» آرشیو اخبار » انتظار تریدرهای بیت‌کوین از وارد شدن بازار ارز دیجیتال به یک فاز تثبیت طولانی مدت
تریدرهای بیت‌کوین

انتظار تریدرهای بیت‌کوین از وارد شدن بازار ارز دیجیتال به یک فاز تثبیت طولانی مدت

28 خرداد 1401 6

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و نقل از کوین تلگراف، با فروکش کردن فروش بی‌وقفه‌ای که بیت‌کوین (BTC) و بازار ارز دیجیتال را در طول هفته گذشته دچار ریزش کرد، معامله‌گران ارز دیجیتال در 16 ژوئن فرصتی برای نفس کشیدن و ارزیابی شرایط بازار پیدا کردند.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که بیت‌کوین پس از صعود به سقف 23 هزار دلار در ساعات اولیه ۱۶ ژوئن، با کاهش حجم معاملات به آرامی وارد یک روند نزولی شد و به 20 هزار و 765 دلار رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

تصویر 1- نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

همزمان با اینکه تریدرهای ارز دیجیتال در تلاش هستند تا ببینند که آیا بیت‌کوین به کف قیمت خود رسیده یا روند نزولی خود را ادامه خواهد داد، تحلیلگران در حال تحلیل چشم‌انداز بیت‌کوین هستند که نظرات برخی از آن‌ها در بخش زیر آورده شده است.

 

انتظار تثبیت قیمت چند ماهه بیت‌کوین در میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200)

تحلیلگر بازار و کاربر توییتر «رکت کپیتال» چشم‌انداز کلان بیت‌کوین در طول این سال‌ها را بررسی کرده و با ارسال نمودار زیر، رفتار بیت‌کوین را در نزدیکی میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200) تحلیل کرد.

تصویر 2- نمودار هفتگی BTC/USD

 

رکت کپیتال گفت: «اگر بیت‌کوین همچنان MA200 (نارنجی) را به عنوان حمایت خود و میانگین متحرک نمای 200 هفته‌ای (EMA200) را به عنوان مقاومت خود حفظ کند، می‌تواند مانند سال 2018 وارد یک فاز تثبیت قیمت و انباشت شود. ممکن است این دوره تثبیت قیمت حتی تا دسامبر 2022 نیز ادامه پیدا کند.»

اگر این سناریو عملی شود، لازم نیست معامله گران برای خرید بیت‌کوین عجله کنند. این نکته توسط تریدر بازار ارز دیجیتال و کاربر توییتر آلت‌کوین شرپا (Altcoin Sherpa) نیز مطرح شد که نمودارهای زیر را ارسال کرده که مدت زمانی را که بیت‌کوین در دوره‌های تثبیت قبلی صرف کرده را نشان می‌دهد.

تصویر 3- نمودار هفتگی BTC/USD.

 

طولانی‌ترین دوره انباشتی که آلت‌کوین شرپا به آن اشاره کرد، یک بازه 287 روزه است که در نمودار بالا مشخص شده است. نمونه های دیگر عبارتند از 133 روز تثبیت قیمت بین نوامبر 2018 و آوریل 2019 و 63 روز تثبیت قیمت بین مه 2020 و ژوئیه 2020.

آلت‌کوین شرپا گفت: «در دوره تثبیت قیمت، شما احتمالاً فرصت‌‌های زیادی برای خرید در کف قیمت خواهید داشت. مدتی طول می‌کشد تا کف قیمت بیت‌کوین شکل بگیرد، بنابراین بهتر است بروید و کمی استراحت کنید.

اگر خوش‌شانس باشیم، بیت‌کوین می‌تواند سطح 25 هزار دلار را پس بگیرد»

تریدر بازار ارز دیجیتال نبراسکان گونر (Nebraskangooner)، دید مثبت‌تری نسبت به روند اخیر بیت‌کوین داشت؛ وی نمودار زیر را ارسال کرد و اشاره کرد که قیمت به «سطح فیبوناچی پایین‌تر رسیده است».

تصویر 4- نمودار هفتگی BTC/USDT.

 

نبراسکان‌گونر گفت: «باید ببینیم که آیا قیمت پایانی کندل روزانه می‌تواند با قدرت بالای مقاومت بسته شود یا خیر، آنگاه شانس رسیدن به 25 هزار دلار و احتمالاً 30 هزار دلار را خواهیم داشت. برای اولین بار در چند ماه اخیر، ممکن است در نهایت برای جهشی که بسیاری پس از رسیدن قیمت به 40 هزار دلار پیش‌بینی می‌کردند، آماده باشیم.»

 

RSI 1000 یک سیگنال صعودی صادر کرد

معامله‌گر دیگری که یک سیگنال بالقوه صعودی را در نمودار BTC مشاهده کرده، کاربر توییتر تی‌انالیست (TAnalyst) است که نمودار زیر را منتشر کرده که افت شاخص قدرت نسبی RSI 1000 را نشان می‌دهد.

تصویر4- نمودار یک روزه BTC/USD در مقابل RSI 1000.

این تحليلگر گفت: «بیت‌کوین در کف قیمت خود قرار دارد و آماده صعود است. RSI 1000 روزانه زیر 50 است. امروز: RSI (1000) = 49.91. خودتان نتیجه‌گیری کنید.»

بنابر روندهای گذشته، پس از کاهش RSI 1000 به زیر 50، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به زودی شروع به صعود کند.

شاید بهترین خلاصه از وضعیت فعلی بازار بیت‌کوین از سوی تیم آموزش ارز دیجیتال IncomeSharks ارائه شده باشد:

«بیت‌کوین در قیمتی است که شورت گرفتن روی آن دیگر معنا ندارد. همچنین در قیمتی است که لانگ گرفتن در آن هم ریسک بسیار زیادی دارد. اگر به دقت مدیریت ریسک کنید، قیمت برای خرید در بازار اسپات خوب است. اگر منتظر بمانید تا یک روند شکل بگیرید و بعد ترید کنید خوب است.»

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون 905 میلیارد دلار و نرخ دامیننس بیت‌کوین 44/3 درصد است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×