» آرشیو اخبار » قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس و فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت
نفت خام

قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس و فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت

10 بهمن 1401 8

در ساعت 7:10 به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت برنت با 74 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 85.92 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 61 سنت یا 0.8 درصد کاهش با قیمت 79.07 دلار برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت نفت روز دوشنبه (30 ژانویه، 10 بهمن) کاهش یافت و از افزایش‌های قبلی چشم‌پوشی کرد، زیرا تولیدکنندگان جهانی احتمالاً تولید خود را در نشست این هفته بدون تغییر نگه می‌دارند و سرمایه‌گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا محتاط هستند.

قیمت نفت خام

در ساعت 7:10 به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت برنت با 74 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 85.92 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 61 سنت یا 0.8 درصد کاهش با قیمت 79.07 دلار برای هر بشکه معامله شد.

در شرایط پیش از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو که در تاریخ 31 ژانویه تا 1 فوریه برگزار خواهد شد، بازار به طور کلی انتظار دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. این نگرانی وجود دارد که افزایش طولانی مدت نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر اقتصاد اثر گذاشته و باعث کاهش تقاضای سوخت بزرگترین مصرف کننده نفت جهان شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

همزمان با نشست فدرال رزرو، نشست سران اوپک در روز 1 فوریه برگزار خواهد شد. وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، که مجموعاً اوپک پلاس نامیده می‌شوند، بعید است که سیاست فعلی تولید نفت خود را در نشست اول فوریه تغییر دهند.

با این وجود احتمال افزایش صادرات نفت خام از بنادر بالتیک روسیه در اوایل فوریه باعث شد که نفت خام برنت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) اولین ضرر هفتگی خود را در سه هفته گذشته ثبت کنند. تحلیلگران بانک ملی استرالیا می‌گویند، انتظار نمی‌رود هیچ تغییری در تولید اوپک پلاس در نشست این هفته اعلام شود و به این ترتیب چشم‌انداز تصمیمات فدرال رزرو آمریکا محرک اصلی قیمت سوخت در کوتاه مدت است.

نفت خام

 

چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام جهان نیز محدودیت‌های سخت‌گیرانه کووید را از دسامبر برداشته است؛ و به این ترتیب به نظر می‌رسد که چشم‌انداز تقاضای سوخت این کشور در سال پیش رو صعودی باشد. این کشور پس از تعطیلات سال نو چینی، این هفته فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر گرفت. از زمان بازگشایی دروازه‌های چین، میزان حمل و نقل هوایی داخلی و خارجی این کشور رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: investing , investing

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×