» آرشیو اخبار » افت 15 درصدی قیمت کاردانو در یک هفته؛ این روند تا کجا ادامه دارد؟
کاردانو

افت 15 درصدی قیمت کاردانو در یک هفته؛ این روند تا کجا ادامه دارد؟

24 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از پیاده‌سازی هاردفورک واسیل در شبکه بلاکچین کاردانو، سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال این دارایی را با دقت بیشتری زیر نظر دارند. هرچند نرخ فعلی تغییر قیمت، به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه سال 2021 (دی 99) رسیده است. براساس اطلاعات وبسایت کوین‌گکو (Coingecko) ارزش رمزارز کاردانو (ADA) طی یک هفته گذشته 15 درصد و طی یک ماه گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

علیرغم به‌روزرسانی اخیر، آدا (ADA) نتوانست به قدرت کافی برسد و به این ترتیب مسیری نزولی را درپیش گرفت. در حال حاضر ADA با کمتر از 0.50 درصد رشد، با قیمت 0.3673 دلار معامله می‌شود. این امکان وجود دارد که این یک رشد موقت در جریان یک روند نزولی عمده باشد.

سرمایه‌گذاران کاردانو اکنون در موقعیت دشواری قرار گرفته‌اند، زیرا این شبکه همچنان به کاهش ارزش خود ادامه می‌دهد. الان زمان آن رسیده است که سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند که آیا باید دارایی‌های خود را حفظ کنند یا با فروش آنها در سطوح فعلی، از زیان بیشتر جلوگیری کنند؟

تبلیغات جام جهانی قطر

اندیکاتورهای تکنیکال در نمودار کاردانو

در حال حاضر، اندیکاتورهای مختلف در نمودار روزانه کاردانو وضعیت ناخوشایندی را به تصویر می‌کشند. براساس شاخص نسبت قدرت خریداران به فروشندگان، به نظر می‌رسد که بازار روند نزولی بلندمدتی را پیش رو دارد و کنترل اوضاع غالباً در دست خرس‌ها (فروشندگان) است.

با این حال، پایین‌ترین سطوح شاخص جریان پول چایکین یا به اختصار CMF، با پایین‌ترین سطوح مشاهده شده ماه مارس (اسفند 1400) مطابقت دارد و آن را به یک مانع مهم نزدیک کرده‌است.

نمودار کاردانو

اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) این ارز نیز در منطقه اشباع فروش قرار دارد که نشان می‌دهد اکثر سرمایه‌گذاران اخیراً بر موج فروش در سمت خرس‌ها سوار شده‌اند. در نمای روزانه کاردانو می‌بینیم که خرس‌ها بولینگر باند پایینی را نیز به چالش می‌کشند، که به نوبه خود فشار نزولی قابل توجهی بر این دارایی وارد می‌کند.

این احساسات تیره غالب بر بازار، بدون شک شانس بهبود کاردانو را کمتر خواهد کرد. افزون بر این، عوامل اقتصاد کلان فعلی، کل بازار ارزهای دیجیتال را همراه با بقیه بازارهای مالی با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اکنون وقت فروش است؟

در حال حاضر، کاردانو در بازه‌ای میان 35 سنت تا 0.5946 دلار معامله می‌شود و درست همانند اندیکاتورهای تکنیکال، چشم‌انداز گسترده‌تر این ارز چندان مطلوب نیست. زیرا درحالی که کاردانو تلاش می‌کرد از یکی از خشن‌ترین روندهای نزولی تاریخ خود خارج شود، رکودی بسیار قوی‌تر، حتی قبل از آغاز دوره فروش فعلی کل بازار را دربرگرفت.

به عبارت دیگر، همانطور که اشاره شد، به‌روزرسانی واسیل نتوانست اعتماد سرمایه‌گذاران را آنگونه که پیش‌بینی می‌شد به خود جلب کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت در کوتاه مدت، با عبور از سطح فیبوناچی اصلاحی 78.60% به نزدیکی تراز 0.3771 دلار برسد ولی قیمت آدا (ADA) برای آغاز یک روند صعودی مطلوب، باید از موانع موجود در میانگین‌های متحرک نمایی 20 روزه و 10 روزه که به عنوان مقاومت‌های داینامیک سر راه خریداران عمل می‌کنند، عبور نماید.

ولی با توجه به اینکه شانس افت قیمت بیشتر است، سرمایه‌گذاران به حمایتی چشم دوخته‌اند که در حدود سطح فیبوناچی اصلاحی 61.80 درصد در حدود تراز 0.3535 دلار واقع شده است. اگر کاردانو نتواند طی روزها یا هفته‌های بعد، ثبات خود را حفظ و یک گام در منطقه مثبت بردارد، به احتمال زیاد بیشتر سقوط خواهد کرد.

 

تلاش گذار نیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید، صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب بوده و توصیه مالی محسوب نمی‌شود

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×