» آرشیو اخبار » با تمرکز معامله‌گران بر بازارهای چین، نفت خام صعودی شد
نفت خام

با تمرکز معامله‌گران بر بازارهای چین، نفت خام صعودی شد

4 بهمن 1401 5

بازارهای نفت خام یک الگوی سر و شانه معکوس (head and shoulder) را شکل داده و به رشد خود ادامه دادند. از سوی دیگر آمارهای اخیر نشان می دهند که تقاضا برای سفر در چین با سرعت بالایی در حال افزایش است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نفت خام یک الگوی سر و شانه معکوس (head and shoulder) را شکل داده و به رشد خود ادامه دادند. از سوی دیگر آمارهای اخیر نشان می‌دهند که تقاضا برای سفر در چین با سرعت بالایی در حال افزایش است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، زیرا همچنان شاهد فشار صعودی هستیم. چند جلسه پیش خط گردن الگوی سر و شانه را شکسته بودیم، برای آزمایش دوباره عقب‌نشینی کرده و شاهد حمایت مقطعی در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50 روزه EMA) بودیم. اینکه آیا نفت خام می‌تواند به بالاتر رفتن ادامه دهد یا نه، هنوز مشخص نیست و جای سوال دارد. در هر حال، به نظر می‌رسد که اگر بخواهیم به بالای کندل هفته گذشته برسیم، سودآوری بازار بیشتر خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حال حاضر نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA200) رسیده، و در حدود سطح 86.12 دلار قرار دارد، که طی یک روز 0.01% و طی یک هفته 0.258% رشد داشته است. و این به دلیل آن است که معامله‌گران روی افزایش تقاضا از چین قیمت‌گذاری کرده‌اند؛ زیرا آمارهای اخیر نشان می‌دهد که تقاضا برای سفر در این کشور با وجود مشکلات مرتبط با ویروس کرونا افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت برنت

بازارهای برنت در طول جلسه معاملاتی شروع هفته اندکی عقب‌نشینی کردند، اما پس از آن چرخش کردند تا از سطح 88 دلار عبور کنند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که ما در تلاش هستیم تا به سمت متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) حرکت کنیم. در واقع، نکته مهم در مورد نمودار این است که شاید بتواند راه را برای WTI مشخص کند. میانگین متحرک نمایی 200 روزه دقیقاً حدود 91 دلار و در حال کاهش است.

من فکر می‌کنم که این یک هدف خوب است، اما می‌تواند سقف بزرگی در بازار باشد. اگر بخواهیم از آن بالاتر برویم، بدیهی است که سیگنال یک روند صعودی خواهد بود که به بازار و معامله گران داده می شود. در این مرحله بعید به نظر می‌رسد که بازار به راحتی از متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) عبور کند.

نفت برنت در بحبوحه خوش‌بینی نسبت به بازگشایی چین، سطح 89 دلار را آزمایش کرد. این در حالی است که نفت برنت تقریباً 15 درصد از پایین‌ترین سطح اخیر رشد کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده متوسط باقی مانده است. بنابراین فضای زیادی برای افزایش حرکت صعودی بیشتر وجود دارد. نزدیک‌ترین سطح مقاومت قابل توجه برای نفت برنت 90 دلار است. در صورتی که نفت برنت بالاتر از این سطح قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 92.50 دلار حرکت خواهد کرد.

 

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

با افزایش تقاضا به دلیل هوای سردتر، گاز طبیعی نزدیک به پایین‌ترین سطح چند ماهه حمایت شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که هوا در پایان ماه (ژانویه 2023) سردتر می‌شود که ممکن است باعث شود حمایت بیشتری از بازارهای گاز طبیعی صورت گیرد.

 

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempie , fxempie

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×