» آرشیو اخبار » استونی اولین مجوز رمزارزی خود را تحت قوانین جدید صادر کرد
استونی

استونی اولین مجوز رمزارزی خود را تحت قوانین جدید صادر کرد

3 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، واحد اطلاعات مالی استونی (FIU) این هفته اعلام کرد که مجوزی را برای شرکت اِستریگا تکنولوژی در جهت ارائه خدمات ارزهای دیجیتال در این کشور صادر کرده است:

«اِستریگا تکنولوژی، اولین کارآفرینی است که از زمان لازم الاجرا شدن اصلاحات قانون پیشگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ۱۵ مارس ۲۰۲۲ (۲۴ اسفند ۱۴۰۰)، مجاز به ارائه خدمات ارز مجازی در استونی شده است.»

استونی

تبلیغات جام جهانی قطر

اِستریگا تکنولوژی (Striga Technology) اولین مجوز خود در استونی را تحت چارچوب قانونی جدید رمزارزها دریافت کرد

واحد اطلاعات مالی استونی، یک سازمان مستقل دولتی است که زیر نظر وزارت دارایی با هدف ممانعت از پولشویی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم در این کشور فعالیت می‌کند. شرکتی که این مجوز را دریافت کرده، یکی از واحدهای تجاری تابعه لَست‌بیت (Lastbit) – یک شرکت فناوری در ایالات متحده است.

استونی

براساس چارچوب قانونی قبلی و مسامحه‌کارانه استونی، واحد اطلاعات مالی این کشور اعلام کرده بود که از ابتدای سال ۳۱۸ مجوز برای ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی صادر شده است. قانون پیشگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم، که در ماه مارس (اسفند) ارائه شد، مقررات استونی علیه ارائه‌دهندگان دارایی‌های مجازی (VASP) را تقویت کرد و در عین حال به مشتریان و معامله‌گران استونی اطمینان داد که تحت تأثیر این قانون قرار نخواهند گرفت. وزارت دارایی گفت:

«این قانون شامل هیچ‌گونه اقدامی برای منع مشتریان از مالکیت و معاملات دارایی‌های مجازی نمی‌شود و به هیچ وجه مشتریان را ملزم نمی‌کند که کلیدهای خصوصی کیف پول خود را به اشتراک بگذارند.»

قانون جدید صرفاً ارائه‌دهندگان دارایی‌های مجازی را ملزم به دریافت هویت مشتریان خود می‌کند. اگر یک VASP قادر به شناسایی کاربری نباشد، از ارائه‌دهنده انتظار می‌رود که فوراً برنامه تحلیل ریسک خود را پیاده‌سازی کند. وزارت دارایی می‌گوید:

«بر اساس قوانین جدید، واحد اطلاعات مالی می‌تواند مجوزی را رد کند تا یک واحد تجاری در استونی مشارکت یا ارتباط آشکاری با این کشور نداشته باشد.»

در نهایت، یکی از سخت‌گیرانه‌ترین الزامات برای VASP‌ها تحت این قانون جدید، اضافه شدن بحث حداقل سرمایه مورد نیاز است. حداقل سرمایه مورد نیاز، کسب تأییدیه فعالیت در استونی را برای شرکت‌های کوچک‌تر دشوار می‌کند.

«وزارت دارایی می‌گوید که VASPها بسته به نوع خدمات ارائه شده، باید حداقل ۱۲۵ هزار یا ۳۵۰ هزار یورو سرمایه سهام داشته باشند. کف فعلی سرمایه مورد نیاز برای فعالیت در این کشور ۱۲ هزار یورو است.»

مترجم: امیر ملک پور
منبع: cryptodaily

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×