» آرشیو اخبار » فلیپ‌کارت تجربه خرید در متاورس را به ارمغان آورده است
فلیپ‌کارت

فلیپ‌کارت تجربه خرید در متاورس را به ارمغان آورده است

27 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، فلیپ‌کارت (Flipkart)، غول تجارت الکترونیک هندی تحت حمایت والمارت (Walmart)، یک طرح آزمایشی راه‌اندازی کرده تا به مشتریان خود اجازه دهد تا خرید خود در محیط متاورس را تجربه کنند. این شرکت از راه‌اندازی متاورس خود به نام فلیپ‌ورس (Flipverse) خبر داده، که در آن برند‌های مختلف می‌توانند تجربیات خرید متاورسی را به مشتریان ارائه دهند.

فلیپ‌کارت

فلیپ‌کارت فلیپ‌ورس را راه‌اندازی کرد؛ متاورسی برای خرید 

فلیپ‌کارت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک مستقر در هند، اعلام کرده که تجربه خرید متاورسی خود را به صورت آزمایشی اجرا خواهد کرد. این متاورس که فلیپ‌ورس نام دارد، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا خرید خود را به گونه‌ای تجربه کنند که گویی از طریق گوشی هوشمند، به صورت فیزیکی در یک فروشگاه مجازی حضور دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته این شرکت، این متاورس قصد دارد عناصر بازی‌پردازی یا همان گیمیفیکیشن (gamification) و وفاداری را به تجربه خرید بیاورد. گیمیفیکیشن به معنای کاربرد مکانیسم‌های بازی در زمینه‌ها و فعالیت‌های غیر از بازی و بازی کردن است. مشتریان این امکان را خواهند داشت تا سوپرکوین‌ها و کلکسیون‌های دیجیتالی از برندهای مختلفی که پیش از این برای عضویت در این برنامه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، جمع‌آوری کنند.

فلیپ‌کارت برای ایجاد این پلتفرم جدید، با ای‌دائو (eDAO)، یک شرکت تکامل یافته با پالیگان (Polygon)، همکاری کرده تا این متاورس را برای را‌ه‌اندازی در این ماه آماده کند. این شرکت پیش از این تجربه همکاری با چندین شریک کلیدی از جمله پوما (Puma)، نویز (Noise)، نیوه‌آ (Nivea)، لاویه (Lavie)، توکیو تاکیز (Tokyo Talkies)، کمپِس (Campus)، وی‌آی‌پی (VIP)، اَجمال پرفیومز (Ajmal Perfumes) و هیمالیا (Himalaya) را داشته است. ای‌دائو با توجه به تجربیاتی که کسب کرده، می‌توانند حضور در خوری در متاورس فلیپ‌کارت داشته باشد.

فلیپ‌کارت

یکی از مدیران فلیپ‌کارت اظهار داشت:

«برنامه ما این است که میلیون‌ها کاربر، فلیپ‌ورس را تجربه کنند و راه جدیدی را به روی آینده خرید باز کنیم. پانزده سال پیش، ما اولین شرکت هندی بودیم که تجارت مبتنی بر Web2 را راه‌اندازی کردیم. و من امروز احساس می‌کنم اولین شرکتی هستیم که تجارت Web3 را راه‌اندازی می‌کند.»

خرده‌فروشی و متاورس

تجربه‌های خرده‌فروشی در متاورس تا‌کنون بسیار محدود بوده است. ویدیویی در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و امسال دوباره وایرال شده که نمونه‌ای از نحوه خرید در یک متاورس فرضی والمارت را نشان می‌دهد. فلیپ‌کارت و پالیگان معتقدند که فرصت بزرگی در آینده برای این نوع خرید مجازی وجود دارد.

سَندیپ ناروال (Sandeep Narwal)، یکی از بنیانگذاران پالیگان گفت:

«ما به تازگی بخش ابتدایی و ظاهری آنچه در متاورس ممکن است را کشف کرده‌ایم، اما تجارت الکترونیک را یکی از کاربردهای مهم برای این بخش می‌بینیم. ترکیب برندهای برتر با تخصص فلیپ‌کارت در تجارت الکترونیک و آن هم در یک محیط مجازی، انقلابی را در خرده‌فروشی آنلاین ایجاد خواهد کرد.»

والمارت ۷۲ درصد از سهام فلیپ‌کارت را در اختیار دارد، و اولین ورود خود را به متاورس بواسطه پلتفرم روبلاکس (Roblox) در ماه سپتامبر (شهریور) انجام داده است. والمارت تا به حال از دو تجربه متاورسی به نام‌های «والمارت لند (Walmart Land)» و «والمارتز یونیورس آو پلی (Walmart’s Universe of Play)» رونمایی کرده است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×