» آرشیو اخبار » XRP به مقاومت کلیدی که قبلاً منجر به سقوط 65 درصدی قیمت شد نزدیک شده است

XRP به مقاومت کلیدی که قبلاً منجر به سقوط 65 درصدی قیمت شد نزدیک شده است

3 تیر 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خطرات کلان اقتصادی و شرایط نزولی در نمودار بلندمدت چشم‌انداز ریپل (XRP) را تحت خطر قرار داده است.

 

جهش 30 درصدی قیمت XRP 

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت XRP چهار روز پس از رسیدن به کف 0.28 دلار، پایین‌ترین سطح آن از ژانویه 2021 نزدیک به 30 درصد افزایش یافت و در تاریخ 24 ژوئن به 0.36 دلار رسید.

 

با توجه به الگوی فنجون و دسته ریپل که در نمودار زیر نشان داده شده است، روند صعودی این ارز دیجیتال می‌تواند تا قیمت 0.41 دلار امتداد یابد.

 

نمودار قیمت چهار ساعته XRP/USD به همراه الگوی «فنجون و دسته». منبع: TradingView

جالب توجه است که تارگت این الگو روی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50؛ موج قرمز) قرار می‌گیرد.

نمودار قیمت روزانه ریپل به همراه میانگین متحرک نمایی 50 روزه. منبع: TradingView

 

مقاومت بزرگ ریپل

 

به گفته توماس بولکوفسکی (Thomas Bulkowski )، تحلیلگر باسابقه بازارهای مالی، احتمال موفقیت الگوی صعودی فنجون و دسته (رسیدن قیمت به تارگت مورد نظر) 61 درصد است. اما، به نظر می‌رسد که ریپل در طرف 39 درصدی قرار دارد، زیرا میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای (EMA200) در تایم فریم 4 ساعته یک مقاومت سنگین است.

EMA 200 (موج آبی در نمودار زیر) قبلاً به عنوان یک سیگنال فروش قوی عمل کرده است. قابل ذکر است، در آوریل 2022، این توکن چندین بار تلاش کرد تا از مقاومت مذکور عبور کند، اما تمامی تلاش‌های آن ناموفق بود. پس از آن قیمت ریپل 65 درصد کاهش یافت و به 0.28 دلار رسید.

 

نمودار قیمت چهار ساعته XRP/USD به همراه مقاومت 200EMA. منبع: TradingView

 

قیمت ریپل پس از لمس مجدد مقاومت EMA200 در تاریخ 23 ژوئن، در میانه راه متوقف شد. اکنون، این توکن در انتظار تعیین جهت است و در عین حال با خطر سقوط قیمت مشابه آنچه پس از ماه آوریل رخ داد، مواجه است.

گفتنی است که شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع خرید (بالای 70) قرار دارد و این احتمال افت قیمت را افزایش داده است.

 

شکست قیمت از کف الگو در راه است

ساختار نزولی ریپل در تایم ‌فریم‌های کوتاه‌مدت‌ با ساختار آن در تایم فریم‌های بلندمدت مطابقت دارد.

همان‌طور که کوین تلگراف قبلاً گزارش داده بود، XRP پس از خروج از الگوی مثلث نزولی خود در اوایل ماه مه وارد مرحله بریک‌داون (Breakdown) شده است.

به عنوان یک قاعده در تحلیل تکنیکال، شکسته شدن قیمت از کف مثلث می‌بایست منجر به یک افت قیمت به اندازه حداکثر ارتفاع الگو شود که این قیمت XRP را به 1.86 دلار می‌رساند.

 

نمودار قیمت هفتگی XRP/USD به همراه الگوی «مثلث نزولی». منبع: TradingView

 

به عبارت دیگر، کاهش 50 درصدی قیمت XRP ممکن است تا پایان جولای امسال اتفاق بیفتد.

باید گفت که خطرات کلان اقتصادی ناشی از سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو نیز باعث تقویت سناریوی نزولی XRP شده است. جفت ارز XRP/USD معمولاً در سال 2022 همگام با دارایی‌های پرریسک افت کرده است، به طوری که ضریب همبستگی آن با شاخص بورس نزدک در 24 ژوئن به 0.90 رسیده است.

 

همبستگی هفتگی XRP/USD با شاخص بورس نزدک. منبع: TradingView

 

عدد 1 به این معنی است که این دو دارایی در همبستگی کامل با یکدیگر حرکت می‌کنند.

در مقابل، پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه ریپل برنده نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خواهد شد، می‌تواند سناریوی نزولی را منتفی کند.

همان‌طور که گفته شد، در صورت ادامه روند افزایشی، XRP می‌تواند تا پایان سال جاری به 0.91 دلار بازگردد. جالب توجه است که این توکن پس از برخورد با خط روند صعودی بلندمدت خود، همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، دچار افزایش قیمت شده است.

 

نمودار قیمت هفتگی XRP/USD. منبع: TradingView

 

این افزایش قیمت همچنین پس از کاهش شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) به زیر 30 که نشان دهنده یک فرصت خرید بالقوه است، رخ داده است.

 

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×