» آرشیو اخبار » اولین پل میان بلاکچین‌های کاردانو و BSC راه‌اندازی شد
کاردانو

اولین پل میان بلاکچین‌های کاردانو و BSC راه‌اندازی شد

10 آبان 1401 0

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کورنوکوپیا (Cornucopias) که یک اپلیکیشن بازی برای کسب درآمد (P2E) متمرکز بر کاردانو است، با انتشار توییتی، از راه اندازی اولین پل بایننس‌اسمارت‌چین (BSC) و کاردانو خبر داد.

این پل با مشارکت یک پل رمزارزی بدون نیاز به مجوز با نام چِین‌پورت (ChainPort) توسعه یافته است که ادعا می‌کند امنیتی در سطوح غیرامانی ارائه می‌کند. کاربران نمی‌توانند توکن‌های COPI خود را به‌صورت یکپارچه از بایننس‌اسمارت‌چین (BSC) به شبکه کاردانو انتقال دهند. بلکه برای این انتقال باید ابتدا حداقل 5 هزار توکن COPI داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است که شرکت تحقیق و توسعه بلاکچین اینپوت‌اوتپوت (Input Output) نیز در توسعه این راه‌حل پل مشارکت داشته است. درست مانند آنچه در دنیای فیزیکی می‌بینیم، پل‌های بلاکچین هم، اتصال اکوسیستم‌های مختلف ارزهای دیجیتال را با تسهیل ارتباط بین آنها ممکن می‌سازد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پل کاردانو

سوابق کاردانو در ایجاد پل‌های کراس‌چین

لازم به ذکر است که ژوئن گذشته (خرداد 1400)، کاردانو اولین پل میان زنجیره‌ای خود را با بلاکچین نِروس (Nervos) راه اندازی کرد تا از قابلیت همکاری بین دو پلتفرم اطمینان حاصل کند. در ماه سپتامبر (شهریور)، کمپانی اینپوت‌اوتپوت  (Input Output) یک راه‌حل پل کاردانو به اتریوم را نیز با همکاری بوندلی (Bondly) ایجاد کرد.

در ماه آگوست (مرداد)، یک پل با پشتیبانی سیف‌چین (Sifchain)، شبکه بلاکچین کاردانو و کاسموس را به هم متصل کرد و به این ترتیب، فرصت‌های جدیدی را برای شرکت‌کنندگان این اکوسیستم‌ها فراهم نمود. اوایل سال جاری نیز، پل زدن یواس‌دی کوین (USDC) از بلاکچین اتریوم به شبکه کاردانو امکان پذیر شد.

اکنون، کاردانو اوتریچ (Cardano Outreach)، راه‌اندازی پل بایننس‌اسمارت‌چین به کاردانو را به عنوان یک “گام بزرگ” در راستای توسعه اکوسیستم توصیف کرد. در اوایل این ماه، پس از اینکه هکری موفق به جعل اسناد برداشت از بایننس‌اسمارت‌چین (BSC) شد، تقریباً 500 میلیون دلار به سرقت رفت. شبکه بایننس برای رفع این مشکل پس از هک، به سرعت یک نسخه به‌روزرسانی ارائه کرد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×