» آرشیو اخبار » تحولی نو در دیسنترالند؛ زمین‌های خود را اجاره دهید!
دیسنترالند

تحولی نو در دیسنترالند؛ زمین‌های خود را اجاره دهید!

16 آذر 1401 1

پلتفرم متاورسی دیسنترالند با راه‌اندازی یک ویژگی جدید به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با اجاره دادن زمین مجازی خود، از دارایی‌های متاورسی درآمد غیرفعال کسب کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پلتفرم متاورسی دیسنترالند (Decentranland) اعلام کرده است که با راه‌اندازی یک ویژگی جدید در این پلتفرم، به آن دسته از کاربران خود که مالک زمین مجازی هستند، اجازه خواهد داد تا صاحب خانه شوند. به بیان دیگر، به موجب این قابلیت جدید، مالکان زمین‌های مجازی می‌توانند به طور رسمی ملک خود را برای دوره‌های زمانی از پیش تعریف شده به سایر کاربران این پلتفرم اجاره دهند.

متاورس دیسنترالند

در واقع این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های متاورسی خود درآمد غیرفعالی کسب کنند. در پلتفرم دیسنترالند، مالکان زمین به صورت یک حساب کاربری یا یک آدرس وَلِت طبقه‌بندی می‌شوند که قرارداد هوشمند یک قطعه زمین (LAND)، به هر دو صورت پارسل (parcel) یا استیت (Estate)، را در اختیار دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کلیه قراردادهای اجاره زمین با رمزارز بومی شبکه دیسنترالند، یعنی رمزارز مانا (MANA) و به صورت پیش پرداخت انجام می‌گیرد. در این پلتفرم، نمونه‌هایی از دانشگاه‌های دیجیتالی نیز ارائه می‌شود که زمینی را برای ساخت پردیس دانشگاه اجاره می‌دهند. علاوه بر این، دی‌جی‌ها نیز فضایی را برای برپایی یک کلوپ یا مهمانی اجاره می‌کنند.

درست همانند آنچه در اکثر قراردادهای اجاره املاک فیزیکی شاهد هستیم، مالکان زمین در دیسنترالند نیز نمی‌توانند زمین مورد اجاره را تا پایان دوره قرارداد اجاره بفروشند یا پیشنهاد خرید دریافت کنند.

واکنش جامعه دیسنترالند

گفتنی است که به طور کلی پاسخ جامعه به این طرح مثبت بوده است، به طوری که برخی از دنبال کنندگان شبکه دیسنترالند در توییتر پیشنهاد کرده‌اند که همین سرویس اجاره‌ای باید اقلام پوشیدنی نیز در دسترس قرار بگیرد. این تحولات در حالی اتفاق می‌افتد که متاورس همچنان به پیشرفت و تکامل خود ادامه می‌دهد و توجه علاقمندان بیشتری را از داخل و خارج از صنعت وب 3 (Web3) به خود جلب می‌کند.

نکته جالب توجه در این خصوص این است که به تازگی کلمه متاورس (metaverse) به عنوان گزینه‌ای جهت کلمه سال در فرهنگ لغت آکسفورد انتخاب شد، و در نهایت در رتبه دوم قرار گرفت.

همگام با این تحولات، غول اینترنتی و قدیمی موزیلا (Mozilla) اخیراً با خرید اکتیو رپلیکا (Active Replica) سعی کرده است قدرت متاورسی خود را تقویت و تجربیات دیجیتالی کاربران خود را افزایش دهد. در همین حال، پلتفرم توسعه دهنده متاورس و گیم‌فای انیموکا (Animoca) شایعات مربوط به ایجاد یک صندوق متاورسی چند میلیارد دلاری برای توسعه دهندگانی که به دنبال ساخت واقعیت دیجیتالی هستند را تایید کرد.

متاورس، همچنان دروازه‌ای برای ورود اعضای جدید جامعه و توسعه دهندگان به دنیای بزرگ وب3 به ویژه رویدادهای بزرگی مانند جشنواره‌ها و هفته‌های مد، می‌باشد.

یادداشت مترجم: لند یا زمین (LAND) یک دارایی دیجیتال غیرمثلی است که بر بستر اتریوم اجرا و پشتیبانی می‌شود. این زمین‌ها به قطعات کوچکتری به نام پارسل (Parcels) تقسیم می‌شوند. بخش دیگری از زمین‌ها نیز در دیسنترالند با نام استیت (Estate) وجود دارد که در واقع مجموعه‌ای از دو یا چند پارسل بوده و در مجاورت یکدیگر و بدون هیچ فاصله‌ای قرار می‌گیرند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×