» آرشیو اخبار » بازارهای مالی به روی اعضای کنگره آمریکا بسته می‌شود
کنگره

بازارهای مالی به روی اعضای کنگره آمریکا بسته می‌شود

2 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین تلگراف، در صورت رای کافی نمایندگان به لایحه جدید کنگره آمریکا، اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالات متحده و همچنین قضات دادگاه عالی که در حال حاضر در بازار رمزارزها مشغول معامله هستند، احتمالاً مجبور خواهند شد که فعالیت خود در این بازار را تا زمانی که در این منصب مشغولند، متوقف کنند.

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، زوئی لافگرن (Zoe Lofgren)، رئیس کمیته مدیریت مجلس سنا اعلام کرده است که قصد دارد با محدود کردن فعالیت‌های مالی قانون‌گذاران و قضات دیوان عالی ایالات متحده (SCOTUS) و همچنین همسران و فرزندان آنها “برنامه معنادار و موثری برای مبارزه با تضاد منافع مالی” در کنگره ایالات متحده پیاده کند.

کنگره آمریکا

تبلیغات جام جهانی قطر

این لایحه که احتمالاً اوایل هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد، در صورت تصویب، تغییری در خطی‌مشی قانون مصوب 2012 موسوم به قانون سهام (STOCK Act) ایجاد می‌کند که به اعضای کنگره اجازه می‌داد در زمان تصدی خود، ضمن افشای دقیق فعالیت‌های خود، نسبت به خرید، فروش و تجارت سهام و سایر گروه‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

لافگرن افزود: “کنگره می‌تواند با محدود کردن مقامات ارشد دولتی، از جمله اعضای کنگره و دیوان عالی و خانواده درجه یک آنها در معاملات سهام یا سرمایه‌گذاری در بازار اوراق بهادار، کالاها، معاملات فیوچرز، ارزهای دیجیتال و سایر سرمایه‌گذاری‌های مشابه، ایمان و اعتماد مردم را به مقامات دولتی بازگردانده و اطمینان حاصل کند که این مقامات در راستای منافع عمومی و نه منافع مالی شخصی خود عمل می‌کنند”.

“من به زودی متن قانونی این لایحه را به مجلس ارائه خواهم کرد؛ بسیاری از اعضا قبلاً به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاحات ضروری هستند”.

براساس این چارچوب، قانون‌گذاران و قضات دیوان عالی ایالات‌متحده همچنان می‌توانند سبد دارایی متشکل از انواع صندوق‌های مشترک، صندوق‌های قابل معامله در بورس، اسناد خزانه‌داری و سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که «پتانسیل یکسانی برای تضاد منافع ندارند»، در اختیار داشته و وجود این دارایی‌ها را به صورت کلی مثلاً از 5 میلیون دلار تا 25 میلیون دلار برای عموم افشا کنند.

بر اساس قانون سهام (STOCK Act)، قانون‌گذاران موظفند خرید، فروش یا هرگونه سرمایه‌گذاری با ارزش بیش از 1000 دلار را ظرف 30 تا 45 روز گزارش دهند و در صورت ممانعت، با حداقل جریمه مالی و حقوقی گاهی اوقات تا 200 دلار مواجه می‌شوند. چارچوب پیشنهادی اجرای جریمه‌های 1000 دلاری را برای هر دوره 30 روزه نقض قوانین افشا اعمال می‌کند، هزینه تأخیر را به 500 دلار افزایش می‌دهد و به وزارت دادگستری اجازه می‌دهد در صورت لزوم اقدامات مدنی لازم را انجام دهد.

دیدگاه‌های مختلف در کنگره

گفتنی است که سناتورهای دیگری ازجمله جان اوسف (Jon Ossoff) و مارک کلی (Mark Kelly) ژانویه امسال (دی 1400) اصلاحات مشابهی را برای رفع ایرادات قانون سهام در سنا پیشنهاد کردند، اما بعد از گذشت بیش از 8 ماه، هیچ حرکت موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته لافگرن، نانسی پلوسی (Nancy Pelosi)، رئیس مجلس نمایندگان، کمیته را موظف کرده است تضاد منافع مالی احتمالی در کنگره را مورد بررسی قرار دهد. هرچند، رئیس مجلس قبلاً دست از تلاش برای منع قانون‌گذاران از مالکیت یا معامله سهام کشیده و گفته است: «آنها باید بتوانند در این بازارها آزادانه شرکت کنند».

شایان ذکر است که در حال حاضر تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سناتورها، سرمایه‌گذاری‌هایی در بازار رمزارزها دارند که از آن جمله می‌توان به ماری نیومن نماینده ایلینویز، مایکل والتز نماینده فلوریدا، سینتیا لومیس سناتور وایومینگ، مایکل مک‌کول نماینده تگزاس، پت تومی نماینده پنسیلوانیا، بری مور نماینده آلاباما و جفرسون ون درو نماینده نیوجرسی اشاره کرد.

در ماه دسامبر 2021 (آذر 1400)، الکساندریا اوکاسیوکورتز (Alexandria Ocasio-Cortez)، نماینده نیویورک گفت که داشتن بیت کوین (BTC) یا سایر دارایی‌های دیجیتال برای وی گزینه مناسبی نیستند، زیرا قانونگذاران ایالات متحده به “اطلاعات حساس و سیاست‌های آینده” کشور دسترسی کامل دارند.

مترجم: مرضیه مظاهری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×