» آرشیو اخبار » سولانا چشم به یک افزایش 75 درصدی دوخته است

سولانا چشم به یک افزایش 75 درصدی دوخته است

8 تیر 1401 4

هدف میان‌مدت SOL نزدیک به 47 دلار است که حدود 20 درصد بالاتر از قیمت فعلی آن است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سولانا (SOL) به روند ریکاوری خود در تاریخ 28 ژوئن ادامه داد و اکنون در شرف بکار انداختن الگوی بازگشتی صعودی خود است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت  SOL 2.2 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح روزانه خود در 39.40 دلار رسید. جفت ارز SOL/USD پس از سقوط به قیمت 26 دلار در تاریخ 14 ژوئن، اکنون 50 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

 

نمودار قیمت روزانه SOL/USD. منبع: TradingView

 

سولانا به یک صعود 75 درصدی چشم دوخته است

روند صعودی اخیر سولانا، منجر به تکمیل یک الگوی سر و شانه معکوس شده است.

این الگوی صعودی زمانی شکل می‌گیرید که سه کف قیمت به صورت متوالی زیر یک سطح مقاومتی به نام خط گردن تشکیل می‌شود. کف قیمت یا فرورفتگی میانی که به «سر» معروف است، همیشه عمیق‌تر از دو فرورفتگی دیگر یعنی شانه چپ و راست است.

الگوی سر و شانه معکوس پس از شکسته شدن قیمت از خط گردن منحل می‌شود. همچنین، به عنوان یک قانون تحلیل تکنیکال، تارگت این الگو برابر با فاصله میان پایین‌ترین نقطه سر و خط گردن است.

 

نمودار قیمت روزانه SOL/USD با الگوی سر و شانه معکوس. منبع: TradingView

 

فرض کنید SOL مقاومت خط گردن 41.50 دلار خود را رو به بالا بشکند. آنگاه، احتمال ادامه‌دار شدن روند صعودی حدود 83.5 درصد خواهد بود و تارگت قیمت بالای 68 دلار، یعنی حدود 75 درصد بالاتر از قیمت کنونی قرار خواهد گرفت.

 

سطوح مقاومتی

سولانا در مسیر خود تا 68 دلار ممکن است در محل تقاطع مقاومت‌های تکنیکال از جمله میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50؛ موج قرمز) و خط مقاومت افقی با یک مانع روبرو شود. هر دو سطح مقاومتی در حوالی 47 دلار قرار دارند.

همچنین SOL ممکن است با خط گردن الگوی سر و شانه معکوس خود واکنش منفی نشان دهد که این به نوبه خود می‌تواند منجر به شکل‌گیری یک پرچم نزولی در نمودار شود. همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، پولبک قیمت از سطح مقاومت 47 دلار که روی خط روند فوقانی پرچم قرار دارد، می‌تواند منجر به بریک‌داون  (Breakdown)شود.

 

نمودار قیمت روزانه SOL/USD با الگوی «پرچم نزولی». منبع: TradingView

 

تارگت نزولی توکن SOL بسته به نقطه بریک‌داون آن تقریباً در محدوده 23 الی 30 دلار قرار می‌گیرد.

تحلیلگر بازار ارز دیجیتال ملقب به PostyXBT نیز پیش‌بینی کرد که قیمت SOL به 47 دلار خواهد رسید.

با این وجود، کاهش حجم معاملات سولانا باعث نگرانی شده است. به عبارت دیگر، احتمال برگشت رو به پایین قیمت از سطح 47 دلار وجود دارد.

 

سولانا 85 درصد از اوج قیمتی خود کاهش یافته است

مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر بازار، سولانا نیز بخش قابل توجهی از ارزش خود را در مقایسه با اوج تاریخی خود در نوامبر 2021 از دست داده است و اکنون بیش از 85 درصد سقوط کرده است.

بعلاوه، در میان قطعی‌های مکرر شبکه و اقدام اخیر برای به دست گرفتن کنترل کیف پول یک نهنگ از طریق رأی‌گیری، «غیرمتمرکز بودن» سولانا با نظارت موشکافانه‌ مواجه شده است.

از سوی دیگر، برخی پیش‌بینی می‌کنند که اکوسیستم سولانا درست مانند رقیب اصلی آن اتریوم پس از بازار نزولی سال 2018، دچار رشد خواهد شد. از جمله آن‌ها اسپنسر نون (Spencer Noon)، یکی از بنیانگذاران صندوق ارز دیجیتال واریانت فاند (Variant Fund) است که گفت:

سولانا دارای یک اکوسیستم توسعه‌دهنده قدرتمند است و مشکل قطعی‌های آن قابل حل است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×