» آرشیو اخبار » ادعای عجیب SEC در مورد اتریوم
گری گنسلر

ادعای عجیب SEC در مورد اتریوم

29 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جنگ بین اتریوم و SEC متوقف نمی‌شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال حاضر در تلاش است تا قدرت خود را بر صنعت کریپتو تثبیت کند. کمیسیون ادعا می‌کند که تقریباً همه ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند. بنابراین، خود را در رسیدگی به توکن‌ها و صرافی‌های رمزارزی صالح می‌داند.

اخیراً، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، گفت که اتریوم نیز می‌تواند پس از مِرج (The Merge) اوراق بهادار در نظر گرفته شود. اکنون کمیسیون از طرف جامعه رمزارزها مورد انتقاد قرار گرفته زیرا ادعا می‌کند که ایالات متحده صلاحیت قضایی کنترل اتریوم را دارد. این بدان معناست که کمیسیون صاحب اختیار تمام تراکنش‌های اتریوم است.

لارک دیویس (Lark Davis)، یکی از اینفلوئنسرهای مهم در حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است که این ادعا الگوی خطرناکی را ایجاد می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

SEC

نبرد بین SEC و اتریوم

SEC مدت‌ها تلاش کرده است که صلاحیت کنترل خود بر دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار را ثابت کند. پیش از این، گری گنسلر گفته بود تنها ارز دیجیتالی که از نظر او یک کالا محسوب می‌شود، بیت کوین است. SEC اختیار نظارتی بر کالاها را ندارد. آنها تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا یا CFTC قرار دارند.

پیش‌تر گنسلر موضع خود را در مورد اتریوم تغییر داد و آن را نیز یک کالا نامیده بود. با این حال، پس از مِرج، کمیسیون معتقد است که بر اتریوم صلاحیت نظارتی دارد. مِرج مکانیسم اجماع اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد. گنسلر گفته که ارزهای دیجیتال در مدل اثبات سهام می‌توانند آزمون هاوی دیوان عالی را پشت سر بگذارند.

اکنون SEC ادعا می‌کند که تمام فعالیت‌های اتریوم و تراکنش‌های آن باید تحت قوانین ایالات متحده انجام شوند. SEC شکایتی مدنی علیه یان بالینا (Ian Ballina) به دلیل عدم ثبت اتریوم به عنوان اوراق بهادار پیش از عرضه اولیه آن ثبت کرده است. در این شکایت، کمیسیون ادعا می‌کند از آنجایی که نودهای اعتبارسنجی اتریوم بیشتر در ایالات متحده واقع شده‌اند، بنابراین صلاحیت قضایی نظارت بر آن را دارد.

ایالات متحده در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد از نود‌ها را در اختیار دارد.

SEC

واکنش شدید علیه SEC  

SEC همچنان با واکنش تند جامعه ارزهای دیجیتال مواجه است. کمیسیون در حال حاضر به دلیل شکایت از XRP و تصمیم خود در مورد ETF بیت کوین، نفرت زیادی را از جامعه دریافت می‌کند.

لارک دیویس معتقد است که ادعاهای SEC عجیب هستند. او همچنین معتقد است که اینگونه تصمیمات کمیسیون الگوی خطرناکی را برای سایر رگولاتورها ایجاد می‌کنند. گفتنی است که بیت کوین بیشترین تعداد ماینر را در ایالات متحده دارد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×