» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار سه شنبه 4 مرداد
تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار سه شنبه 4 مرداد

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار سه شنبه 4 مرداد

4 مرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین و اکثر آلتکوین‌های بزرگ بازار به سطوح حمایتی خود افت پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند.

 

بیت کوین (BTC) و آلت‌کوین‌های برتر بازار در تاریخ 25 ژوئیه (3 مرداد) شاهد سیو سود تریدرها بودند و این نشان می‌دهد که تریدرها پیش از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ 26 و 27 ژوئیه (4ام و 5ام مرداد) از موقعیت‌های خرید خود خارج شده‌اند. این نشان می‌دهد که احساسات بازار شکننده است و گاوها (خریداران) به باز کردن پوزشن لانگ پیش از این رویداد مطمئن نیستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

گفتنی است، پس از آنکه بیت کوین نتوانست میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود در 22 هزار و 780 دلار را حفظ کند، تحلیلگران روی دیدگاه نزولی خود مصرتر شدند. شرکت تحلیلی ونچر فاندر (VentureFounder) انتظار دارد که فروش بازار از سر گرفته شود و بیت کوین قبل از تشکیل یک کف قیمت کلان، تا 14 هزار دلار سقوط کند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: COIN360

غیبت سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار ارز دیجیتال

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی در بازار حضور ندارند و صعودهای موقتی بازار عمدتاً تحت هدایت سرمایه‌گذاران خرد است. داده‌های شرکت تحلیل آن‌چین گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که یک BTC یا کمتر دارند، با شدت هر چه تمام‌تر در حال انباشت بیت کوین هستند.

آیا سرمایه‌گذاران خرد به خریدهای تهاجمی خود ادامه خواهند داد و از قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها حمایت خواهند کرد؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا به جواب برسیم.

 

BTC/USDT

قیمت بیت کوین در تاریخ 23 ژوئیه (1مرداد) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (EMA20) (21 هزار و 857 دلار) به بالا برگشت اما خریداران نتوانستند از مانع 23 هزار و 363 دلار در 24 ژوئیه عبور کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها (فروشندگان) با قدرت از این سطح مقاومتی دفاع می‌کنند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

قیمت بیت کوین در نمودار روزانه تا EMA 20 افت کرده است که یک سطح مهم محسوب می‌شود. اگر این سطح حمایتی شکسته شود، احتمالاً شاهد ریزش قیمت تا سطح 20 هزار و 750 دلار خواهیم بود. چنین حرکتی نشان از آن خواهد بود که بریک‌اوت قیمت از الگوی مثلث جعلی (فیک) بود.

شیب خط روند EMA20 در حال صاف شدن است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به محور میانی خود رسیده است و این‌ها نشانگر تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر بیت کوین مقاومت 23 هزار و 363 دلار را پشت سر بگذارد، خریداران روی روند قیمت تسلط پیدا خواهند کرد. اگر این اتفاق بیفتد، BTC شانس این را خواهد داشت که تا 28 هزار و 171 دلار و پس از آن تا 30 هزار دلار صعود کند. ضمن آنکه خرس‌ها برای به دست آوردن دست بالاتر باید قیمت را به زیر سطح حمایتی برسانند.

 

ETH/USDT

خرس‌ها در چند روز گذشته با موفقیت از مقاومت سربار یک هزار و 700 دلار دفاع کرده‌اند. با این حال، نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها (خریداران) اجازه نداده‌اند که قیمت ارز دیجیتال اتر (ETH) به زیر یک هزار و 464 دلار افت کند و این نشانگر قدرت خرید در سطوح پایین‌تر است.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت باری دیگر از یک هزار و 464 دلار به بالا برگردد، احتمالاً برای چند روز دیگر شاهد حرکت قیمت ETH/USDT در دامنه نوسانی کوچک آن خواهیم بود. شیب صعودی EMA 20 (1،397 دلار) و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت آن نشان می‌دهد که اتریوم در مسیر صعود خود با مقاومت خاصی رو به رو نیست.

همچنین شکسته شدن مقاومت 1700 دلار و بسته شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند به معنای از سرگیری روند صعودی باشد. در ادامه هم این ارز دیجیتال می‌تواند تا مقاومت دو هزار دلار صعود کند.

