» اقتصاد » تاکید فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره تا کنترل تورم

تاکید فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره تا کنترل تورم

18 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذار‌نیوز،جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست روز قبل بر اهمیت کاهش تورم تاکید کرد و گفت بهترین زمان برای کنترل تورم و رسیدن به هدف 2درصدی همین حالاست تا قبل از اینکه عموم مردم به قیمت‌های بالا عادت کنند و آن را به عنوان یک مشکل غیر قابل حل ببینند.

پاول در آخرین سخنان خود بر تعهد خود به مبارزه با تورم تاکید کرد و گفت که عرضه نقش مهمی ایفا می کند و دلیل مهمی برای پایداری تورم در دهه های 1970 و 1980 است.

وی افزود: «می توانم به شما اطمینان دهم که من و همکارانم به شدت به این پروژه متعهد هستیم و ما تا زمانی که کار تمام شود به آن ادامه خواهیم داد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

جروم پاول رییس فدرال رزرو قول داد نرخ بهره را تا زمانی افزایش دهد که به هدف 2درصدی در کنترل تورم برسند.

این نشست آخرین حضور عمومی برنامه ریزی شده پاول قبل از جلسه بعدی فدرال رزرو در 20 تا 21 سپتامبر بود.

تحول بازارها بعد از سخرانی جروم پاول

بازارها تا حد زیادی از سخنان او استقبال کردند، البته میانگین های اصلی در وال استریت تغییر چندانی نکردند.

بازدهی خزانه‌داری عمدتاً بالاتر بود، با اوراق دو ساله که حساس هستند نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال با نزدیک به پنج واحد افزایش به 3.49 درصد رسید. (یک نقطه پایه برابر با 0.01 واحد درصد است.)
فدرال رزرو در سال جاری چهار بار نرخ بهره را افزایش داده است که در حال حاضر نرخ وجوه فدرال رزرو در محدوده 2.25 تا 2.50 تعیین شده است.

بازارها انتظار دارند که کمیته بازار آزاد فدرال که تعیین کننده نرخ بهره هستند در سومین افزایش متوالی افزایش 0.75 درصدی را در این ماه اعمال کنند.

پاول گفت: یکی از دلایل این تصمیمات سریع رفتار این است که مطمئن شویم تورم در حدود بالاترین نرخ خود در بیش از 40 سال گذشته باقی نخواهد ماند.
فدرال رزرو مسئولیت ثبات قیمت ها را بر عهده دارد که هدف ما تورم 2 درصدی در طول زمان است. هرچه تورم بیشتر از هدف باقی بماند، خطر بیشتری برای عموم مردم برای مشاهده تورم بالاتر و عادت به آن به عنوان یک هنجار وجود خواهد داشت و این می‌تواند هزینه‌های کاهش تورم را افزایش دهد.

اخیراً نشانه هایی مبنی بر کاهش ماهانه مسیر تورم مشاهده شده است. به ویژه، قیمت بنزین پس از افزایش کوتاه مدت به بالای 5 دلار در هر گالن در اوایل تابستان، به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

فدرال رزرو آخرین بررسی های خود درباره تورم را قبل از جلسه هفته آینده، انجام خواهد داد بعد از اینکه اداره آمار کار اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده اوت را منتشر کند.
به گزارش فکت ست، پس از ثابت ماندن شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئیه، اقتصاددانان انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده 0.2 درصد افزایش داشته باشد.با این حال، افزایش سالانه در ماه جولای 8.5٪ بود و بسیاری از شاخص های خارج از انرژی شاهد افزایش قابل توجهی بودند.

پاول گفت که فشارهای تورمی عمدتاً ناشی از پیامدهای خاص همه گیری کرونا است. هنگامی که تورم برای اولین بار در بهار 2021 روند افزایشی را شروع کرد، پاول و همکارانش آن را “گذرا” می‌دانستند و قبل از شروع افزایش نرخ ها در مارس 2022 هیچ حرکت سیاسی عمده ای در واکنش به آن انجام ندادند.
با این حال، او گفت که اکنون مسیولیت فدرال رزرو این است که تا زمان کاهش تورم به فعالیت خود ادامه دهد و از تکرار عواقب و رویدادهایی که در دهه 1970 اتفاق افتاد جلوگیری کند.
پاول به بازار کار قوی و فعال اشاره کرد که حتی با وجود افزایش نرخ و در شرایطی که مقامات فدرال رزرو انتظار دارند نرخ رسمی بیکاری بالاتر رود، سطوح قوی استخدام همچنان ادامه دارد. او ماه گذشته هشدار داده بود که اقتصاد ممکن است «درد» ناشی از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر را تجربه کند، اما کاهش رشد برای مهار تورم ضروری است.
آنچه ما امیدواریم به آن برسیم، دوره‌ای از رشد کمتر از روند کلی است که باعث می‌شود بازار کار به تعادل بهتری بازگشته و دستمزدها را به سطوحی که در طول زمان با تورم 2 درصد سازگارتر است، کاهش دهد.»

منبع:خبر گزاری CNBC

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×