» آرشیو اخبار » همکاری ریپل و مونته‌نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی
ریپل

همکاری ریپل و مونته‌نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی

11 بهمن 1401 10

نخست وزیر مونته‌نگرو در توییتر خود اعلام کرده است که کشورش قصد دارد با همکاری ریپل، یک ارز دیجیتال راه‌اندازی کند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دریتان آبازوویچ (Dritan Abazović)، نخست وزیر مونته نگرو در توییتر خود اعلام کرده است که کشورش قصد دارد با همکاری ریپل، یک ارز دیجیتال راه‌اندازی کند. در همین راستا، آبازوویچ با برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل و جیمز والیس (James Wallis) معاون رئیس ریپل در داووس دیدار کرده است.

مونته نگرو و ریپل

والیس، معاون ریپل در امور بانک مرکزی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCها) است. ظاهراً آنچه آبازوویچ به آن اشاره می‌کند، چیزی شبیه به یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. وی در تاپیک توییتری خود عنوان کرد:

تبلیغات جام جهانی قطر

«با همکاری ریپل و بانک مرکزی، یک پروژه آزمایشی برای ساخت اولین ارز دیجیتال یا استیبل کوین ملی مونته‌نگرو را راه‌اندازی کردیم.»

با این حال، ماهیت دقیق این ارز دیجیتال بالقوه هنوز مشخص نیست، چراکه کشور مونته‌نگرو در حال حاضر ارز ملی ندارد. علیرغم این واقعیت که مونته نگرو نه بخشی از منطقه یورو است و نه عضو اتحادیه اروپا (EU)، این کشور منطقه بالکان از سال 2002، زمانی که ارز فراملی معرفی شد، از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده کرده است. مونته‌نگرو در سال 2008 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داده است.

گفتنی است که دولت مونته‌نگرو ماه‌هاست که به دنبال یافتن جایگاهی در صنعت ارزهای دیجیتال است. این کشور به دلیل پذیرش رمزارزها شهرت پیدا کرده است. به علاوه، ماه آوریل هیئتی تحت عنوان “Future Now” برپا کرد که ویتالیک بوترین، یکی از خالقان اتریوم نیز در آن شرکت داشت. بنا بر گزارش‌های موجود، بوترین در آن زمان تابعیت مونته نگرو را دریافت کرد.

ناگفته نماند که خبر آغاز به کار این پروژه روز 18 ژانویه (28 دی) اعلام شد و پروژه همکاری با ریپل به طور گسترده توسط خبرگزاری‌های محلی پوشش داده شد، اما چندین روز طول کشید تا اخبار این پروژه به جامعه بین‌المللی برسد.

سال گذشته یکی از مشاوران ریپل وعده فعالیت‌های جدیدی در معاملات CBDC را داده و از دو پروژه بوتان (Bhutan) و پالائو (Palau) به طور خاص در میان «چند طرح آزمایشی در حال پیشرفت» نام برده بود. این شرکت یکی از اعضای مؤسس پروژه دلار دیجیتال نیز هست. در فوریه 2022 (بهمن 1400) نیز به عضویت انجمن یورو دیجیتال درآمد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×