» آرشیو اخبار » بنکمن خطاب به ژائو: تو بردی، دست از دورغ گفتن بردار!
بنکمن و ژائو

بنکمن خطاب به ژائو: تو بردی، دست از دورغ گفتن بردار!

19 آذر 1401 2

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس و سم بنکمن فرید، رئیس سابق FTX روز جمعه، با به چالش کشیدن ماهیت واقعی معاملات تجاری خصوصی خود، در توییتر به جدال یکدیگر رفتند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس و سم بنکمن فرید (SBF)، رئیس سابق صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) روز جمعه، با به چالش کشیدن ماهیت واقعی معاملات تجاری خصوصی خود، در توییتر به جدال با یکدیگر پرداختند.

در طول این مناظره، بنکمن-فرید از ژائو پرسید که چرا پس از ورشکستگی در مورد وضعیت آنها “دروغ” می گوید، درحالی که قبلاً برنده این بازی شده است.

دوئل بنکمن و ژائو

تبلیغات جام جهانی قطر

داستان ژائو

ژائو صحبت‌های خود را با اشاره به آخرین نظرات کوین اولری (Kevin O’Leary)، در مورد پیامدهای سقوط اف‌تی‌ایکس (FTX) شروع کرد. ستاره شارک تانک پیش از این، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) داشت، ادعا کرد که اف‌تی‌ایکس (FTX) بیشتر پول نقد خود را صرف بازخرید سهام خود از بایننس کرده است. گفتنی است که بایننس مالکیت “مبهم و غیرشفاف” اف‌تی‌ایکس را اختیار داشت. افزون بر این، همچون مصاحبه‌های قبلی خود که پس از ورشکستگی اف‌تی‌ایکس داشت، این بار هم از متهم کردن شخص بنکمن به کلاهبرداری خودداری کرد.

ناگفته نماند که کوین اولری در ماه آگوست 2021 (مرداد 1400)، مبلغ 15 میلیون دلار برای تبلیغ نام تجاری اف‌تی‌ایکس (FTX) دریافت کرد و به این ترتیب، به یکی از اولین سرمایه گذاران این شرکت تبدیل شد. به عقیده ژائو، همین امر باعث شده است که حتی پس از فروپاشی صرافی، وی در ظاهر از شخص اس‌بی‌اف (SBF) و صرافی او دفاع کند.

ژائو اظهار داشت:

 «برخلاف کوین اولری، ما حتی پس از انجام یک سرمایه‌گذاری نیز به بررسی دقیق خود ادامه می‌دهیم. به عنوان یکی از اولین سرمایه‌گذاران اف‌تی‌ایکس (FTX)، ما با اس‌بی‌اف (SBF) و آلامدا ریسرچ به مشکل برخورد کردیم و فرآیند خروج خود از این شرکت را بیش از 1.5 سال پیش آغاز کردیم.»

به گفته ژائو، بایننس در ماه جولای 2021 (خرداد و تیر 1400) به دلیل نگرانی در مورد عملکرد اس‌بی‌اف (SBF) و آلامدا ریسرچ، فروش موقعیت سهام خود در این شرکت را آغاز کرده است. به گفته مدیر عامل بایننس، این موضوع باعث شد که بنکمن چندین بار مواضعی غیرعاقلانه علیه اعضای تیم بایننس اتخاذ کند؛ حتی این میلیاردر ورشکسته یک بار تهدید کرده است که تمام تلاش خود را می‌کند تا بایننس را تنبیه کند. ژائو ادعا می‌کند: “ما هنوز آن پیام‌های متنی را داریم.”

ظاهراً این اظهارات باعث شده است که اف‌تی‌ایکس (FTX)، یک کمپین سرمایه‌گذاری انبوه را در میان “دوستان بلند رده خود” از جمله رسانه‌ها، سیاستمداران و افراد مشهوری مانند کوین اولری و با هدف هدایت افکار عمومی به نفع این صرافی و علیه مخالفان آن راه‌اندازی کند.

اوایل نوامبر (اواسط آبان)، ژائو تلویحاً اعلام کرده بود که صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، علیه سایر فعالان صنعت کریپتو در کنگره لابی می‌کند. در اواخر همان ماه، تام ایمر (Tom Emmer)، نماینده کنگره گفت که گزارش‌هایی مبنی بر توطئه بنکمن (SBF) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای ایجاد نوعی انحصار نظارتی برای اف‌تی‌ایکس (FTX) در کسب‌وکار این صرافی دریافت کرده است.

ژائو در ادامه افزود:

«لازم نیست نابغه باشید تا متوجه شوید یک جای کار در اف‌تی‌ایکس (FTX) ایراد دارد. آنها یکی از 10 رقیب اصلی ما و یکی از 100 شرکت برتر به لحاظ بازاریابی و مشارکت، مهمانی‌های پر زرق و برق در باهاما، سفرهای دور دنیا و عمارتی بی‌نظیر و مخارج آنچنانی برای همه کارکنان ارشد خود بودند.»

در همین راستا، ژائو ماه ژوئن (تیر) در توییتر نوشت: به خود می‌بالد که شرکت او در طول بحران بازار ارزهای دیجیتال و در سال 2021 با صرفه‌جویی‌های ویژه نسبت به سایر رقبای ولخرج‌تر خود، با این شرایط مبارزه کرده است.

داستان بنکمن

برخلاف چانگ پنگ ژائو، سم بنکمن – فرید با استناد به سخنان کوین اولری در این مورد، ادعا کرد که شرکت او، کسی بوده است که در ابتدا مذاکرات در مورد خرید سهام بایننس در اف‌تی‌ایکس (FTX) را آغاز کرده است.

او ادعا کرد که بایننس به عنوان یک سرمایه‌گذار هرگز حق خروج را ندارد، مگر اینکه اف‌تی‌ایکس (FTX)، داوطلبانه خواهان بازخرید سهام خود باشد. او در پایان این جدال خطاب به ژائو گفت:

«با همه این اوصاف، هیچ کدام از این حرف‌ها ضرورتی ندارد. تو بردی! چرا الان دروغ می‌گویی؟»

ژائو در پاسخ، با به چالش کشیدن اظهارات بنکمن، رقابت یا مبارزه خواندن آنچه در میان آنها در جریان است را اشتباه دانسته و گفت هنوز هیچ‌کس برنده نشده است!

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×