» آرشیو اخبار » آرگو بلاکچین در آستانه ورشکستگی
آرگو

آرگو بلاکچین در آستانه ورشکستگی

22 آذر 1401 3

شرکت ماینینگ ارزهای دیجیتال آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) اعلام کرده است که برای جلوگیری از اعلام ورشکستگی، در حال مذاکره برای فروش دارایی‌های خود بوده و تلاش می‌کند «یک معامله تامین مالی تجهیزات» را منعقد کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت ماینینگ ارزهای دیجیتال آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) اعلام کرده است که برای جلوگیری از اعلام ورشکستگی، در حال مذاکره برای فروش دارایی‌های خود بوده و تلاش می‌کند «یک معامله تامین مالی تجهیزات» را منعقد کند.

آرگو بلاکچین

کمبود بودجه در آرگو بلاکچین

آرگو بلاکچین در اطلاعیه روز 12 دسامبر (21 آذر) خود اعلام کرد که برای ادامه فعالیت خود در یک ماه آینده، با خطر کمبود بودجه مواجه بوده و در حال انجام “مذاکراتی پیشرفته” برای فروش دارایی‌های خاص خود است. اگرچه این شرکت ماینینگ گفته است که هنوز برای تشکیل پرونده فصل 11 ورشکستگی در ایالات متحده اقدام نام نکرده، ولی “اطلاعات ناخواسته‌ای” که اخیراً درباره وضعیت مالی این شرکت منتشر شده است، منجر به تعلیق معاملات روز 9 دسامبر (18 آذر) آن در بورس لندن (LSE) و نزدک شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش آرگو، این شرکت از روز 12 دسامبر (21 آذر)، معاملات خود در بورس لندن را از سر گرفته است، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت آن در نزدک ثبت نشده است. سهام این شرکت ماینینگ روز 8 دسامبر (17 آذر) در بازار نزدک با قیمت 0.69 دلار و در LSE با 6.70 پوند بسته شد.

آرگو گفت این شرکت امیدوار است که بتواند این معامله را خارج از پرونده داوطلبانه اعلام ورشکستگی فصل 11 در ایالات متحده انجام دهد، هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت بتواند از تشکیل این پرونده اجتناب کند. آرگو از مرجع راهبرد امور مالی انگلستان درخواست کرده است تا در اسرع وقت نام او را به لیست سهام‌های عمومی بازگرداند.

این شرکت ماینینگ در ماه اکتبر (مهر) گزارش داده بود که اگر نتواند سرمایه مورد نیاز برای ادامه فعالیت خود را جذب کند، “در کوتاه مدت” در خطر منفی شدن جریان نقدی قرار خواهد گرفت. در بحبوحه بازار نزولی فعلی، آرگو اعلام کرده بود که بخشی از بیت کوین‌های استخراج شده خود را برای بازپرداخت وامی که از گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) گرفته بود، فروخته است. گفتنی است که این شرکت با این وام، قراردادهای وام با پشتوانه رمزارز را در سال 2021 تضمین می‌کرد.

روز 30 نوامبر (9آذر)، آرگو گزارش داد که در مجموع 126 واحد بیت کوین و معادل آن را در اختیار دارد. قیمت این ارز دیجیتال در زمان انتشار این مطلب حدود 17 هزار و 33 دلار می‌باشد.

اگر آرگو برای ورشکستگی فصل 11 پرونده تشکیل دهد، تازه‌ترین مورد از مجموعه شرکت‌های رمزارزی خواهد بود که در پی پیامدهای بازار نزولی فعلی، مشکلات مالی عدیده‌ای را گزارش می کنند. بسیاری از رگولاتورها و قانون‌گذاران جهان در انتقاد از وضعیت کنونی بازار رمزارزها، به فروپاشی شرکت‌های بزرگی چون ترافرم لبز (Terraform Labs)، سلسیوس نتورک  (Celsius Network)، وویجر دیجیتال (Voyager Digital)، بلاک فای (BlockFi) و اخیراً به اف‌تی‌ایکس (FTX) اشاره کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×