» ارز دیجیتال » کسری 63.3 میلیون دلاری پلتفرم سی‌دیفای میداس
دیفای

کسری 63.3 میلیون دلاری پلتفرم سی‌دیفای میداس

7 دی 1401 6

پلتفرم سرمایه گذاری سی‌دیفای (CeDeFi) میداس (Midas) به دلیل کسری 63.3 میلیون دلاری در سبد سرمایه گذاری غیرمتمرکز خود (DeFi) فعالیت‌های خود را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پلتفرم سرمایه‌گذاری متمرکز و غیرمتمرکز یا سی‌دیفای (CeDeFi) میداس (Midas) به دلیل کسری 63.3 میلیون دلاری در سبد سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز خود (DeFi) فعالیت‌های خود را تعطیل خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای، ایاکوف لوین (Iakov Levin)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، که با نام ترور «Trevor» نیز شناخته می‌شود، نوشت که این حرکت تا حدی به این دلیل است که سبد دیفای صندوق 50 میلیون دلار از دست داده است که 20 درصد از دارایی‌های 250 میلیون دلاری تحت مدیریت آن (AUM) است.

علاوه بر این، لوین همچنین تاکید کرد که سقوط ترا، صرافی FTX و سلسیوس (Celsius)به این امر دامن زده است. بنیانگذار میداس خاطرنشان کرد که کاربران آن‌ها 60 درصد وجوه را پس از شکست‌های سلسیوس، لونا و FTX برداشت کردند. لوین نوشت:

تبلیغات جام جهانی قطر

“ما بیش از 60 درصد از دارایی‌ها را در طول شش ماه به دلیل رویدادهای مربوط به لونا، سلسیوس و FTX تجربه کردیم. این باعث شد که نتوانیم مدل بازده ثابت خود را حفظ کنیم.”

طبق این اعلامیه، کل بدهی‌های شرکت در بیت کوین و استیبل کوین‌ها 115 میلیون دلار هستند، در حالی که دارایی‌های جاری آنها حدود 51.7 میلیون دلار است که این مقدار در مجموع 63.3 میلیون دلار کسری ایجاد می‌کند.

دیفای

بنیانگذار این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که میداس در حال برنامه‌ریزی است تا در نهایت استراتژی‌های سی‌دیفای را برای کاربران سیستم مالی متمرکز (CeFi) و سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) ارائه و پروژه جدیدی را به امید ایجاد یک برد جدید ایجاد کند. لوین گفت که پروتکل‌های رقیب را از طریق نقدینگی به هم متصل می‌کند.

در همین حال، پس از افشای نحوه برنامه ریزی برای بازپرداخت به کاربران، پلتفرم دیفای دیفراست فایننس (Defrost Finance) سرانجام سکوت خود را نسبت به اتهامات مربوط به انجام راگ پول (rug pull) پس از سوءاستفاده 12 میلیون دلاری اخیر در پلتفرم خود شکست.

در دیگر اخبار دیفای، اخیراً آوراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg) دستگیر و متهم شده است. در شکایتی که در 27 دسامبر (6 دی) علنی شد، اداره تحقیقات فدرال، آیزنبرگ را به تقلب و دستکاری در کالاها به دلیل سوء‌استفاده از بازارها متهم کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×