» آرشیو اخبار » اعتراض کمیسیون بورس و اوراق بهادار به قرارداد خرید وویجر
اعتراض کمیسیون

اعتراض کمیسیون بورس و اوراق بهادار به قرارداد خرید وویجر

15 دی 1401 8

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با اشاره به قرارداد خرید 1 میلیارد دلاری وویجر دیجیتال توسط بایننس، یک دادخواست "اعتراض محدود" علیه آن تنظیم کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با اشاره به قرارداد خرید 1 میلیارد دلاری پلتفرم وام‌دهی ورشکسته وویجر دیجیتال (Voyager Digital) توسط صرافی بایننس، به دلیل کمبود “اطلاعات ضروری”، یک دادخواست “اعتراض محدود” علیه این صرافی ارزهای دیجیتال تنظیم کرده است.

اعتراض SEC

این “اعتراض محدود” روز 4 ژانویه (14 دی) مطرح شد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دلیل این اقدام خود را نبود جزئیات کافی در مورد توانایی و استطاعت بایننس آمریکا (Binance.US) برای تامین مالی این قرارداد خرید، نحوه عملکرد آن پس از معامله و نحوه تضمین دارایی‌های مشتری در حین و پس از معامله عنوان کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است که اعتراض محدود، چیزی شبیه به اعتراض عادی است، اما فقط در بخش خاصی از دادرسی اعمال می‌شود.

علاوه بر این، این رگولاتور از وویجر نیز می‌خواهد جزئیات بیشتری در مورد این موضوع ارائه کند که در صورت عدم انجام معامله تا 18 آوریل (29 فروردین)، چه اتفاقی خواهد افتاد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در این پرونده گفته است که قبلاً نگرانی‌های خود را با وویجر در میان گذاشته است و این پلتفرم وام‌دهی قصد دارد قبل از جلسه استماع در مورد این موضوع، بیانیه افشای اصلاح شده خود را ارائه کند.

برخی از مفسران بر این باورند که منظور کمیسیون از این اعتراض این است که بایننس آمریکا نمی‌تواند بدون انجام «برخی معاملات نامطلوب» مانند دریافت سرمایه از نهاد جهانی بایننس، از عهده خرید این شرکت برآید.

در حالی که چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل بایننس علناً اعلام کرده است که بایننس آمریکا یک “نهاد کاملاً مستقل” است، گزارش روز 17 اکتبر (28 فرودین) رویترز ادعا کرد که این نهاد آمریکایی بیشتر شبیه یک “شرکت تابعه واقعی” عمل می‌کند که برای “حفاظت بایننس” از قوانین و نظارت رگولاتورهای ایالات متحده ایجاد شده است.

ژائو در پاسخ به این اتهامات در یک پست وبلاگی در همان روز اعلام کرد که بایننس متعهد به پیروی از قانون‌گذاران است و نویسنده این مقاله به شیوه‌ای مغرضانه گزارش خود را نوشته و از اظهارات یک مشاور خارجی استفاده کرده است که هرگز به عنوان شواهدی دال بر صحت این ادعاها به اجرا گذاشته نشد.

گفتنی است که کمپانی وویجر روز 19 دسامبر (28 آذر) اعلام کرد که با پیشنهاد بایننس آمریکا مبنی بر خرید و تصاحب دارایی‌های آن با یک قرارداد 1.022 میلیارد دلاری موافقت کرده است.

این پلتفرم وام‌دهی در یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد که این پیشنهاد “بالاترین و بهترین پیشنهاد برای فروش دارایی‌های آن” بوده و به بازگشت سرمایه مشتریان و طلبکاران “در یک بازه زمانی سریع”  کمک شایانی خواهد کرد.

این درحالی است که وویجر قبلاً در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر) اعلام کرده بود که شاخه آمریکایی اف تی ایکس (FTX.US) با پیشنهادی 1.4 میلیارد دلاری، در حراج دارایی‌های آن برنده شده است و این کار باعث می‌شود مشتریان این شرکت، تا 72 درصد از ارزهای رمزپایه مسدودشده خود را بازیابی کنند. این معامله انجام نشد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×