» آرشیو اخبار » تفاوت 206 تیپ 2 و 3؛ راز اختلاف 30 میلیونی
تفاوت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳؛ راز اختلاف ۳۰ میلیونی

تفاوت 206 تیپ 2 و 3؛ راز اختلاف 30 میلیونی

21 مهر 1401 2

۲۰۶ تیپ ۳ در کارخانه ۳۰ میلیون گران‌تر از تیپ ۲ فروخته می‌شود. این اختلاف در بازار آزاد خودرو هم دیده می‌شود

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ تنها اعضای باقی‌مانده این خانواده در خط تولید به‌شمار می‌روند. سال ۹۱ تولید تیپ‌های یک، سه، چهار و شش متوقف شد و ایرانخودرو اوایل امسال بعد از خارج کردن ۲۰۶ تیپ پنج از خط تولید، ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما را به بازار معرفی کرد. در کارخانه مدل‌های تیپ ۳ پانوراما حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از تیپ ۲ فروخته می‌شوند و تقریبا همین فاصله را در معاملات بازار آزاد شاهد هستیم. مشخصات فنی ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۲ تفاوتی ندارد و راز فاصله ۳۰ میلیونی این دو مدل به آپشن‌هایی مثل سقف شیشه‌ای و آینه‌ها و شیشه‌های برقی مربوط می‌شود.

تفاوت قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳؛ ۳۰ میلیون

تفاوت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳؛ راز اختلاف ۳۰ میلیونی

به گزارش فرارو، قیمت ۲۰۶ تیپ ۳ در کارخانه تقریبا ۳۰ میلیون تومان بیشتر از تیپ ۲ است. لیست قیمت محصولات ایرانخودرو در مهرماه امسال مشخص می‌کند خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۸۱ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان تمام می‌شود و این رقم برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۱۵۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان است. اختلاف ۳۱ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ در کارخانه، در بازار آزاد هم وجود دارد. درحالی که در نیمه مهر‌ماه امسال خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد نزدیک ۳۰۵ میلیون تومان هزینه داشته، خریداران پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما تقریبا ۳۳۵ میلیون تومان برای آن پرداخت کردند. این ارقام اختلاف قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ را بین کارخانه و بازار آزاد حدود ۱۵۵ میلیون تومان نشان می‌دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ در بازار مدل‌های کارکرده

تفاوت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳؛ راز اختلاف ۳۰ میلیونی

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با فرض پنج سال کارکرد می‌تواند بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از مدل‌های صفرکیلومتر باشد. فروشنده‌های مدل‌های صفرکیلومتر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ درحال حاضر رقمی نزدیک به ۳۰۵ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند، اما مدل ۹۶ این محصول با کارکرد ۱۵۰ هزارکیلومتر ۱۷۸ میلیون تومان آگهی شده است. فروشنده این خودرو به سالم بودن شرایط فنی اشاره کرده، اما آن را به اسم دوررنگ می‌فروشد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۶ در یک آگهی دیگر دقیقا ۲۰۰ میلیون تومان نوشته شده است. خرید ۲۰۶ تیپ ۳ کارکرده نیز می‌تواند کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان تمام شود. مثلا فروشنده پژو ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۹۱ رقم ۱۹۵ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهد. کارکرد ۱۴۰ هزارکیلومتری و وجود چند لکه رنگ باعث شده تا فروشنده با این قیمت دنبال مشتری باشد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در یک آگهی دیگر درحالی ۲۰۰ میلیون تومان نوشته شده که میزان کارکرد آن ۲۳۰ هزار کیلومتر است و روی بدنه آن یک لکه رنگ دیده می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳

تفاوت ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳؛ راز اختلاف ۳۰ میلیونی

مشخصات فنی ۲۰۶ تیپ ۳ با تیپ ۲ تفاوتی ندارد، اما با آپشن‌های تیپ پنج روانه بازار شده است. پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور ۱.۴ لیتر در هر دو مدل یکسان است. این پیشرانه حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر و توانی معادل ۷۵ اسب‌بخار تولید می‌کند و شتاب ۱۴.۱ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ویژگی یکسان آنهاست. اضافه شدن سقف شیشه‌ای به ۲۰۶ تیپ ۳ و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، دو کیسه هوا، ترمز‌های دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی، شیشه‌های جلو و عقب برقی، تهویه اتوماتیک، صندلی‌های عقب تاشو، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، سیستم پخش USB با چهار بلندگو بخشی از آپشن‌های ۲۰۶ تیپ ۳ که با نام ۲۰۶ پانوراما شناخته می‌شود، محسوب می‌شود.

 

منبع: فرارو

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×