» آرشیو اخبار » بازی‌ های بلاکچین به جذب سرمایه ادامه می‌دهند
بازی‌ های بلاکچین

بازی‌ های بلاکچین به جذب سرمایه ادامه می‌دهند

22 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت‌هایی مانند تیماسِِک (Temasek)، ایکس تِریو (Xterio) و سایرین از ابتدای ماه آگوست (مرداد) حدود 750 میلیون دلار به بازی‌ های بلاکچین و استارت‌آپ‌های متاورس (Metaverse) اختصاص دادند.

بر اساس گزارشی از دَپ رادار (DappRadar) که یک شرکت تحلیل و جمع‌آوری داده‌ها است، بازی‌های مبتنی بر وب3 و پروژه‌های متاورس از 1 آگوست 2022 (۱۰ مرداد ۱۴۰۱) تاکنون 748 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند. ماه گذشته، به طور متوسط، روزانه 847 هزار کیف پولِ فعال منحصر به فرد (UAW) با بازی‌‌ های بلاکچین تعامل داشتند که حدود 11 درصد نسبت به ماه جولای (تیر) کاهش داشته است.

بازی‌ های بلاکچین

تبلیغات جام جهانی قطر

فروش NFT های اَکسی اینفینیتی (Axie Infinity) که یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در این زمینه است، از 4 میلیارد دلار فراتر رفت. در حالی که تقریباً 36 هزار نفر دیگر به عنوان بازیکن روزانه در سه ماه گذشته به آن ملحق شدند.

بازی‌ های بلاکچین هنوز علاقه کاربران را با خود به همراه دارد

علی‌رغم رکود مداوم بازار رمزارزها، بازی‌های مبتنی بر بلاکچین همچنان مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند. دَپ رادار عنوان کرد که شرکت‌های این حوزه و پروژه‌های متاورس حدود 750 میلیون دلار از ابتدای ماه آگوست جمع‌آوری کرده‌اند. این رقم نسبت به ماه جولای 135 درصد افزایش داشته است، اما همچنان 16 درصد نسبت به ماه ژوئن (خرداد) کمتر است.

یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌ها به میزان 200 میلیون دلار توسط گابریل لیدون (Gabriel Leydon)، بنیانگذار ماشین زون (Machine Zone) انجام شده است. استودیوی بازی‌های موبایلی او توسعه دهنده بازی‌های گیم آو وار (Game of War) و موبایل اِسترایک (Mobile Strike) است.

بازی‌ های بلاکچین

شرکت سرمایه‌گذاری سنگاپوری تیماسِک، آخرین دور جمع آوری سرمایه را به ارزش 100 میلیون دلار برای آنیموکا برندز (Animoca Brands) با هدف افزایش توجه کاربران به این بخش رهبری کرد.

پلتفرم مقیاس‌پذیری NFT استرالیایی یعنی ایمیوتِبِل (Immutable) در ماه ژوئن 500 میلیون دلار برای حمایت از توسعه‌دهندگانی که بازی‌ های بلاکچین و استارت‌آپ‌های NFT می‌سازند را جمع‌آوری کرد. این پلتفرم معتقد است خدمات وب3 به یک ویژگی پیشرو در صنعت دارایی‌های دیجیتال در آینده تبدیل خواهد شد.

فروش یکی دیگر از بازی‌های محبوب در این زمینه یعنی اَکسی اینفینیتی برای NFT های خود از 4 میلیارد دلار فراتر رفت. در همین حال، ایکس تِریو جمع آوری کمک‌های مالیِ 40 میلیون دلاری را تضمین کرد که در بازی‌های وب3 موبایل سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بازی‌ های بلاکچین

کل سرمایه‌گذاری در بازی های بلاکچین در سال 2021 معادل 4 میلیارد دلار بوده است. این رقم در سال 2022 از این مرز فراتر رفته است. مجموع سرمایه‌گذاری در این حوزه حال حاضر به حدود 7 میلیارد دلار می‌رسد. اگر ورود سرمایه با این سرعت ادامه یابد، انتظار می‌رود که این رقم تا پایان سال 2022 به 10.2 میلیارد دلار افزایش یابد.

دَپ رادار اظهار داشت:

“میزان سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که با وجود شرایط چالش برانگیز و نامطمئن در بازار دارایی‌های دیجیتال، سهام نهادهای سرمایه‌گذاری عمده در صنعت گیم-فای (GameFi) صعودی باقی می‌مانند.”

متعاقباً، شرکت دَپ رادار استدلال کرد که بازی‌ های بلاکچین هنوز یک بخش جوان با پتانسیل بسیار بالا است. این حوزه به طور مداوم در حال توسعه و نوآوری است و افرادی که بخشی از آن هستند این پیشرفت‌ها را مشاهده می‌کنند.

“بازی‌ های بلاکچین، جدیدترین حوزه در این بخش نوپا، هنوز رمز و راز خود را برای کاربران از دست نداده است. بسیاری هنوز از اهمیت آن بی‌اطلاع هستند و اکوسیستم بازی که همیشه در حال تغییر است، در این زمینه کمک چندانی نمی‌کند.”

مطالعات قبلی دَپ رادار

در پایان جولای امسال، این شرکت تشخیص داد که بازی‌ های بلاکچین و پروژه‌های متاورس به نظر می‌رسد بهتر از سایر بخش‌های این صنعت با زمستان رمزارزها کنار می‌آیند. مدیرعامل دپ رادار یعنی اِسکریمانتاس یانوسکاس (Skirmantas Januskas) در آن زمان این طور اظهار نظر کرد:

“ما فکر می‌کنیم که رواج اصلی بازی‌ های بلاکچین در بین کاربران در دو یا سه سال آینده کلید خواهد خورد و حداقل 100 میلیون کاربر جدید را به دنیای ارزهای دیجیتال وارد می‌کند. دلیل آن نیز بسیار ساده است. آن‌ها NFT ها و دیفای (DeFi) را به هم متصل می‌کنند. با ترکیب هر سه مورد یعنی بازی‌ های بلاکچین، NFT و DeFi، اتفاقی واقعاً جدید و هیجان‌انگیز را خواهید دید.”

این گزارش حاکی از آن است که تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد (UAWs) در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه قبل 7 درصد کاهش یافته است. این مقایسه نشان می‌دهد که افراد به تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز بلاکچین تقریباً با همان سرعت قبل از فروپاشی تِرا (Terra) ادامه می‌دهند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×