» آرشیو اخبار » بایننس مجوز تازه ای برای فعالیت در دبی دریافت کرد
بایننس

بایننس مجوز تازه ای برای فعالیت در دبی دریافت کرد

30 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی ارزهای رمزارز جهان مجوز حداقل محصول قابل عرضه (MVP) را از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) دریافت کرد. این مجوز بایننس را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از خدمات دارایی‌های دیجیتال را به سرمایه‌گذاران خرد و نهادی واجد شرایط در این منطقه ارائه کند.

پیش از آن نیز نهادهای نظارتی دبی مجوزی به بایننس اعطا کرده بودند که به آن اجازه می‌داد تنها با سرمایه‌گذاران مورد تایید و ارائه‌دهندگان خدمات مالی حرفه‌ای تعامل داشته باشد.

مجوز MVP بایننس

تبلیغات جام جهانی قطر

چراغ سبز دبی به بایننس

در ماه مارس سال جاری (اسفند 1400)، بایننس مجوزی موقت از سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی دریافت کرد که به آن اجازه می‌داد خدمات ارزهای دیجیتال را به نوع خاصی از سرمایه‌گذاران محلی ارائه دهد. این چراغ سبز به این معنا بود که این شرکت موظف است براساس مدل بازار دارایی‌های مجازی « آزمون – تطبیق – مقیاس » در کلان شهر دبی عمل کند، در حالی که رگولاتور داخلی نیز متعهد شد این فرآیند را به دقت زیر نظر بگیرد.

بایننس مجوز تازه ای برای فعالیت در دبی دریافت کرد

به نظر می‌رسد مقامات دبی از حضور بایننس در منطقه خوشحال هستند زیرا اخیراً مجوز حداقل محصول قابل عرضه (MVP) را نیز به این پلتفرم معاملاتی اعطا کرده‌اند. بنابراین، این پلتفرم اکنون می‌تواند خدمات دارایی‌های دیجیتال خود را در چارچوب قوانین محلی به سرمایه‌گذاران خرد و نهادی واجد شرایط ارائه دهد.

مشتریان جدید بایننس توسط سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) تایید خواهند شد که به معنای افزایش سطح حمایت از مصرف‌کننده می‌باشد. به علاوه، مجوز اخیر به این صرافی اجازه می‌دهد تا یک حساب پولی مشترک در یک بانک محلی باز کند و از آن طریق گزینه‌های مختلفی را ارائه نماید. این خدمات شامل خدمات مبادله دارایی‌هایی مجازی، انتقال رمزارز، نگهداری و مدیریت دارایی‌های دیجیتال و تبدیل دارایی‌های مجازی و ارزهای فیات به یکدیگر می‌باشد.

هلال سعید آلماری (Helal Saeed Almarri)، رئیس سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی ضمن ابزار خرسندی از حضور و فعالیت بایننس در برنامه آن افزود که این رگولاتور قصد دارد براساس سیاست‌های خود، بهترین تجربیات رمزارز را با حداکثر میزان محافظت از مشتری برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم کند.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) رئیس بایننس نیز در این مورد صحبت کرد و گفت که هدف اصلی این پلتفرم ارائه نوآوری‌های مسئولانه و افزایش دسترسی کاربران به دنیای رمزارز با حداقل خطر و بیشترین انطباق با قانون‌گذاران می‌باشد.

وی در پایان افزود: “ما قویاً معتقدیم که فرصت‌های بزرگی برای همکاری با همتایان خود در صنعت رمزارز در راستای توسعه استانداردهای پیاده سازی منسجم در سراسر جهان داریم، همانطور که در دبی مشغول آن هستیم.”

دبی، طرفدار صنعت رمزارز

پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی، یعنی دبی اخیراً به عنوان یکی از قطب‌های اصلی رمزارز در جهان ظاهر شده است. به غیر از بایننس، مقامات محلی این شهر مجوز موقت فعالیت را به صرافی کریپتو دات کام (Crypto.Com) نیز اعطا کردند، در همین حال، FTX مجوز قانونی تاسیس یک دفتر مرکزی منطقه ای در دبی را دریافت کرد.

در ماه می (اردیبهشت)، بزرگترین شرکت هواپیمایی امارات یعنی امارات ایرلاین، از آغاز طرح هایی برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت رونمایی کرد، در حالی که می توان از فناوری بلاکچین برای ردیابی سوابق هواپیماها نیز استفاده کرد.

هفته گذشته، هتل مجلل پنج ستاره پلازو ورساچه دبی (Palazzo Versace Dubai) به مشتریان خود این امکان را داد که به جای ارزهای فیات، هزینه اقامت، غذاخوری و خدمات اسپا را با استفاده از دارایی‌های دیجیتالی بپردازند. رمزارزهای پشتیبانی‌شده در این هتل شامل بیتکوین (BTC)، اتر (ETH) و بایننس‌کوین (BNB) هستند.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×