» آرشیو اخبار » اتریوم در یک قدمی به روزرسانی مرج با راه‌اندازی شبکه آزمایشی سپولیا
اتریوم در یک قدمی به روزرسانی مرج با راه‌اندازی شبکه آزمایشی سپولیا

اتریوم در یک قدمی به روزرسانی مرج با راه‌اندازی شبکه آزمایشی سپولیا

16 تیر 1401 7

اتریوم با موفقیت آخرین شبکه آزمایشی خود را برای به روزرسانی مرج (Merge) به پایان رساند.

اتریوم شبکه آزمایشی سپولیا را با موفقیت راه اندازی کرد

رویداد اصلی که طرفداران اتریوم چندین سال منتظر آن بودند، سرانجام در شرف وقوع است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بلاکچین قرارداد هوشمند اتریوم شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) خود را برای اپیدت مرج (Merge) در روز چهارشنبه راه‌اندازی کرد و این شبکه را یک قدم دیگر به انتقال به مدل اثبات سهام نزدیک کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

سپولیا دومین شبکه آزمایشی عمومی اتریوم است که پس از پیاده‌سازی موفقیت آمیز شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) در ماه گذشته راه‌اندازی شده است. در مرحله بعد، به‌روزرسانی اتریوم قرار است روی شبکه آزمایشی گرلی (Georli) قبل از اجرا روی شبکه اصلی راه اندازی شود. اگرچه تاریخ اجرای اپدیت مرج روی شبکه اصلی هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود راه‌اندازی شبکه آزمایشی گرلی در هفته‌های آینده عملی شود.

اپدیت مرج لایه اثبات کار و لایه اجماع اثبات سهام اتریوم که تحت عنوان زنجیره بیکن (Beacon Chain) نیز شناخته می‌شود را با یکدیگر ادغام می‌کند. در هر یک از شبکه‌های آزمایشی، این دو لایه به عنوان بخشی از فرآیند جایگزینی مکانیسم اجماع اثبات کار اتریوم با مدل اثبات سهام ادغام شده‌اند.

پس از راه‌اندازی شبکه اصلی، اتریوم دیگر به ماینرها متکی نخواهد بود و در عوض از اعتبارسنج‌هایی که توکن اتر (ETH) را برای رسیدن به اجماع در شبکه سپرده‌گذاری (استیک) می‌کنند استفاده خواهد کرد. شما برای اجرای یک گره مستقل در شبکه اتریوم نیاز به قفل کردن و سپرده‌گذاری 32 ETH (به ارزش حدود 35000 دلار در قیمت‌های فعلی) دارید، اگرچه پروژه‌های استیکینگ مانند لیدو (Lido) و راکت پول ((RocketPool استخرهای تجمیع سرمایه را برای کسانی که سرمایه کمتری دارند، به بازار ارائه کرده و فرآیند اعتبارسنجی را برای کاربران ساده‌تر کرده‌اند.

 

همه چشم‌ها به اپدیت مرج دوخته شده است

اپدیت مرج یک رویداد بسیار مورد انتظار برای اتریوم است زیرا انتظار می‌رود ضمن بهبود بهره‌وری انرژی شبکه به بیش از 99 درصد، نرخ انتشار ETH را کاهش دهد. مرج همچنین امکان اضافه شدن زنجیره‌های شاردینگ (Shard Chains) در فاز بعدی نقشه راه اتریوم را میسر می‌سازد و در کنار آن پروتکل‌های لایه 2 مانند ZK-Rollups را به شبکه اضافه خواهد کرد.

بنیان‌گذار اتریوم ویتالیک بوترین از سال 2014 در مورد مزایای اثبات سهام بحث کرده است. او بارها تاریخ احتمالی راه‌اندازی بلاکچین اتریوم 2 را اعلام کرد اما اوضاع هیچ وقت طبق برنامه پیش نرفت. اگرچه اپدیت مرج با تأخیرهای متعددی همراه بوده است، اما راه‌اندازی شبکه آزمایشی سپولیا، اتریوم را به هدف خود برای پیاده‌سازی مین‌نت در سال 2022 نزدیک می‌کند.

در حالی که تیم اتریوم از سال 2021 بارها روی اپدیت مرج به عنوان یکی از رویدادهای مهم این شبکه مانور داد، اما این کمکی به جلوگیری از افت قیمت اتر در طی بازار نزولی سال 2022 نکرد. توکن اتر (ETH) از زمان به اوج رسیدن خود در چهار هزار و 800 دلار در نوامبر 2021، اکنون 76.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در حوالی قیمت یک هزار و صد دلار معامله می‌شود. همچنین ارزش بازار اتریوم اکنون حدود 136.8 میلیارد دلار است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×