» آرشیو اخبار » دلایل افزایش خرید توکن MATIC
دلایل افزایش خرید توکن MATIC

دلایل افزایش خرید توکن MATIC

11 تیر 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، MATIC، توکن بومی شبکه پالیگان (Polygon) به آشفتگی فعلی بازار واکنش متفاوتی نشان داده است و نهنگ‌ها دست به خرید توکن MATIC زده‌اند.

این پس از آن اتفاق افتاده است که قیمت این کوین در اواسط ژوئن به 0.31 دلار یعنی پایین‌ترین حد چند ساله خود رسید که دلیل آن وضعیت نابسامان هشت ماه گذشته بازار ارزهای دیجیتال است.

موج جدید، توجه‌های زیادی را به این رمزارز که یکی از بزرگ‌ ترین ارزهای دیجیتال است، جلب کرده و باعث شده است سرمایه گذاران زیادی برای خرید آن اقدام کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

چه اتفاقی برای MATIC افتاده است؟

هفته گذشته، کوین بیس، بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات، پشتیبانی پالیگان را برای انتقال اتریوم، MATIC و USDC ارائه کرد. بر اساس این اعلامیه، این اقدام به دلیل نیاز به کاهش هزینه‌های بالای تراکنش‌های اتریوم و همچنین نیاز به افزایش انتقال‌های میان پلی (cross-bridge) انجام شد.

در اطلاعیه وبلاگ آمده است: «مشتریان کوین بیس می‌توانند فیات خود را به ETH، MATIC و USDC تبدیل کنند و با هزینه و زمان کمی کیف پول پالیگان خود را شارژ کنند و این امر کاوش بیشتر در وب 3 را آسان می‌کند.»

شبکه‌های ساخته شده بر روی اتریوم یا موازی با آن مانند پالیگان و سولانا به دلیل کارمزدهای فوق‌العاده پایین و سهولت انتقال دارایی‌ها با سرعت بی‌سابقه‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند.

طبق داده‌های DeFiLamma، در حال حاضر، ارزش کل قفل ‌شده در پروتکل‌های لایه 2 به بیش از 30 درصد افزایش یافته است و در پالیگان 1.86 میلیارد دلار دارایی قفل شده است.

در اکتبر سال گذشته (مهر 1400)، پالیگان از نظر کاربران فعال از اتریوم پیشی گرفت که نشان می‌دهد علاقه سرمایه گذاران برای این پروتکل‌ها در مقایسه با اتریوم در حال افزایش است.

با توجه به اینکه پالیگان به کمک زنجیره‌های جانبی در راستای بلاکچین اصلی اتریوم، تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تری را ارائه می‌کند، ادغام آن با کوین بیس احتمالا باعث حضور بیشتر کاربران و افزایش استفاده از آن خواهد شد و توکن آن نیز رشد خوبی خواهد کرد.

علاوه بر این، با ادامه ریزش بازار رمزارزها، به نظر می‌رسد سرمایه‌ گذاران به سمت پروژه‌هایی حرکت می‌کنند که از طوفان‌های بازار فاصله می‌گیرند.

این حرکت در خرید و نگهداری مداوم MATIC توسط سرمایه گذاران با وجود کاهش قیمت‌ها مشاهده می‌شود. به گفته شرکت داده‌های آنچین IntoTheBlock، رشد قیمت این رمزارز با افزایش دارایی‌های نهنگ‌ها همراه بوده است.

هفته گذشته، یک روز پس از اعلامیه کوین بیس، IntoTheBlock نوشت: «افزایش 9 درصدی اخیر در ذخایر بین 100 میلیون و یک میلیارد متیک، بزرگ ترین افزایش از نوامبر سال گذشته بوده است.»

دلایل افزایش خرید توکن MATIC
دلایل افزایش خرید توکن MATIC

گزارش شرکت سانتیمنت (Santiment) نیز نشان داد که «کوسه‌ها» و «نهنگ‌های» متیک حدود شش هفته است که در یک روند انباشتگی بسیار بزرگ بوده‌اند. سانتیمنت نوشت: «در این بازه زمانی، هولدرهای بین 10 هزار تا 10 میلیون کوین در مجموع 8.7 درصد به کیف پول‌های خود اضافه کرده‌اند.»

در زمان نوشتن این متن، متیک با رشد 2.9 درصدی در روز در قیمت 0.46 دلار معامله می‌شود. به این ترتیب، با وجود این که قیمت آن نسبت به ماه گذشته رشد کرده است، اما هنوز نسبت به اوج 2.92 دلاری دسامبر سال گذشته قیمت بسیار پایینی دارد.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: ZyCrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×