» آرشیو اخبار » ایلان ماسک قصد خرید توئیتر با قیمت اولیه را دارد
ایلان

ایلان ماسک قصد خرید توئیتر با قیمت اولیه را دارد

13 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و به نقل از کریپتوپوتِیتو، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک به برنامه اولیه خود برای خرید توئیتر به مبلغ 44 میلیارد دلار بازگشته است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، تغییر نظر داده و مجدداً با خرید توئیتر به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم موافقت کرده است. این دقیقا همان قیمتی است که مدتی پیش ماسک برای خرید توئیتر در نظر داشت.

ارزش سهام توئیتر پس از اعلام این خبر، پس از توقف کوتاهی در معاملات، 18 درصد افزایش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق گزارشات بلومبرگ، افراد مطلع که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات، خواستند نامشان فاش نشود، ادعا کردند که ماسک پیشنهاد خود را در نامه‌ای به توئیتر ارسال کرده است.

ماسک در ماه آوریل پیشنهاد خرید توئیتر را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم، به ارزش کل 44 میلیارد دلار داده بود. او به تمایل خود برای تبدیل توئیتر به یک “میدان دیجیتالی در شهر” و احترام بیشتر به اصول آزادی بیان اشاره کرد.

ایلان ماسک همچنین قول داد که مشکلات توئیتر از جمله ربات کلاهبرداری و هرزنامه ها که به ویژه در جامعه رمزارزها رایج است، را برطرف کند.

چرا ایلان ماسک از خرید توئیتر صرف نظر کرد؟

با این حال، ماسک بعداً به دلیل ترس از اینکه توئیتر گستره مشکل اسپم خود را نادرست معرفی کند، از این معامله خارج شد. این پلتفرم در ماه مه ادعا کرد که 95 درصد از حساب‌ها توسط افراد واقعی اداره می‌شوند.

پس از درخواست تأیید این آمار، ایلان ماسک در پرونده‌ای در ماه ژوئیه گفت که توئیتر در ارائه اطلاعاتی که به حل این مسئله، حتی به میزان اندکی کمک کند، درست عمل نکرده است‌.

درواقع قرارداد اولیه‌‌ی تصویب شده بین دو طرف، شامل شرطی بود که به توئیتر اجازه می‌داد تا ماسک را مجبور به تکمیل معامله کند. این امر موجب شد تا توئیتر مدت کوتاهی پس از این اتفاق، از این میلیاردر شکایت کند.

توئیتر، ایلان ماسک را به خاطر ایجاد عدم اطمینان از انجام معاملات بین طرفین و همچنین به دلیل کمک به متزلزل شدن درآمد این شرکت بزرگ در سه ماهه دوم سال، مقصر می‌داند.

در ساعت حدود 11 شب روز سه شنبه 12 مهر ماه، سهام توئیتر معادل 47.93 دلار معامله می‌شود.

هفته گذشته، پیام‌های خصوصی ماسک با میلیاردرهای دیگر، از جمله جک دورسی (Jack Dorsey) در مورد دیدگاه او برای توئیتر، به عنوان بخشی از دعوی حقوقی او با این شرکت ظاهر شد.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×