» آرشیو اخبار » فشار شاخص دلار بر بازارهای طلا و نقره
طلا

فشار شاخص دلار بر بازارهای طلا و نقره

27 دی 1401 8

طلا در ابتدا در جریان معاملات روز دوشنبه افزایش یافت، اما در نهایت اندکی عقب‌نشینی نمود تا نشانه‌هایی از تردید را نشان دهد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که همچنان شاهد فشارهای صعودی زیادی خواهیم بود، اما ممکن است به نقطه‌ای برسیم که به شدت نیاز به عقب‌نشینی برای یافتن خریداران بیشتر داشته باشیم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، افزایش ارزش دلار بر بازارهای طلا و نقره فشار وارد کرد. با تمرکز معامله‌گران بر عوامل تکنیکال، مس کاهش یافت. گرچه بازارهای فلزات گرانبها در ابتدا سعی کردند در جلسه معاملاتی روز دوشنبه افزایش یابند، اما به نظر می‌رسد که رالی طولانی و بدون توقف بوده و نیاز به اندکی اصلاح دارد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

طلا

طلا در ابتدا در جریان معاملات روز دوشنبه افزایش یافت، اما در نهایت اندکی عقب‌نشینی نمود تا نشانه‌هایی از تردید را نشان دهد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که همچنان شاهد فشارهای صعودی زیادی خواهیم بود، اما ممکن است به نقطه‌ای برسیم که به شدت نیاز به عقب‌نشینی برای یافتن خریداران بیشتر داشته باشیم. در این شرایط، تا حدی منطقی است که خریداران برای کسب سود وارد بازار شوند. به هر حال، طلا رالی فوق‌العاده قوی را شروع کرده و احتمالاً در بلندمدت به تلاش برای رسیدن به سطح 2000 دلار ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این وجود، طلا در روند صعودی خود کاملاً یک طرفه و افزایشی عمل کرده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که دیر یا زود سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود نماید. این بدیهی است که طلا در یک روند بسیار صعودی قرار دارد، و بنابراین احتمالاً شاهد یک عقب‌نشینی واقعی هم خواهیم بود، و این زمانی است که خریداران می‌توانند وارد بازار شوند و به آن به عنوان یک فرصت عالی برای خرید طلای ارزان نگاه کنند.

اگر به عنوان معامله‌گر در بازار طلا و فلزات گرانبها فعالیت می‌کنید، و انتظار یک پولبک و خرید را دارید، به یاد داشته باشید که گاهی صبر کردن خود یک سرمایه‌گذاری بزرگ است.

معاملات آتی طلا

کاهش تورم ایالات متحده در ماه دسامبر، معامله‌گران طلا را متقاعد کرد که برای نشست 31 ژانویه فدرال رزرو انتظار افزایش نرخ بهره 25 واحدی داشته باشند. معاملات آتی طلا پس از اینکه برای مدت کوتاهی به بالاترین حد هفت ماهه خود در اوایل جلسه روز دوشنبه رسید، کاهش یافت. به نظر می‌رسد این روند قیمت در واکنش به افزایش بازدهی خزانه‌داری و جهش تکنیکال دلار آمریکا باشد.

در ساعت 07:58 به وقت گرینویچ، معاملات آتی طلای کومکس (Comex) تحویل فوریه به 1919.70 دلار رسید که 2.00 دلار یا 0.10 درصد کاهش دارد. در روز جمعه، صندوق سهام طلا (GLD) به 178.73 دلار رسید که 2.09 دلار یا 1.18 درصد افزایش داشت.

سرمایه‌گذاران امیدوار به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی

یکی از عوامل حمایت کننده از قیمت طلا، انتظار افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا است. فدرال رزرو سال گذشته نرخ بهره را 75 واحد پایه (bps) و چهار بار افزایش داد، و در دسامبر نرخ را به 50 واحد رسانید. بیشتر معامله‌گران انتظار دارند در نشست سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ایالات متحده در تاریخ 31 ژانویه تا 31 فوریه، نرخ بهره 25 واحد افزایش یابد.

تاثیر کاهش تورم ایالات متحده بر فدرال رزرو

گزارش کاهش تورم ایالات متحده در پنج‌شنبه گذشته، معامله‌گران طلا را متقاعد کرد که براساس افزایش نرخ بهره 25 واحدی قیمت‌گذاری نمایند. آمارها نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، برای اولین بار طی 2 سال گذشته کاهش یافت. پس از انتشار این آمارها، سیاست‌گذاران فدرال رزرو از ادامه روند کاهشی تورم در دسامبر ابراز رضایت کردند و همین راه را برای قیمت‌گذاری کاهش احتمالی 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در اول فوریه هموار کرد.

نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

چشم‌انداز کوتاه مدت طلا

در هر حال، سرمایه‌گذاران طلا با احتمال تقریباً 90 درصدی برای افزایش 25 واحد به محدوده 4.50 تا 4.75 درصد در جلسه بعدی قیمت‌گذاری می‌کنند. این سطح احتمالاً ثابت خواهد ماند و از قیمت طلا حمایت خواهد کرد، مگر اینکه آمارهای خرده‌فروشی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، بسیار بالاتر از انتظارات باشد.

نقره

نقره سطح بالای منطقه مقاومت 24.00 تا 24.50 دلار را آزمایش کرد، اما نتوانست حرکت صعودی کافی را داشته باشد. نقره از اواخر دسامبر در نزدیکی این منطقه مقاومتی معامله می شود. و در صورتی که بتواند به بالای 24.50 دلار برسد، ممکن است به سرعت به مقاومت سطح کلیدی و مهم 25.00 دلاری برسد.

نقره

فلز مس

مس در جلسه معاملاتی امروز در حال از دست دادن جایگاه خود است، زیرا معامله‌گران پس از رالی اخیر سودهای خود را ذخیره کرده‌اند. عقب‌نشینی فعلی تکنیکال به نظر می‌رسد، چرا که معامله‌گران احتمالاً بر بازگشایی چین که بر تقاضای مس اثر می گذارد، تمرکز خواهند کرد.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire ، fxempire، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×