» آرشیو اخبار » اعلام آمادگی بایننس برای خرید صرافی FTX
بایننس و اف تی ایکس

اعلام آمادگی بایننس برای خرید صرافی FTX

18 آبان 1401 5

مدیر عامل بایننس اعلام کرد که برای محافظت از کاربران و کمک به رفع بحران نقدینگی، یک تفاهم‌نامه استعلام بهای غیرالزام‌آور با FTX امضا کرده است

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از اینکه چانگ ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، اعلام کرد که تمام موجودی توکن اف‌تی‌ایکس (FTX Token (FTT)) خود را نقد می‌کند، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل اجرایی اف‌تی‌اکس (FTX) ، که با نام اختصاری اِس‌بی‌اِف (SBF) نیز شناخته می‌شود، تمام تلاش خود برای فرونشاندن شایعات درگیری بین این دو صرافی بزرگ در رسانه‌های اجتماعی را به کار گرفت.

وی با انتشار یک توییت در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان) اعلام کرد که بعد از تلاش‌های مکرر جهت رفع مشکل برداشت، با بایننس «بر سر یک معامله استراتژیک به توافق رسیده است». اِس‌بی‌اِف (SBF) گفت که از بایننس خواسته است با هدف “رفع مشکلات نقدینگی” و پوشش دارایی‌ها با نسبت 1:1 ، وارد عمل شود.

« می‌دانم که در رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر درگیری دو صرافی وجود دارد، ولی بایننس بارها و بارها نشان داده است که به تشکیل یک اقتصاد جهانی غیرمتمرکزتر متعهد است و برای بهبود روابط این صنعت با رگولاتورها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

واکنش بایننس به این درخواست

ژائو نیز با انتشار بیانیه شخصی در توییتر نوشت که صرافی اف‌تی‌اکس (FTX) روز 8 نوامبر (17 آبان) به دلیل “کمبود قابل توجه نقدینگی” برای دریافت کمک، به بایننس مراجعه کرده است. به گفته مدیر عامل بایننس، معامله‌ای که اِس‌بی‌اِف (SBF) به آن اشاره دارد، یک سند استعلام بهای غیرالزام‌آور برای تصاحب اف‌تی‌اکس (FTX) توسط صرافی بزرگ بایننس است. ژائو افزود که بایننس “هم‌اکنون در حال ارزیابی وضعیت” است و این توانایی را دارد که ” هر زمان از این معامله خارج شود.”

«امروز بعدازظهر اف‌تی‌اکس به دلیل بحران نقدینگی قابل توجهی که وجود دارد، از ما کمک خواست. برای محافظت از کاربران، یک تفاهم‌نامه استعلام بهای غیرالزام‌آور امضا کردیم. ما قصد داریم این صرافی را به طور کامل خریداری و به پوشش بحران نقدینگی آن کمک کنیم. ما یک پیش‌نویس تقاضای کامل را در روزهای آینده تنظیم خواهیم کرد.»

بایننس

خبر این معامله آزمایشی بین این دو صرافی بزرگ تنها یک روز پس از آن منتشر شد که اِس‌بی‌اِف (SBF) در توییتر ادعا کرده بود وضعیت اف‌تی‌اکس (FTX) و دارایی‌های آن بسیار “خوب” است و گزارش‌های مربوط به مسائل نقدینگی را “شایعات نادرست” خطاب کرد.

مدیرعامل اف‌تی‌اکس (FTX) از ژائو خواسته است این دو صرافی برای ارتقای «اکوسیستم» رمزارزها بیشتر با هم همکاری کنند، اما از برخی از پاسخ‌های مدیر عامل بایننس در رسانه‌های اجتماعی اینگونه استنباط می‌شود که ممکن است او از این معامله حمایت نکرده باشد. برخلاف خرید دارایی‌های FTT صرافی، ژائو اذعان داشته است که بایننس «در بازار آزاد باقی خواهد ماند».

درصورتی که معامله بین اف‌تی‌اکس (FTX) و بایننس نهایی شود، خریدی برجسته در فضای رمزارزها خواهد بود که در نوع خود بی‌نظیر است. در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که صرافی بزرگ آمریکایی کوین‌بیس (Coinbase) قصد دارد بی‌تی‌سی ترک (BtcTurk) را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کند.

ناگفته نماند که صرافی اف‌تی‌اکس (FTX) همیشه یکی از خریداران مهم کسب‌وکارهای پیشرو در زمینه دارایی‌های دیجیتال بوده است؛ برای مثال، این صرافی با خرید بیت‌وو (Bitvo) قصد داشت دامنه فعالیت خود را به بازار کانادا بکشاند و طبق گزارش‌ها، حدود یک میلیارد دلار نیز برای کشف گزینه‌های خرید بیشتر جمع‌آوری کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×