» آرشیو اخبار » همکاری بانک DBS سنگاپور با متاورس The Sandbox
DBS

همکاری بانک DBS سنگاپور با متاورس The Sandbox

21 شهریور 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز جمعه ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور)، گروه خدمات مالی پیشرو DBS در سنگاپور از همکاری با دنیای مجازی سندباکس «The Sandbox»، که زیرمجموعه‌ای از انیموکا برندز (Animoca Brands) است، خبر داد.

بایننس ری‌سرچ (Binance Research)، The Sandbox را در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹) اینگونه توصیف کرد:

«Sandbox یک دنیای مجازی است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و در آن بازیکنان می‌توانند زمین‌هایی را بخرند، در آنها ساخت و ساز کنند و به این وسیله با تجربه‌ بازی خود به درآمد برسند… توکن SAND یک توکن کاربردی ERC-20 است که برای انتقال ارزش و همچنین استیک و تصمیم‌گیری در مورد پروژه استفاده می‌شود… بازیکنان می‌تواند دارایی‌های دیجیتالی را در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT) ایجاد کنند و پس از بارگزاری در بازار Sandbox بوسیله گیم میکر (Game Maker) آنها را در بازی‌‌ها ادغام کنند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

DBS

هدف از این همکاری ایجاد یک تجربه متاورسی دو جانبه به نام «DBS BetterWorld» است. در بیانیه مطبوعاتی شرکت DBS آمده که «این همکاری DBS را به اولین شرکت سنگاپوری تبدیل می‌کند که با The Sandbox قراردادی را به امضا رسانده و اولین بانکی در سنگاپور خواهد بود که به متاورس ورود کرده است.»

همچنین اشاره شده که «DBS یک قطعه زمین ۳×۳ در Sandbox به دست خواهد آورد – بخشی از املاک مجازی در متاورس The Sandbox – که با عناصر سه‌بعدی توسعه خواهد یافت.»

پیوش گوپتا (Piyush Gupta)، مدیر عامل DBS در ادامه بیان کرد:

«در طول یک دهه گذشته، تغییرات مهم در دنیای مالی توسط پیشرفت‌های دیجیتال تسریع شده است. در یک دهه آینده، با کمک فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و بلاکچین، این تغییرات پتانسیل گسترده شدن را دارند. فناوری متاورس که هنوز در حال تکامل است، می‌تواند اساساً نحوه تعامل بانک‌ها با مشتریان و جوامع را تغییر دهد.

با توجه به سرعت زیاد تغییرات، انجام آزمایشات و یادگیری ما را قادر می‌سازد تا پتانسیل فناوری‌های مختلف را به بهترین شکل مورد بررسی قرار دهیم. مشارکت ما با The Sandbox و Animoca Brands آغاز یک همکاری هیجان‌انگیز است زیرا ما مرزهای متاورس را گسترش خواهیم داد. همچنین مشتاقانه منتظریم تا از متاورس به عنوان یک پلتفرم نوآورانه برای انتشار اخبار در مورد مسائل مهم ESG استفاده کنیم.»

سباستین بورگت (Sebastien Borget)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران The Sandbox نیز اظهار داشت:

«ما از DBS به عنوان اولین بانک سنگاپوری که به دنیای متاورس قدم گذاشته استقبال می‌کنیم و برای ایجاد سنگاپور ورس (SingaporeVerse) تلاش خواهیم کرد. مسائل مربوط به ESG برای ما مهم هستند و ما مشتاقانه منتظر همکاری در تجربه‌ای هستیم که مخاطبان را به ایجاد تأثیری مثبت در جهان دعوت می‌کند. تجربه‌ای که در آن ظرفیت‌های خلاقانه پلتفرم ما را کشف خواهند کرد و شاید تصمیم سرنوشت‌سازی را در متاورس بگیرند.»

DBS قصد دارد DBS BetterWorld را به یک پلتفرم تعاملی تبدیل کند تا بازدیدکنندگان درباره نگرانی‌های مهم ESG اطلاعات بیشتری کسب کنند. علاوه بر این، DBS «با شرکا و همکارانی از بخش‌های دولتی، جامعه، کسب‌وکار و فناوری برای غنی‌سازی تجربه DBS BetterWorld کار خواهد کرد.»

بر اساس گزارشی که در ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) توسط فایننشال تایمز (Financial Times) منتشر شد، «بزرگترین بانک سنگاپور قصد دارد تجارت خود در حوزه ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال را با وجود بازار خرسی توسعه دهد و می‌خواهد با گسترش صرافی دیجیتالی به بیش از ۳۰۰،۰۰۰ مشتری ثروتمند خود در آسیا خدمات ارائه دهد»

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×