» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال چیلیز – 16 آبان 1401

تحلیل تکنیکال چیلیز – 16 آبان 1401

16 آبان 1401 7

چیلیز مخاطبان ورزشی را هدف قرار می دهد و خود را به عنوان یک توکن طرفداری (Fan Token) در بازار معرفی کرده است، هر رویداد مرتبط با ورزش در جهان باید به عنوان یک عامل رشد برای توکن CHZ عمل کند. جام جهانی فوتبال که در ماه نوامبر آغاز می شود، یکی از قوی ترین عوامل برای رشد CHZ در بازار  کنونی است.

تحلیل  تکنیکال چیلیز در تایم فریم روزانه

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، از آنجایی که چیلیز مخاطبان ورزشی را هدف قرار می دهد و خود را به عنوان یک توکن طرفداری (Fan Token) در بازار معرفی کرده است، هر رویداد مرتبط با ورزش در جهان باید به عنوان یک عامل رشد برای رمزارز CHZ عمل کند. جام جهانی فوتبال که در ماه جاری میلادی آغاز می شود، یکی از قوی ترین عوامل برای رشد CHZ در بازار کنونی است.

در چارت زیر که مربوط به نمودار قیمت چیلیز (CHZUSDT)  در تایم فریم روزانه است، بعد از رشد 35 درصدی متعاقب آخرین جلسه فدرال رزرو، قیمت دیروز به مقاومت قبلی 0.28 دلار رسید و در این تایم فریم فعلاً در حال تست این محدوده است. هر دو شاخص RSI و MFI نیز در منطقه اشباع فروش هستند. البته این بدان معنی نیست که افزایش قیمت تمام شده است، بلکه باید واگرایی قیمت و شاخص دیده شود تا بطور قطع بگوییم روند تغییر خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

در حال حاضر در این محدوده قیمتی در یک تحلیل ساده بر مبنای مناطق عرضه و تقاضا در تایم فریم کوتاه تر (4 ساعته) می توان دو سناریوی کلی را در نظر گرفت:

  1. تشکیل الگوی FL (Flag Limit): با توجه به اینکه در 75 روز گذشته چیلیز سه مرتبه به این مقاومت رسیده و در حال حاضر نزدیک به جام جهانی هستیم، احتمال دارد که نمودار قیمت، یک زون یا منطقه تقاضا برای تشکیل الگوی افزایشی RBR (Rally base Rally) تشکیل بدهد. درحال حاضر قیمت در تایم فریم 4 ساعته روی پیوت 0.2660 دلار در حال نوسان است. اگر یک رالی دیگر بوجود بیاید قیمت می تواند تا تارگتهای 0.30 دلار و 0.35 دلار پیش رود. این سناریو احتمالاً زمانی رخ دهد که قیمت بالای این سطح مقاومتی تثبیت شود.
  2. تشکیل الگوی RBD: در صورت بازگشت از این قیمت یا مشاهده واگرایی در اسیلاتورهای RSI و MFI، سطوح حمایتی در تایم فریم 4 ساعته اعداد 0.23 دلار و 0.21 دلار است.

تحلیل تکنیکال چیلیز در تایم فریم کوتاه

در لحظه نگارش این مطلب، کندل های قیمتی چیلیز در تایم فریم 30 دقیقه‌ای، کاملاً به زیر پیوت  0.2760 منتقل شده است و حتی به محدوده حمایت کوتاه مدت 0.25 دلار هم رسید، که در آنجا حمایت شد. در حال حاضر نشانگر اندیکاتورها، هم در تایم فریم 30 دقیقه ای و هم در تایم 15 دقیقه ای، ضعیف هستند و بیشتر به سمت فروش تمایل دارند.

اندیکاتور
اندیکاتور 15 دقیقه

از طرفی همانطور که در نمودار زیر دیده می شود، خط روند صعودی در تایم 30 دقیقه هم شکسته شده و قیمت زیر ناحیه مقاومت استاتیک قرار گرفته است. بنابراین در تایم فریم کوتاه رسیدن به حمایت‌های 0.25 دلار و 0.24 دلار هم محتمل است. بطور کلی چون قیمت برای بار سوم به محدوده مقاومتی 0.27 دلار رسیده، در تایم کوتاه مدت، زمانی را حول پیوت فیبوناچی نوسان خواهد کرد.

نمودار چیلیز در تایم 15 دقیقه
نمودار چیلیز در تایم 15 دقیقه

بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری بلند مدت در چیلیز

استراتژی مارتینگل (Martingale Strategy) بیان می‌کند که وقتی بازار به سمت ضرر معامله گر حرکت کرد – چه در بازار اسپات و چه در بازار آتی یا فیوچرز – بهتر است با دو برابر سرمایه اولیه در نقطه ای مناسبتر وارد موقعیت مشابه شد. با دو برابر کردن سرمایه، میانگین قیمت ورودی نزدیک به موقعیت بهتر در بازار قرار گرفته، معامله‌گر از نظر تئوری احتمالات، قادر خواهد بود با نتیجه کلی سود از بازار خارج شود و موقعیت معامله گری خود را ببندد.

کاهش شدید قیمت بازار رمزارزها طی چند ماه گذشته فرصت به کارگیری استراتژی مارتینگل را بیش از پیش فراهم نموده است. البته چیلیز بخاطر نزدیک شدن به جام جهانی جزو معدود رمزارزهای معروف است که بعد از کف قیمتی بازار در تاریخ 15 ژوئن تا به امروز 244% رشد داشته است. به نظر میرسد تا آخر جام جهانی به این روند افزایشی خود ادامه دهد و بعد از آن با توجه به عوامل کلان تأثیرگذار روی بازار رمزارزها مانند ارزش دلار، نرخ تورم و جنگ روسیه با بقیه بازار همراه شود. بنابراین معامله گران و سرمایه گذاران با دید بلند مدت به صلاحدید خود می توانند با نسبت های 1، 2 و 4 برابری سرمایه در سه پله متفاوت وارد موقعیت خرید چیلیز شوند. دو پله ورودی دوم و سوم می تواند در محدوده های 0.15 ، 0.125 دلار قرار گیرد. اما ورود در پله اول به تعیین سرنوشت شکست مقاومت کنونی بستگی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×