» آرشیو اخبار » ایلان ماسک: رکود مانع ما نیست!
ایلان ماسک: رکود مانع ما نیست!

ایلان ماسک: رکود مانع ما نیست!

28 مهر 1401 4

ایلان ماسک عوامل رکود اقتصادی را در چین و اروپا می بیند و می گوید که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بیش از حد افزایش می دهد.اما وقتی از وضعیت تسلا پرسیده شد ثروتمندترین فرد جهان نگرانی چندانی در مورد شرکت خود ابراز نکرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایلان ماسک عوامل رکود اقتصادی را در چین و اروپا می بیند و می گوید که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بیش از حد افزایش می دهد.اما وقتی از وضعیت تسلا پرسیده شد ثروتمندترین فرد جهان نگرانی چندانی در مورد شرکت خود ابراز نکرد.

ماسک در پاسخ به سوال یک تحلیلگر گفت: «صادقانه بگویم، ما مانند فلزی می درخشیم، وبرای هدف خود رکاب می زنیم. و پیش میرویم ما تولید خود را به هیچ وجه کاهش نمی دهیم، رکود مانع ما نیست.»

تسلا سود خود را در حالی که، تولید را تعدیل کرده 1.05 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرده است که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود آنها سود تسلا را 99 سنت برای هر سهم تخمین زده بودند. اما سهام در معاملات طولانی مدت 5 درصد کاهش یافت زیرا درآمد آنها به 21.45 میلیارد دلار رسید که انتظارات تحلیلگران برای 21.96 میلیارد دلار را از دست داد. این شرکت در سال جاری 45 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ماسک از فدرال رزرو انتقاد کرده است، فدرال رزرو نرخ بهره معیار خود را برای کاهش تورم فزاینده کاهش داده است. او روز چهارشنبه با همین موضوع ادامه داد.

ماسک گفت: «تصمیمات فدرال رزرو اگر به آینه دید عقب ماشین نگاه کنید، منطقی است، نه اگر به شیشه جلو نگاه کنید.»

با این حال، حتی با وجود افزایش هزینه سرمایه در کنار قیمت کالاها، ماسک معتقد است که تسلا خوب عمل می کند زیرا خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای گازسوز می شوند.

ماسک می‌گوید: «مردم در کل متوجه می‌شوند که دنیا به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند و خرید یک خودروی بنزینی جدید در این مرحله احمقانه است زیرا ارزش باقیمانده آن خودروی بنزینی بسیار پایین خواهد بود.« بنابراین، ما در موقعیت بسیار خوبی هستیم.»

ماسک افزود: «نمی‌گویم که شرکت تسلا ضد رکود است، اما در برابر رکود مقاوم است، زیرا اساساً مردم زمین تصمیم گرفته‌اند تا از خودروهای بنزینی دور شوند.»

مدیرعامل تسلا همچنین در مورد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر اظهار نظر کرد. او گفت: در حال حاضر درگیر یک نبرد قانونی با شرکت رسانه های اجتماعی است، حتی اگر اخیراً مسیر خود را تغییر داده و گفته است که قرارداد خرید خود را دنبال خواهد کرد.

ماسک گفت که ”در مورد وضعیت توییتر هیجان زده است” و این شرکت ”برای مدت طولانی از کار افتاده است، اما پتانسیل باورنکردنی دارد.”

ماسک گفت: پتانسیل طولانی مدت توییتر خیلی بزرگترو بیشتر از ارزش فعلی آن است.

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×