اگر قیمت به زیر EMA 20 (نمودار روزانه) افت کند، سناریوی صعودی مذکور منتفی خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ممکن است تا یک هزار و 280 دلار کاهش یابد. ضمن اینکه برگشت شدید اتر از این سطح حمایتی می‌تواند این ارز دیجیتال را برای چند روز در دامنه بین 1،280 دلار تا 1700 دلار درگیر کند.

 

BNB/USDT

ارز دیجیتال BNB در تاریخ 23 ژوئیه (1 مرداد) به خط روند نزولی خود واکنش منفی نشان داد و این حرکت حاکی از آن بود که فروشندگان با قدرت از این خط روند مقاومتی دفاع می‌کنند. خرس‌ها اکنون سعی خواهند کرد قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حرکت، جفت ارز BNB/USDT ممکن است خط حمایت کانال صعودی خود را آزمایش کند. اگر قیمت از این سطح برگشت کند، خریداران دوباره سعی می‌کنند قیمت را به بالای خط روند نزولی هدایت کنند و به خط مقاومت کانال صعودی حمله کنند.

احتمال دیگر این است که خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، برتری در بازار به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد و BNB ممکن است تا سطح حمایت قدرتمند 211 دلاری خود سقوط کند.

 

XRP/USDT

ارز دیجیتال ریپل (XRP) طی چند روز گذشته بین 0.30 تا 0.39 دلار در حال تثبیت بوده است. اگرچه قیمت در 23 ژوئیه از میانگین متحرک خود برگشت کرد، اما XRP نتوانست به مقاومت سربار 0.39 دلاری خود برسد. این نشان می‌دهد که تقاضای خرید در قیمت‌های بالاتر پایین است.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، جفت ارز XRP/USDT ممکن است به تدریج تا 0.30 دلار کاهش یابد. خریداران به احتمال زیاد با تمام توان از این سطح دفاع می‌کنند زیرا در صورت از دست رفتن این حمایت، XRP می‌تواند روند نزولی خود را از سر بگیرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، گاوها دوباره سعی می‌کنند مانع سربار 0.39 دلار را پاک‌سازی کنند و یک حرکت جدید را آغاز کنند. در ادامه هم XRP شانس این را خواهد داشت که تا سطح 0.50 دلار صعود کنند.

 

ADA/USDT

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 24 ژوئیه (2 مرداد) سعی کرد از مقاومت 0.55 دلاری خود عبور کند، اما خرس‌ها با موفقیت از این سطح مقاومت دفاع کردند و قیمت مجدداً پایین آمد. گفتنی است که این افت قیمت احتمالاً به دلیل سیو سود تریدرهای کوتاه مدت است.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند تا سطح حمایت 0.44 دلار ریزش کن. اگر قیمت از این سطح به بالا برگردد، کاردانو ممکن است برای چند روز بین 0.44 و 0.55 دلار گیر کند.

احتمال دیگر این است که قیمت از میانگین‌های متحرک برگشت کن. اگر این اتفاق بیفتد، خریداران دوباره سعی می‌کنند توکن ADA را از مقاومت سربار آن عبور دهند. اگر آنها موفق شوند، شتاب صعودی قیمت افزایش خواهد یافت و این ارز دیجیتال می‌تواند تا 0.63 دلار و سپس تا 0.70 دلار افزایش پیدا کنند.

 

SOL/USDT

ناکامی ارز دیجیتال سولانا (Sol) در برگشت از EMA 20 (39 دلار) نشان می‌دهد که شتاب صعودی قیمت در حال کاهش است. اکنون خرس‌ها سعی خواهند کرد قیمت را تا سطح حمایت آن پایین بیاورند، سطحی که از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از خط حمایت برگشت کند، خریداران باری دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز SOL/USDT را به مقاومت 48 دلار برسانند. در صورت عبور قیمت از این مانع، الگوی مثلث صعودی سولانا تکمیل خواهد شد. ضمن اینکه هدف قیمتی این الگو 71 دلار است.

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کاهش دهند، الگوی صعودی بی‌اعتبار می‌شود. در ادامه هم احتمالاً شاهد افت قیمت SOL تا سطح 30 دلار خواهیم بود. شکسته شدن این سطح حمایتی به این معنی است که فروشندگان دوباره بر روند قیمت حاکم شده‌اند.

