند بود.

اما انجمن بلاکچین گزارش می‌دهد که بیش از 100 حامی صنعت کریپتو برای کمک به ایجاد تعادل مناسب بین حفاظت و نوآوری تلاش و مبارزه می‌کنند.

118 کنگره ایالات متحده در 3 ژانویه (13 دی) در واشنگتن دی سی تشکیل شد. قرار است تا 3 ژانویه 2025 (14 دی 1403) در دو سال پایانی اولین دوره ریاست جمهوری جو بایدن ادامه یابد.

تبلیغات جام جهانی قطر

صنعت کریپتو در حال حاضر پس از چندین فروپاشی بزرگ در سال گذشته در معرض خطر است که بزرگترین آن سقوط FTX در اوایل نوامبر (اوایل آبان) را می‌توان نام برد.

ران هاموند (Ron Hammond)، مدیر روابط دولتی در انجمن بلاکچین، در یک موضوع توییتری در تاریخ 3 ژانویه (13 دی)، چالش‌ها و فرصت‌های کنگره را در روز از سرگیری آن مطرح کرد.

«این هفته در کنگره و کریپتو: اولین روز از کنگره 118 فرا رسید! بر کسی پوشیده نیست، صنعت کریپتو پس از سقوط FTX در تیررس کنگره قرار دارد. این کنگره چالش‌ها و فرصت‌هایی را ارائه می‌کند.»

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار FTX، از یک اهداکننده مالی به دشمن عمومی شماره 1 در کپیتول هیل‌ (Capitol Hill) تبدیل شده است. هاموند افزود:

«مشکل بسیاری در دی سی این است که FTX را با کل صنعت کریپتو برابر می‌دانند.»

این فروپاشی می‌تواند «قانون‌گذاری یک‌بار در دهه» را آغاز کند که در حال حاضر چارچوب‌های نظارتی محکمی مانند لایحه لومیس-گیلیبرند (Lummis-Gillibrand) ارائه شده است. این لایحه دو حزبی به صلاحیت آژانس، مقررات استیبل کوین، بانکداری، مالیات‌های رمزارزی و هماهنگی بین سازمانی می‌پردازد.

هاموند گفت که چند ماه اول کنگره بر روی FTX تمرکز خواهد کرد، اگرچه مقررات استیبل کوین نیز در اولویت خواهد بود.

صورت‌ حساب‌های کوچک‌‌تر مانند استیبل کوین‌ها و مقررات بازار نقدی امسال شانس حرکت دارند، اما احتمالاً باید منتظر بمانند تا شرایط ایجاد شده روی FTX هم در دادگاه و هم در جلسات کنگره فروکش کند.

خطوط نبرد بین پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، رئیس خدمات مالی مجلس نمایندگان طرفدار رمزارز و شرود براون (Sherrod Brown)، رئیس بانکداری ضد ارزهای دیجیتال مجلس سنا، که ماه گذشته پیشنهاد ممنوعیت کریپتو را انجام داد، تقسیم خواهد شد.

همچنین پیشنهادهایی برای تنظیم و قانون‌گذاری کریپتو از سوی کمیته‌های کشاورزی، که از کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) برای نظارت بر مقررات حمایت می‌کنند، وجود دارد.

ارز

هاموند همچنین گفت که احتمالاً کنگره امسال به موضوعات جدیدی مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) رسیدگی خواهد کرد که به دلیل اقدامات اجرایی در سال گذشته شاهد افزایش علاقه‌مندی بوده‌اند.

از طرف دیگر، او به این نتیجه رسید که کریپتو در دی سی دارای جایگاه قدرتمندی است و به جذب استعدادها از سایر صنایع در بخش حمایت، لابی و سیاست ادامه می‌دهد.

او افزود، گروهی که قبلاً کمتر از دوازده نفر از کوین سنتر، کوین بیس، انجمن بلاکچین و چند گروه دیگر بودند، اکنون به شبکه‌ای از بیش از 100 متخصص سیاست تبدیل شده‌اند، که دلیلی برای خوش‌بینی است.

در 4 ژانویه (14 دی)، براد گارلینگ هاوس
(Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل نیز گفت که برای سال 2023 تا حدودی خوشبین است. او افزود که هیچ لایحه‌ای کامل نیست و پیگیری آن نباید پیشرفت کنگره در توسعه چارچوب نظارتی را متوقف کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×