» آرشیو اخبار » تتا کوین (Theta) برای جهش 8 درصدی آماده می‌شود
تتا نتورک

تتا کوین (Theta) برای جهش 8 درصدی آماده می‌شود

18 دی 1401 4

با توجه به تشکیل الگوی صعودی کف دوقلو در نمودار روزانه تتا کوین، در صورت تداوم فشار خرید، قیمت آن افزایش یافته و احتمالاً مقاومت 0.8 دلاری را به چالش خواهد کشید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از پشت سر گذاشتن سقوطی مداوم در ماه دسامبر (آذر و دی)، رمزارز بومی شبکه تتا یعنی تتا کوین (Theta) به پایین‌ترین سطح قیمت خود در سال 2022 یعنی 0.715 دلار رسید. با این حال، عدم اطمینانی که اخیراً در فضای بازار رمزارزها ایجاد شده بود، باعث شد این آلتکوین به مسیری جانبی کشانده شود و در یک محدوده کوتاه، شروع به تحکیم کند.

پس از بیش از سه هفته تحکیم قیمت، ارزش این دارایی دیجیتال دو مرتبه از تراز 0.715 دلار بازگشت که نشان می‌داد خریداران به خوبی در این سطح حمایت شده‌اند. این دو بار لمس پی در پی یک سطح، در نمودار روزانه، تشکیل یک الگوی کف دوقلو را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه تتا
نمودار روزانه تتا؛ منبع: Tradingview

الگوی کف دوقلو یکی از رایج‌ترین الگوهای صعودی برگشتی در کف بازار است که فرصتی عالی را برای ورود خریداران بالقوه فراهم می‌سازد. در بحبوحه روند بهبودی که همزمان با آغاز سال جدید در بازار به راه افتاده است، قیمت تتا با رشد 7.3 درصدی مواجه شده و به سطح کنونی خود در حدود 0.765 دلار رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در صورتی که این فشار خرید تداوم داشته باشد، قیمت تتا افزایش یافته و احتمالاً مقاومت 0.8 دلاری را به چالش خواهد کشید. بنابراین، شکست صعودی احتمالی این مقاومت، مومنتوم خرید را افزایش داده و قدرت لازم برای ادامه رالی را به خریداران خواهد بخشید. این شکست مقاومتی می‌تواند قیمت تتا (THETA) را 8.75 درصد افزایش داده و به مرز 0.87 دلار برساند.

در مقابل، اگر قیمت در ناحیه مقاومتی 0.8 دلار ریجکت شود، این آلتکوین برای چند جلسه دیگر در مرحله تحکیم باقی می‌ماند.

اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار تتا

بر خلاف حرکات جانبی قیمت، افزایش شیب در خط روزانه شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان‌دهنده حرکت صعودی رو به رشد در بازار است. بنابراین، این واگرایی صعودی در کنار الگوی برگشتی که قبلاً به آن اشاره کردیم، احتمال بهبود قیمت در آینده نزدیک را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، افزایش اخیر قیمت باعث شده است که شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA 20) اصلاح شده و مزیت بیشتری را برای خریداران بلند مدت ارائه کند.

به طور خلاصه، در روند نزولی کلی حاکم بر بازار تتا، دو سطح 0.8 و 0.87 دلار به ترتیب به عنوان اصلی‌ترین موانع سر راه حرکت خریداران قرار می‌گیرند. در مقابل، سطوح 0.757 و 0.71 دلار به عنوان حمایت‌های مهم، از سقوط سنگین قیمت جلوگیری می‌کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×