» آرشیو اخبار » ایلان ماسک و توئیتر موضوع جدید تحقیقات مقامات فدرال
ایلان

ایلان ماسک و توئیتر موضوع جدید تحقیقات مقامات فدرال

23 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک، میلیاردر و مالک شرکت‌های تسلا (Tesla) و اِسپیس ایکس (SpaceX)، توسط مقامات فدرال و در مورد معامله 44 میلیارد دلاری خود برای خرید سهام شرکت توییتر مورد بازجویی قرار گرفته است.

در مقابل، وکلای این میلیاردر ادعا می کنند که این توییتر است که مورد تحقیقات فدرال قرار گرفته است. این اتفاقات بر اساس یک پرونده‌ی مربوط به توییتر است که اخیرا مقامات فدرال به دنبال کشف اسناد مهمی هستند که ظاهرا ماسک از آن‌ها و از شرکت توئیتر پنهان کرده است. این مسائل در ادامه‌ی ارائه پیشنهاد خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به مبلغ 44 میلیارد دلار، منصرف شدن از آن و بازگشت مجدد به این پیشنهاد رخ داده است.

اسناد مربوط به ایلان ماسک

همانطور که رویترز گزارش داده است، هنوز مشخص نیست که تحقیقات دقیقاً بر روی چه چیزی متمرکز است یا کدام مقامات فدرال در حال انجام تحقیقات هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، توییتر مدعی شد که ماسک با استناد به “امتیاز تحقیقاتی”، از ارائه اسناد مورد نظر شرکت در ماه سپتامبر خودداری کرد (investigation privilage امتیازی حقوقی است که یک طرف دعوی حقوقی می‌تواند از ارائه اسناد خودداری کند). به طور خاص، وکلای ماسک یک ” ثبت امتیاز” از اسنادی که قرار نبود به اشتراک گذاشته شوند، ارائه کردند (privilage log شرایط دیگری را مطرح می‌کند که یک طرف اسنادی را در مورد ادعایی یا سندی دیگر ارائه می‌کنند). از جمله این اسناد می‌توان به یک پیش‌نویس ایمیل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه می، و یک نمایش اسلاید برای کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اشاره کرد.

همانطور که FTC از اظهار نظر خودداری کرد، SEC نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر خود پاسخ نداد.

توییتر در مورد این پرونده به دادگاه گفت: “این بازی موش و گربه باید پایان یابد.”

ایلان

در این پرونده از کاتلین مک کورمیک (Kathaleen McCormick)، قاضی دلاوِیر (Delaware) خواسته شده بود که دستوری برای وکلای ماسک برای ارائه اسناد مذکور صادر کند. این درخواست در 6 اکتبر و درست زمانی ثبت شد که همین قاضی دعوای حقوقی بین ماسک و توییتر را متوقف کرد. این اتفاق دقیقا بعد از آن افتاد که ایلان ماسک تصمیم گرفت دوباره این معامله را از سر بگیرد.

الکس اسپیرو (Alex Spiro)، وکیل آقای ماسک، مدعی شد که پرونده توییتر صرفاً مورد سوء برداشت توسط مردم قرار گرفته است. او تاکید کرد: “این مدیران توییتر هستند که تحت تحقیقات فدرال هستند.” وقتی از مسئولان توئیتر در این مورد سوال شد، آن‌ها در مورد سخنان اسپیرو اظهار نظری نکردند.

مک کورمیک به آقای ایلان ماسک تا 28 اکتبر فرصت داده تا خرید توییتر را نهایی کند. در غیر این صورت تاریخ مشخصی در ماه آینده تعیین خواهد شد.

رفتار سینوسی توئیتر و ایلان ماسک

پس از عرضه علنی 9 درصدی از سهام توییتر در ماه آوریل، ماسک به سرعت اقدام به خرید کل این شرکت در اواخر همان ماه و پس از رد پیشنهاد کرسی مدیریتی در هیئت مدیره این شرکت کرد. اگرچه توییتر این پیشنهاد را پذیرفت اما ماسک در نهایت تلاش کرد به دلیل ارائه اطلاعات ناکافی در مورد ربات‌های هرزنامه در پلتفرم خود، از این معامله خارج شود.

توییتر از ایلان ماسک برای به هم زدن این معامله‌ای که او بار دیگر با انجام آن موافقت کرد، شکایت کرد.

علاوه بر ربات‌های هرزنامه، ماسک همچنین علاقه خود را به تبدیل توییتر به بهشت ​​آزادی بیان و غیرمتمرکزتر کردن آن نشان داده است. این میلیاردر در ماه مارس با بسیاری از رهبران صنعت رمزارزها از جمله جک دورسی (Jack Dorsey) و سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) تماس گرفت تا در مورد چگونگی امکان پذیر بودن این موضوع صحبت کنند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×