» ارز دیجیتال » تحلیل » بررسی تمایل نهنگ‌های بیت کوین با تعداد تراکنش‌های بالای یک میلیون دلار
بیت کوین

بررسی تمایل نهنگ‌های بیت کوین با تعداد تراکنش‌های بالای یک میلیون دلار

7 دی 1401 8

تعداد تراکنش‌های بزرگ بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است و نهنگ‌ها در هفته های گذشته علاقه بسیار کمی به دامپینگ یا انباشت بیت‌کوین نشان می‌دهند

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC)، بزرگترین رمزارز جهان، با فشار فروش شدیدی مواجه شده است و در حال حاضر در قیمت 16645 دلار معامله می شود. یکی دیگر از تحولات مهم این است که علاقه نهنگ‌ها به بیت‌کوین در حال کاهش است که می‌تواند نشانه‌ای از نگرانی باشد.

بررسی تعداد تراکنش‌های بیت کوین

تعداد تراکنش‌های یک میلیون دلاری بیت‌کوین – تراکنشهای یک میلیون دلار یا بیشتر مربوط به نهنگ‌های بیت کوین است-  به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است و نهنگ‌ها در هفته های گذشته علاقه بسیار کمی به دامپینگ یا انباشت بیت‌کوین نشان می‌دهند.

وب سایت داده‌های آنچین سنتیمنت (Santiment) اشاره کرده: «رنج زدن قیمت بیت کوین ارتباط زیادی با کاهش علاقه نهنگ‌ها دارد. نمودار زیر نشان می‌دهد که چگونه تراکنش‌های یک میلیون دلاری نهنگ‌ها با قیمت بیت کوین همبستگی دارند. اگر قیمت‌ بیت کوین به رنج زدن ادامه دهد و ناگهان یک اسپایک بزند، این یک سیگنال صعودی تاریخی خواهد بود.»

تبلیغات جام جهانی قطر
تعداد تراکنشهای بالای یک میلیون دلار بیت کوین
نمودار تعداد تراکنش.های بالای یک میلیون دلار بیت کوین

بررسی علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین

این سناریو نه تنها در مورد نهنگ‌های بزرگ، بلکه حتی برای نهنگ‌های متوسط نیز صادق است. تعداد کل تراکنش‌های بزرگ در شبکه بیت کوین با ارزش بیشتر از 100هزار دلار به تازگی به کمترین میزان سالانه 8040 تراکنش رسیده است. این به وضوح نشان دهنده فعالیت کم نهنگ‌ها و مشتریان سازمانی در شبکه بیت کوین است.

همراه با فعالیت نهنگ ها، سایر داده های آنچین نشان می دهد که علاقه سرمایه گذاران به خرید BTC نیز کاهش یافته است. علی مارتینز، تحلیلگر بازار کریپتو کارنسی، با استناد به داده های وب سایت تحلیلی آنچین IntoTheBlock گزارش داد: «داده های آنچین نشان می دهد که تعداد آدرس های جدید ایجاد شده در شبکه بیت کوین روند کاهشی داشته و در هفت روز گذشته 8.16 درصد کاهش یافته است. این فعالیت شبکه نشان می دهد که سرمایه‌گذاران علاقه ای به خرید بیت کوین در سطوح فعلی ندارند.»

نمودار تعداد آدرس های جدید بیت کوین
نمودار تعداد آدرس های جدید

نوسانات قیمت بیت کوین به پایین ترین حد خود رسیده است؛ بنابراین پیش‌بینی اینکه قیمت بیت کوین در کدام جهت حرکت خواهد کرد، دشوار است. علی مارتینز، تحلیلگر بازار رمزارزها توضیح داده است: «بیت کوین بین دو دیوار عرضه مهم قرار دارد؛ یکی در قیمت 16600 دلار که در آن 1.46 میلیون آدرس دارای 915 هزار بیت کوین هستند و دیگری در قیمت 17000 دلار که در آن 1.27 میلیون آدرس دارای 730 هزار دلار بیت کوین هستند. یک شکست خارج از این محدوده احتمالاً جهت روند را تعیین خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinGape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×