» ارز دیجیتال » ایتالیا در مسیر ساخت رنسانس هنر در حوزه NFT
هنر

ایتالیا در مسیر ساخت رنسانس هنر در حوزه NFT

5 دی 1401 7

ایتالیا با قرن‌ها قدمت هنر و فرهنگ یکی از قطب‌های فرهنگی اروپاست. یک گزارش جدید می‌گوید اکنون، ایتالیا قرار است هنر کریپتو رنسانس را از طریق بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود ایجاد کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ایتالیا با قرن‌ها قدمت هنر و فرهنگ یکی از قطب‌های فرهنگی اروپاست. یک گزارش جدید می‌گوید که اکنون، ایتالیا قرار است هنر کریپتو رنسانس را از طریق بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود ایجاد کند.

داده‌های «کتاب اطلاعات هوش بازار NFT ایتالیا و دینامیک رشد آینده» نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود این کشور تا پایان سال 2022 رشد 47.6 درصدی در بازار NFT خود داشته باشد.

این امر باعث می‌شود بازار NFT ایتالیا در حدود 671 میلیون دلار ارزش گذاری شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، طی پنج سال آینده، صنعت NFT ایتالیا پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد سالانه مرکب صعودی ثابتی معادل 34.6 درصد داشته باشد که ارزش هزینه برای NFT‌ها تا سال 2028 به 3.6 میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش، بخشی از موفقیت این کشور با NFT‌ها ناشی از صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش آن است. برندهای مد لوکس ایتالیایی مانند گوچی و دولچه و گابانا، برخی از پیشگامان در پذیرش فناوری‌های وب 3 در صنعت بوده اند.

آنها نه تنها یک نوآوری برای ایتالیا بلکه در کل صنعت مد بودند. در طول سال گذشته، دولچه و گابانا به ارزش 25.6 میلیون دلار از NFTهای خود و گوچی 11.5 میلیون دلار درآمد کسب کردند.

این برندها همچنین از طریق رویدادهای دیجیتالی و پوشیدنی‌ها که بسیاری از آنها NFT‌ها را در خود جای داده بودند، ابتکاراتی را برای وارد کردن جوامع خود به دنیای متاورس انجام داده‌اند.

برندهای مد تنها نیروهایی نیستند که ایتالیا را به کانون توجه NFT سوق می‌دهند. تاریخ غنی فرهنگی این کشور همچنین شاهد برخی فعالیت‌های مرتبط با وب 3 بوده است.

هنر

یک پروژه NFT به نام مونوورس (Monuverse) که در حال حفظ مکان‌های تاریخی از طریق دارایی‌های دیجیتال است و از Arco della Pace یا به انگلیسی کمان صلح (Arc of Peace) در میلان ایتالیا به عنوان اولین موضوع خود استفاده کرد.

هنرمندان ایتالیایی حتی سازمان مدیریت خود را برای کمک به هنرمندان NFT ایتالیایی دارند که “رنسانس کریپتو” نامیده می‌شود که به ظهور این کشور به عنوان یک رهبر هنری در دوره رنسانس بازمی‌گردد.

در همین حال، جو کلی صنعت کریپتو در ایتالیا نیز رو به افزایش است. اخیراً توسعه دهنده بلاکچین آلگورند (Algorand) از فناوری خود برای کمک به پشتیبانی از بانک‌ها و پلتفرم‌های تضمین بیمه در ایتالیا استفاده خواهد کرد. در ماه نوامبر (آبان)، جمینای (Gemini) برای فعالیت در ایتالیا چراغ سبز دریافت کرد.

با این حال، در 1 دسامبر (10 آذر)، ایتالیا اسناد بودجه خود را برای سال آینده منتشر کرد که نشان داد مالیات بر عایدی سرمایه جدید 26 درصد بر سود ارزهای دیجیتال در سال آینده اعمال می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×