» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال سولانا – 17 آبان 1401

تحلیل تکنیکال سولانا – 17 آبان 1401

17 آبان 1401 6

توییت مدیر بایننس درباره اعلام فروش توکن های صرافی FTX واکنش منفی معامله گران را در پی داشت. با خرید پله ای می توان از ریزشهای بازار سود کرد و جلوی ضرر را گرفت.

تحلیل تکنیکال سولانا در تایم فریم روزانه

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، پیرو تحلیل تکنیکال روز گذشته، در مورد سولانا و پیرامون اخبار منفی که دیروز در بازار رمزارزها اتفاق افتاد، مدیرعامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (CZ)، روز سه شنبه در توییتر گفت که قصد ندارد با سم بنکمن فراید، مدیر عامل FTX، دعوا کند، با این حال توییت قبلی او درباره اعلام فروش همه توکن های FTT در صرافی بایننس در ماه آتی، واکنش منفی معامله گران و برداشت های مدام آنها را در پی داشت. بنابراین تحت تأثیر این خبر، بازار رمزارزها بر خلاف همبستگی خود با روند بازار S&P 500 ریزش داشت.

از نمودار قیمت سولانا (SOL) در تایم فریم 1 ساعته می توان دید که قیمت ساعت 8:30 صبح امروز به حمایت 25 دلار رسیده و تا لحظه نگارش به عدد 28 دلار برگشته است. اگر به تحلیل های تکنیکال قبلی توجه کرده باشید، همیشه در بخش سرمایه گذاری بلند مدت اشاره شده است که در شرایط کنونی، همه بازارهای مالی تحت تأثیر عوامل کلان اقتصادی و افزایش ارزش شاخص دلار سقوط کرده اند. بازار رمزارزها نیز که با بازارهای سهام آمریکا همبستگی دارد از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، کاهش شدید قیمت ها طی ماه های گذشته فرصت بکارگیری استراتژی مارتینگل یا ورود پله‌ای را بیش از پیش برای معامله گران آینده نگر با دید بلند مدت فراهم کرده است.

نمودار سولانا در تایم فریم 1 ساعته
نمودار سولانا در تایم فریم 1 ساعته

همانطور که در تحلیل دیروز ذکر شد، ورود پله ای و گذاشتن سفارش خرید با نسبتهای سرمایه‌ای 1، 2، و 4 از نظر قانون احتمالات حتماً برنده خواهد بود. به عنوان مثال در تحلیل دیروز، دو کف 28 و 25 دلاری به عنوان نقاط ورود مناسب معرفی شد. لذا، معامله گران به صلاح‌دید خود می توانستند مثلاً 50 دلار در نقطه 28 دلاری و 100 دلار در نقطه 25 دلاری سفارش بگذارند. در این صورت میانگین ورود معامله‌گر عدد 26 دلار با تعداد 5.79 سولانا بود؛ و در لحظه نگارش مقاله با قیمت کنونی 28 دلاری سولانا، 11.5 دلار سود حاصل می شد، که مساوی 7.6% سود در یک شبانه روز بود، که این میزان سود عدد بالایی است. حال تصور کنید حواشی منفی خبری طی زمان منتفی شود و قیمت سولانا مثلاً به سطح قبلی 37 دلار باز گردد؛ که اتفاقاً هدف بزرگ و دور از انتظاری نیست. در این صورت عدد سود به 52 دلار می رسد. به نظر می رسد این استراتژی در شرایط کنونی بازار بسیار مناسب باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیل  نمودار سولانا در 6 ماه گذشته

در نمودار زیر مشاهده می کنید که در تاریخ 15 ژوئن سال 2022 مصادف با جلسه چهارم فدرال رزرو، قیمت سولانا به کف 26 دلاری رسیده بود. نکته مهم این است که آن تاریخ مصادف با تشدید سیاستهای انقباضی بانک مرکزی امریکا، پیدایش آثار تورم اقتصادی در اروپا و امریکا، و ریزش همه بازارهای سهام دنیا بود. بازار رمزارزها نیز از این ریزش مستثنی نبود. ولی نکته مهم این است که تقریباً همه رمزارزها در همین تاریخ با چند روز جابجایی، در کف قیمتی خود قرار گرفته بودند و البته پس از آن رشد زیادی کردند. مثلاً سولانا تا 48 دلار هم افزایش یافت. برای ارائه یک تحلیل در بازه بلندمدت، می توان گفت از آن زمان تاکنون همه رمزارزها در یک کانال رنج قرار گرفته اند. در حال حاضر سولانا بخاطر خبر منفی مشاجره دو صرافی بزرگ، در کف کانال رنج خود قرار دارد. این در حالیست که اغلب رمزارزها در حال حاضر فاصله زیادی با کف کانال رنج خود دارند. بنابراین، به نظر می رسد ریزش سولانا و قیمت کنونی سولانا جزو ریسک های غیر سیستماتیک بازار است که معمولاً در کوتاه مدت رفع می شود. البته مشاجره لفظی بزرگترین صرافی و ریزش رمزارز سولانا قطعاً روی بقیه بازار و توکن های تعریف شده روی شبکه سولانا هم تأثیر منفی دارد. اما نکته اصلی این تحلیل آن است که شکست کف این کانال رنج برای هر رمزارزی لحظه ترس بازار است؛ و سرمایه گذاران با دید بلند مدت باید سرمایه خود را تقسیم کرده و برای ورود در همه این کف های بازار آماده باشند.

نمودار سولانا در تایم فریم روزانه
نمودار سولانا در تایم فریم روزانه

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×