» آرشیو اخبار » اپرا قابلیت ضرب فوری NFTها را به مرورگر خود افزود
مرورگر اپرا

اپرا قابلیت ضرب فوری NFTها را به مرورگر خود افزود

12 آذر 1401 5

ویژگی منحصربه‌فرد اپرا با نوشتن یک قرارداد هوشمند و آپلود فایل‌های رسانه‌ای در یک بلاکچین، آنها را به NFT تبدیل می‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سوزی بَت (Susie Batt)، مدیر اجرایی اپرا (Opera)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت با همکاری آلتِئون لانچ‌پد (Alteon LaunchPad) بستری را فراهم خواهد کرد که مبتدیان فضای وب3 (Web3) و توکن‌های غیرمثلی بتوانند آزادانه به کشف دنیای NFTها مشغول شوند.

اپرا

با این ادغام، کاربران می‌توانند به ویژگی منحصربه‌فردی دسترسی پیدا کنند که با نوشتن یک قرارداد هوشمند، به آنها اجازه می‌دهد تا با کشیدن و رها کردن فایل‌های رسانه‌ای به محیط مرورگر، آنها را در یک بلاکچین آپلود کرده و سپس به NFT تبدیل کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

سوزی بَت در ادامه صحبت‌های خود گفت:

«اکنون، کاربران ما می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی برای استفاده از این پلتفرم، فوراً و به سادگی NFTهای خود را ایجاد و افراد بیشتری را برای کشف صنعت در حال رشد NFT تشویق نمایند.»

به عقیده تیم توسعه دهنده، با کمک این ابزار، کاربران بدون تجربه وب3 نیز می‌توانند به اقتصاد نسل سوم وب دسترسی داشته باشند. این بدان معنی است که هنرمندان بیشتری با پیشینه‌های متفاوت قادر خواهند بود به روشی ساده‌تر،  NFTهای خود را ایجاد کنند.

همانطور که اشاره شد، این ابزار ضرب NFT توسط شرکتی به نام آلتئون (Alteon) ارائه شده است؛ پروژه‌ای که در اصل بر تسهیل فرایند گردش کار تمرکز دارد. مَت سیماگلیا (Matt Cimaglia)، یکی از بنیان‌گذاران آلتئون، گفت که هدف از این ادغام “مسطح کردن زمین بازی” برای سازندگان محتوا با پیشینه و سوابق مختلف است. او افزود:

 «همکاری ما با اپرا شکاف فناوری موجود میان خلاقان سنتی و اقتصاد خالق وب3 را پر خواهد کرد، از همین رو، هرکسی می‌تواند از فرصت‌هایی که فناوری‌های بلاکچین را فراهم می‌سازد، بهره‌مند شود».

سابقه کار اپرا در دنیای بلاکچین

گفتنی است که روز 19 ژانویه (29 دی 1400)، اپرا نسخه بتای مرورگر وب3 خود را برای ویندوز، مک و اندروید منتشر کرد تا کاربران بتوانند از این طریق به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، بازی‌ها و پلتفرم‌های متاورسی دسترسی داشته باشند. روز 15 آوریل (26 فروردین) نیز این پروژه توانست به آیفون و آیپد راه پیدا کند.

اکنون مرورگر وب 3 اختصاصی اپرا، تحت عنوان “مرورگر کریپتوی اپرا” با آخرین ادغام خود با یک لانچ پد، به حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT) قدم گذاشته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×