» آرشیو اخبار » بانک ملی استرالیا استیبل کوین AUDN را روانه بازار می‌کند
بانک ملی استرالیا

بانک ملی استرالیا استیبل کوین AUDN را روانه بازار می‌کند

29 دی 1401 8

بانک ملی استرالیا (NAB) اعلام کرده است که قصد دارد یک استیبل کوین با پشتوانه کامل به نام AUDN راه‌اندازی ‌کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک ملی استرالیا (NAB) اعلام کرده است که قصد دارد یک استیبل کوین با پشتوانه کامل به نام AUDN راه‌اندازی ‌کند. این استیبل کوین بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم و الگوراند (Algorand) لانچ خواهد شد، که یک پلتفرم قرارداد هوشمند مشابه اتریوم می‌باشد. طبق اعلام NAB، این استیبل کوین در اواسط سال 2023 راه‌اندازی می‌شود.

دلار استرالیا

جزئیات پروژه استیبل کوین استرالیا

استیبل کوین AUDN با نسبت یک به یک با ارز فیات استرالیا پشتیبانی شده و توسط NAB نگهداری می‌شود. قرار است این استیبل کوین در درجه اول به عنوان یک توکن تسویه بین طرفین مختلفِ معامله استفاده شود. هاوارد سیلبی (Howard Silby)، مدیر ارشد نوآوری NAB می‌گوید، AUDN می‌تواند به عنوان مثال، برای تجارت اعتبار کربن، نقل و انتقال پول به خارج از کشور و قراردادهای خرید مجدد استفاده شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گزارش روزنامه استرالیا فایننشال ریویو (Australian Financial Review) که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، این روش تحت عنوان مبادلات اتمی شناخته می‌شود و NAB تلاش دارد در برخی از بازارها، رویه خود را به آن تغییر دهد.

ناگفته نماند که این اولین باری نیست که بانک‌های استرالیا سعی دارند یک استیبل کوین روانه بازار کنند. سال گذشته چهار بانک دیگر در این کشور تلاش کردند یک محصول استیبل کوین مشابه ایجاد کنند. به گزارش AFR، این طرح‌های ابتکاری به دلیل چالش‌های رقابتی موجود، شکست خورد. این چهار بانک در زمان توقف پروژه، در مراحل مختلفی از استراتژی‌های ارزهای دیجیتال خود قرار داشتند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×