» آرشیو اخبار » ایلان ماسک: منتظر دیوانه‌بازی‌های زیادی در توییتر باشید!
ایلان ماسک

ایلان ماسک: منتظر دیوانه‌بازی‌های زیادی در توییتر باشید!

19 آبان 1401 4

در جلسه پرسش و پاسخ توییتر اسپیس که روز 9 نوامبر (18 آبان) برگزار شد، ایلان ماسک از اعمال تغییرات بسیار در این رسانه اجتماعی خبر داد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک (Elon Musk)، مالک جدید توییتر، می‌گوید همه باید منتظر “اتفاقات احمقانه زیادی در ماه‌های آینده” در این پلتفرم رسانه اجتماعی باشند.

ماسک و توییتر

مدیرعامل تسلا، که اکنون تنها مدیر توییتر نیز هست، از زمان تصدی این منصب در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان)، تغییرات زیادی در این پلتفرم ایجاد کرده و متعهد شده است که در ماه‌های آینده به این کار ادامه دهد:

تبلیغات جام جهانی قطر

«لطفا توجه کنید که توییتر در ماه‌های آینده کارهای احمقانه زیادی انجام خواهد داد. ما آنچه را که نتیجه‌بخش است حفظ کرده و هرآنچه که بیهوده است را تغییر خواهیم داد.»

برنامه ماسک برای آینده چیست

ازجمله تغییرات مهمی که ماسک در این مدت در توییتر اعمال کرده است، می‌توان به یک مدل اشتراک ماهانه 8 دلاری اشاره کرد که روز 9 نوامبر (18 آبان) راه‌اندازی شد و با اعطای تیک آبی تأیید شده به کاربران، علاوه بر تبلیغات کمتر، به آنها اولویت بیشتری در توییت‌ها و پاسخ‌ها می‌دهد. اخراج مدیران ارشد، اخراج هیئت مدیره، خصوصی کردن شرکت و اخراج 50 درصد از نیروی کار شرکت از دیگر اقدامات ماسک در این مدت بوده است.

سایر تغییرات این پلتفرم، تعلیق دائمی هندل‌های دارای هویت جعلی، از دست دادن موقت علامت تاییدشده هنگام تغییر نام کاربری و تغییر نام پروژه جامعه محور بیردواچ (Birdwatch) به یادداشت‌های انجمن (Community Notes) را شامل می‌شود. افزون‌براین، برخی از کاربران از وجود یک تب خرید (shopping tab) جدید در این پلتفرم خبر داده‌اند.

در جلسه پرسش و پاسخ توییتر اسپیس (Twitter Spaces) که روز 9 نوامبر (18 آبان) برگزار شد، نظر ماسک در مورد تبلیغات توییتر پرسیده شد و او در پاسخ گفت: “ما در این ارتباط وحشتناک عمل می‌کنیم.” وی افزود:

«یکی از مسائلی که قطعاً به آن رسیدگی می‌کنیم، ادغام تبلیغات در توییت‌های توصیه‌شده است»

ماسک در توییتی که همان روز منتشر کرد، اعلام نمود که برچسب “رسمی” پس از راه‌اندازی پروژه توییتر بلو (Twitter blue) از میان برداشته می‌شود. به گفته یکی از کارمندان توییتر، برچسب “رسمی” در این مرحله فقط به نهادهای دولتی و تجاری داده می‌شود.

«دیگر هیچ کس در توییتر مصون از انتقاد نخواهد بود. ایلان مایل است همه چیز را امتحان کند؛ بسیاری شکست خواهند خورد، برخی نیز سربلند بیرون خواهند آمد. هدف، یافتن ترکیبی مناسب از تغییرات کارآمد به‌منظور تضمین سلامت و رشد بلندمدت این کسب و کار است.»

علاوه‌بر موارد فوق، ماسک تغییراتی مانند افزودن متن طولانی به توییت‌ها، بهبود عملکرد جستجو، تشکیل شورای نظارت بر محتوا، بازگرداندن ویدیوهای کوتاه مانند سرویس واین (Vine) و اضافه کردن قابلیت ارسال پیام‌های مستقیم پولی به کاربران دارای پروفایل‌های برتر را نیز پیشنهاد کرده است. در نهایت وی امیدوار است که بتواند توییتر را به یک اپلیکیشن جامع و همه‌کاره تبدیل کند.

در همین راستا، این شرکت اسناد و مدارک ثبت نام را به شبکه مقابله با جرایم مالی وزارت خزانه‌داری (FinCEN) ارسال کرده است که به آن اجازه پردازش پرداخت‌ها را خواهد داد.

ماسک در این جلسه پرسش و پاسخ چشم‌اندازی از آینده توییتر ترسیم کرد که نشان می‌داد کاربران قبل از اینکه به دنبال تسهیل انواع دیگر نقل و انتقالات و گنجاندن کارت‌های اعتباری باشند، خواهند توانست حساب‌های بانکی را به پروفایل‌های خود متصل کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×