» آرشیو اخبار » همبستگی بازارهای آسیایی و رمزارز ها 10 برابر شده است
همبستگی بازارهای آسیایی و رمزارز ها 10 برابر شده است

همبستگی بازارهای آسیایی و رمزارز ها 10 برابر شده است

7 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پیش از وقوع همه گیری کرونا، پذیرش و گستردگی رمزارز ها و همچنین همبستگی بین آن و بازارهای مالی به اندازه الان نبود. پس از گسترش این بیماری، افراد زیادی به اقتصاد دیجیتال علاقمند شدند. اقتصاددانان صندوق بین المللی پول گفتند که چندین کشور آسیایی در چند سال گذشته به میزان زیادی از دارایی‌های دیجیتال استفاده کرده‌اند. در عین حال آن‌ها بر نیاز به مقررات نیز تاکید می‌کنند.

این سازمان خاطرنشان کرد که دیجیتالی شدن اقتصاد می‌تواند باعث ایجاد تغییرات بسیار خوبی در جهت همسوسازی فعالیت‌های اقتصادی و محیط ‌زیست شود. با این حال، خطرات بالقوه مربوط به عدم ثبات مسائل مالی مرتبط با ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم مالی آسیا را نمی‌توان نادیده گرفت.

آسیا در کانون توجه

سرمایه گذاران در منطقه مقدار زیادی ارز دیجیتال را انباشته کرده‌اند و روند جهانی این حوزه را با دقت دنبال می‌کنند. در نتیجه، صندوق بین‌المللی پول گفت که همبستگی بین عملکرد بازارهای سهام آسیا و دارایی‌های دیجیتال و همچنین بازده و نوسانات آن، به طور قابل توجهی از زمان شروع همه‌گیری افزایش یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در مورد هند، گروهی از اقتصاددانان مشاهده کردند که همبستگی بازده بیت کوین و بازارهای سهام این کشور نسبت به پیش از همه گیری کرونا 10 برابر شده است. علاوه بر این، همبستگی‌های نوسانات نیز تا 3 برابر افزایش یافته است. به این معنی که احساسات در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال معمولا در یک جهت حرکت می‌کنند.

ارتباط متقابل بازارهای ارز دیجیتال و سهام در آسیا به اوج جدیدی رسیده است. به عنوان برخی از عوامل این روند، می‌توان به پذیرش بسیار زیاد شرکت‌های متمرکز بر رمزارز، گسترش ابزارهای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بازار فرابورس (OTC) و حرکت رو به رشد پذیرش رمزارزها به صورت خرده فروشی یا سازمانی اشاره کرد. بسیاری از این سرمایه گذاران در هر دوی این حوزه‌ها به سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.

نظر صندوق بین المللی پول در این مورد چیست؟

جالب اینجاست که صندوق بین‌المللی پول همچنین اذعان کرد که افزایش همبستگی‌های ارز دیجیتال در قاره آسیا با افزایش نوسانات قیمت ارز دیجیتال در کشورهایی مانند هند، ویتنام و تایلند همراه بوده است:

«این نشان دهنده ارتباط رو به رشد بین دو گروه دارایی است که امکان انتقال شوک‌هایی که می‌تواند بر بازارهای مالی تأثیر بگذارد را ارائه می‌دهد.»

همبستگی بازارهای آسیایی و رمزارز ها 10 برابر شده است

نیاز به مقررات

علی‌رغم درخواست‌ها برای شفافیت گزارشات مالی در پاسخ به فعالیت رو به رشد ارزهای دیجیتال در آسیا، بسیاری از کشورها یا اقدامات سختگیرانه را انتخاب کرده‌اند یا برای اجرای ممنوعیت‌های عمومی فشار آورده‌اند. با وجود اینکه چارچوب‌های نظارتی در حال اجرا هستند، گسترش این قوانین در آسیا و کشورهایی از جمله هند، ویتنام و تایلند بسیار کند بوده است.

اقتصاددانان صندوق بین المللی پول معتقدند که چنین چارچوب‌های نظارتی باید برای استفاده اصلی از این دارایی‌ها در داخل کشورها طراحی شود. آنها در ادامه افزودند:

«کشورها باید دستورالعمل‌های روشنی را در مورد موسسات مالی تنظیم شده ایجاد کنند و به دنبال اطلاع رسانی و حمایت از سرمایه گذاران خرد باشند. در نهایت، برای اینکه این اقدامات کاملاً مؤثر باشد، مقررات ارزهای دیجیتال باید به دقت با حوزه‌های قضایی هماهنگ شود.»

مترجم: محمدامین علیزاده

منبع: Cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×