» بازارها » طلا، ارز، نفت » سمت و سوی بازار نفت خام، گاز طبیعی و طلا
بازار نفت خام

سمت و سوی بازار نفت خام، گاز طبیعی و طلا

12 آبان 1401 5

با ارائه گزارش هفتگی وضعیت نفت «اداره اطلاعات انرژی» (EIA)، مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به میزان 3.1 میلیون بشکه، بازار نفت خام وست تگزاس افزایشی شده و در اطراف کانال مقاومتی 88.50 دلار قرار گرفت.

به گزارش مترجم گذارنیوز، بازار نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) با کاهش تولید داخلی نفت آمریکا، رشد چشمگیری یافته و در حال حاضر، در زمان نگارش این مقاله (ساعت 9:18 روز پنجشنبه 12 آبان) در کانال 89.49 دلار مورد معامله قرار می گیرد. این در حالیست که نفت خام برنت نیز در رنج 95.77 دلار معامله می شود. نفت WTI در تلاش است تا بالاتر از سطح مقاومت در 88.50 دلار قرار گیرد.

در همین زمان گاز طبیعی توانسته است به بالای سطح 6 دلار برسد، و این پس از شرایط فروش دیروز اتفاق افتاد. طلا قبل از تصمیم فدرال رزرو سطح مقاومت 1660 دلاری را آزمایش کرد. سپس به عقب برگشته و در حال حاضر در رنج 1636.91 معامله می شود.

بررسی بازار نفت خام

با ارائه گزارش هفتگی وضعیت نفت «اداره اطلاعات انرژی» (EIA)، مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به میزان 3.1 میلیون بشکه، بازار نفت خام وست تگزاس افزایشی شده و در اطراف کانال مقاومتی 88.50 دلار قرار گرفت. این گزارش زمانی منتشر شد که تحلیلگران انتظار داشتند، ذخایر نفت خام 0.4 میلیون بشکه افزایش یابد. از سوی دیگر موجودی ذخایر بنزین هم 1.3 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که موجودی محصولات تقطیری 0.4 میلیون بشکه افزایش یافته است. واردات نفت خام آمریکا در 6.2 میلیون بشکه در روز ثابت ماند.

تبلیغات جام جهانی قطر

جالب توجه است که تولید نفت داخلی از 12 میلیون بشکه در روز به 11.9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. کاهش تولید نفت داخلی ممکن است به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای بازارهای نفت عمل کند. در حال حاضر، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در تلاش است تا بالاتر از مقاومت 88.50 دلار قرار گیرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، نفت WTI به سمت مقاومت بعدی در سطح 90 دلار حرکت خواهد کرد. حرکت به بالای 90 دلار، نفت WTI را به سمت مقاومت 91.30 دلار سوق خواهد داد. در صورتی که نفت WTI به بالای 91.30 دلار برسد، به سمت سطح مقاومت بعدی در 92.50 دلار خواهد رفت.

در سمت حمایت، نزدیکترین سطح حمایت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) در 87.75 دلار قرار دارد. اگر نفت WTI به زیر 50 EMA کاهش یابد، به سمت سطح حمایت بعدی در 86.20 دلار خواهد رفت. امتحان موفقیت آمیز حمایت 86.20 دلار، راه را برای حمایت بعدی در رنج قیمتی 85 دلار باز می کند.

بازار نفت خام

روند صعودی گاز طبیعی پس از فروش

بازارهای گاز طبیعی به شدت بی ثبات هستند. دیروز، گاز طبیعی تلاش کرد تا زیر سطح حمایت 5.70 دلار قرار گیرد. امروز، قیمت ها به بالای سطح 6.00 دلار بازگشته است. معامله‌گران احتمالاً باید منتظر گزارش هفتگی ذخیره‌سازی گاز طبیعی «اداره اطلاعات انرژی» (EIA) باشند که فردا منتشر می‌شود، زیرا بازار برای یافتن مسیر به کاتالیزورهای بیشتری نیاز دارد.

مقاومت طلا در 1660 دلار

طلا اخیراً تلاش کرده است تا بالاتر از سطح 1660 دلار قرار گیرد، زیرا دلار آمریکا در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره عقب نشینی کرده است. در همین حال، نقره به سمت 19.80 دلار حرکت کرد، در حالی که پلاتین مقاومت 970 دلار را آزمایش می کند و پالادیوم به سمت سطح 1850 دلار عقب نشینی کرد.

به احتمال زیاد، معامله گران بزرگ و بازیگران اصلی قبل از ورود به بازار منتظر تصمیم فدرال رزرو خواهند بود. در صورتی که دلار آمریکا پس از تصمیم فدرال رزرو کاهش یابد، فلزات گرانبها حمایت بیشتری خواهند داشت. اگر فدرال رزرو بیش از حد جنگ طلب باشد، طلا و سایر فلزات گرانبها تحت فشار شدید قرار خواهند گرفت.

مس پس از تلاش ناموفق برای رسیدن به کانال بالای 3.50 دلار، عقب نشینی کرد. بازارهای مس تلاش کردند تا بالاتر از سطح 3.50 دلار قرار گیرند، اما شتاب خود را از دست دادند و به سمت 3.45 دلار عقب نشینی کردند. معامله گران مس همچنین باید منتظر تصمیم فدرال رزرو باشند، زیرا این تصمیم جو عمومی بازار را برای بقیه هفته تعیین می کند.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×