» آرشیو اخبار » بانک وربه کویت اولین بانک اسلامی که به متاورس وارد شد

بانک وربه کویت اولین بانک اسلامی که به متاورس وارد شد

15 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک وربه، یک بانک مبتنی بر اصول اسلامی است که دفتر مرکزی آن در کویت مستقر است، این بانک تازه ترین موسسه ای است که از منطقه جغرافیایی خاورمیانه و شمال آفریقا به دنیای متاورس، قلمروی مجازی که بر پایه تعاملات اجتماعی متمرکز است، وارد شده است.

بانک وربه اعلام کرده است که هم اکنون دو سایت فعال در متاورس دارد که یکی در Sandbox و دیگری در Decentraland  مستقر است.

بر اساس بیانیه ای که این بانک منتشر کرده هدف از این حرکت افزایش ارتباط بانک وربه با نسل جوان و نسل هزاره ی سوم بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

پیشتاز در تحول دیجیتال

بانک وربه به منظور تحکیم جایگاه و افزایش شهرت خود به عنوان پرچمدار تحول دیجیتال قصد دارد تعامل نزدیکی با مشتریان خود برای معرفی محصولات و خدمات آن ها در دنیای متاورس و واقعیت مجازی داشته باشد.

بانک وربه در 17 فوریه سال 2010 با فرمان امیر وقت کویت به منظور احیای اقتصاد پس از بحران اقتصادی این کشور تاسیس شد.

بانک وربه در 7 آوریل 2010 پس از ثبت شدن در بانک مرکزی کویت عملا وارد نظام بانکداری اسلامی شد و توانست انتظار کویتی ها را از یک بانک خوب برآورده سازد و اعتماد آنان را جلب کند.

انور بدوی الغیث، معاون اجرایی خدمات پشتیبانی و خزانه داری وریه بانک اظهار داشت:

“بانک وربه به دنبال آن است که در واقعیت مجازی به مشتریان خود نزدیک باشد تا محصولات و خدمات خود و مشتریانش را تبلیغ کند و همچنین با آنها به شیوه ای نوین و خلاقانه ارتباط برقرار کند که نشان دهنده شهرت بانک وربه به عنوان یک پیشگام تحول دیجیتال باشد.”

الغیث تاکید کرد که وربه مشتاق است در متاورس جریان ساز باشد و به مصرف کنندگان و مشتریان جوان و سایر علاقه‌مندان به این بازار کمک کند.

متاورس و باورهای اسلامی

در 8 فوریه سال 2022، ابتکار اسلامی کردن متاورس برای استفاده مسلمانان مدرن کلید خورد، این پروژه که Metakawn نام گرفت جدیدترین پروژه NFT با الهام از اعتقادات اسلامی و اخلاق اجتماعی است که به دنبال ساخت اکوسیستمی مبتنی بر متاورس است که برای آینده مسلمانان معاصر طراحی شده است. این پروژه توسط کارآفرین موفق Othamane Meziane و استراتژیست بازاریابی Youssef Tazi  بنیان نهاده شده است.

وزارت دارایی کویت اعلام کرد که خیلی علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال نیست.

وزارت دارایی کویت استفاده از ارزهای دیجیتال را برای تراکنش‌های تجاری رسمی تایید نمیکند. به همین ترتیب بانک مرکزی کویت، صنعت بانکداری و نهادهای تحت امر خود را در مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال محدود میکند.

به گفته شیوام تاکرام، مدیرعامل BuyUcoin، متاورس و ارزهای دیجیتال از یکدیگر تفکیک ناپذیرند چرا که هر دو بر پایه تکنولوژی‌های اساسی مشترکی ایجاد شده اند و رمزارز های پایه برای تنظیم و عملکرد متاورس حیاتی هستند.

تا سال 2030، متاورس ممکن است 1.5 تریلیون دلار ارزش برای اقتصاد جهانی ایجاد کند. بخش قابل توجهی از این ارزش در قالب ارزهای دیجیتال محقق می‌شود.

با توجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری به استفاده از رمزارزها به عنوان شیوه ای برای پرداخت روی می آورند، ممکن است این روند بیانگر این باشد که ارزهای دیجیتال وارد جریان اصلی اقتصاد می‌شود و همچنین به عنوان بستری مناسب برای تعاملات مالی در متاورس به شمار خواهد آمد.

منبع : bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×