 

Doge/USDT

خرس‌ها در تاریخ 25 ژوئیه (3 مرداد) قیمت ارز دیجیتال دوج‌‌کوین (DOGE) را به زیر میانگین‌های متحرک آن رساندند و راه را برای افت بیشتر قیمت هموار کردند. اما گاوها احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع می‌کنند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از خط روند خود به بالا برگردد، گاوها سعی خواهند کرد قیمت DOGE را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، توکن دوج‌کوین شانس این را خواهد داشت که تا مقاومت 0.08 دلار صعود کند. شکسته شدن این سطح مقاومت و بسته شدن کندل بالای آن، الگوی مثلث صعودی دوج‌کوین را تکمیل می‌کند که هدف قیمتی آن 0.11 دلار است.

برعکس، اگر قیمت از زیر خط روند شکسته شود، الگوی مثلث صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد. این امر می‌تواند باعث افت قیمت تا حمایت 0.06 دلار و پس از آن تا حمایت مهم 0.05 دلار شود.

 

DOT/USDT

گاوها در چند روز گذشته چند بار تلاش کردند تا قیمت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (7.47 دلار) عبور دهند اما هر بار شکست خوردند، این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها با جدیت در حال دفاع از این سطح هستند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

جفت ارز DOT/USDT در تاریخ 25 ژوئیه (3 مرداد) به زیر EMA 20 (7.23 دلار) کاهش پیدا کرد. اگر خرس‌ها قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، ارز دیجیتال DOT ممکن است تا سطح حمایت 6 دلار خود ریزش کند. این سطح مهمی است که باید زیر نظر داشته باشید، زیرا شکسته شدن آن می‌تواند نشان از از سرگیری روند نزولی باشد.

احتمال دیگر این است که قیمت از سطح فعلی برگشت کند و به بالای SMA 50 (نمودار روزانه) صعود کند. این اتفاق در صورت وقوع، بیانگر تقاضای بالا در قیمت‌های پایین‌تر خواهد بود. سپس احتمالاً شاهد افت قیمت DOT تا 8.79 دلار و بعد از آن تا سطح روانی 10 دلار خواهیم بود.

 

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) در تاریخ 25 ژوئیه بعد از برخورد به خط مقاومت خود پایین آمد و این نشان می‌دهد که خرس‌ها با هر افزایش قیمتی به دنبال فروش در سقف قیمت هستند. اکنون فروشندگان سعی دارند تا قیمت MATIC را تا حمایت 0.75 دلار پایین بیاورند.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه Matic/USDT. منبع: TradingView

شیب صعودی EMA 20 (0.75 دلار) و قرارگیری RSI در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که خریداران اندکی برتری دارند. اگر قیمت دوباره از 0.75 دلار برگشت کند، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای خط مقاومت سوق دهند.

اگر خریداران در انجام این کار موفق ظاهر شوند، راه برای صعودی MATIC تا سطح روانی 1 دلار هموار خواهد شد. گفتنی است، گاوها برای صعود تا سطح 1.26 دلار باید ابتدا این مانع را پاک‌سازی کنند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر 0.75 دلار شکسته شود، نشان می‌دهد که شتاب صعودی قیمت در حال تضعیف است. در ادامه هم ارز دیجیتال MATIC احتمالاً تا سطح 0.63 دلار ریزش خواهد کرد.

 

AVAX/USDT

توکن اولانچ (Avax) در تاریخ 23 ژوئیه (1 مرداد) یک الگوی کندل استیک دوجی تشکیل داد که این نشان دهنده عدم قطعیت در بین خریداران و فروشندگان است.

 

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار (4 مرداد): BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، Sol، Doge، Dot، Matic، Avax

نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

این عدم قطعیت در تاریخ 25 ژوئیه به نفع فروشندگان تمام شد و جفت ارز Avax/USDT تا سطح بریک‌اوت 21.35 دلار خود ریزش کرد. اگر قیمت با قدرت از این سطح به بالا برگردد، نشانه آن است که گاوها در حال خرید در کف‌ هستند.

این می‌تواند احتمال آزمایش مجدد سطح 26.50 دلار را افزایش دهد. شکسته شدن این مقاومت می‌تواند مسیر صعود به 29 دلار و 33 دلار را هموار کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 21.35 دلار شکسته شود، قیمت ارز دیجیتال AVAX ممکن است تا خط حمایت خود نزول کند، سطح حمایتی که گاوها احتمالاً با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×