» آرشیو اخبار » سِرکل در سه ماه گذشته ۹ میلیارد دلار از عرضه USDC را حذف کرده است
سِرکل

سِرکل در سه ماه گذشته ۹ میلیارد دلار از عرضه USDC را حذف کرده است

14 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس داده های دیفای لاما (DeFiLlama)، در ۹۰ روز گذشته، کل عرضه استیبل کوین یواِس‌دی کوین (USDC) از ۵۵/۵۵ میلیارد دلار به ۴۶/۵۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

USDC

این بدان معناست که سِرکل (Circle)، شرکت صادرکننده USDC، حدود ۹ میلیارد دلار از این استیبل کوین را در این دوره سوزانده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این بالاترین حجم USDC است که توسط سِرکل در یک دوره ۹۰ روزه سوزانده شده است. همچنین در اوایل اکتبر (اواسط مهر) نیز تنها در یک روز، ۱ میلیارد دلار از عرضه این استیبل کوین در شبکه ترون حذف شد.

سِرکل زمانی USDC را می‌سوزاند که کاربری این استیل کوین را برای یک ارز فیات اصلی، معمولاً دلار آمریکا، بازخرید کند. این شرکت این کار را با ارسال توکن‌های بازخرید شده به یک آدرس مخصوصِ توکن سوزی انجام می‌دهد و این توکن‌ها را برای همیشه از رکورد بلاکچین خود حذف می‌کند.

USDC

 

افزایش توکن سوزی USDC با کاهش قابل توجه سود ارائه شده توسط پلتفرم‌های اصلی دیفای به وام‌دهندگان استیبل کوین‌ها همزمان شده است. داده‌های لون‌اسکن (LoanScan) نشان می‌دهند که نرخ سود وام‌دهندگان USDC در کامپوند (Compound) و آوه (Aave) از ابتدای سال بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش سوددهی در دیفای باعث شده تا نرخ سود این پلتفرم‌ها از بازار‌های مالی سنتی نیز کمتر شود. به‌ویژه که فدرال رزرو ایالات متحده در ماه گذشته نرخ بهره خود را از ۲/۵۰ درصد به ۳/۲۵ درصد افزایش داده است.

USDC

در حالی که عرضه USDC کاهش یافته، عرضه تتر (USDT)، در همان دوره، افزایش پیدا کرده است. عرضه در گردش USDT از اوایل جولای (اواسط تیر) بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. تسلط تتر بر بازار استیبل کوین‌ها نیز به بالاترین سطح سه ماهه خود یعنی ۴۵/۹ درصد رسیده است.

سِرکل اخیراً اعلام کرده است که برای بهبود توانایی کاربران در تراکنش USDC در چندین بلاکچین، برنامه‌هایی دارد. این شرکت قرار است پروتکلی را راه‌اندازی کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا این توکن را در شبکه‌های پشتیبانی شده جابجا کنند.

 

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×