» آرشیو اخبار » جمع آوری بیش از هزاردستگاه ماینر در مشهد
ماینر

جمع آوری بیش از هزاردستگاه ماینر در مشهد

20 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، هم‌زمان با آغاز فصل گرما و استفاده مردم از سامانه‌های سرمایشی و افزایش مصرف برق، هر سال طرح‌های مختلفی از جمله کاهش ساعات اداری برای کنترل مصرف و جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی در کشور اجرا می‌شود. امسال نیز طرح کاهش ساعت اداری در دست اجراست، اما در یکی‌دو سال گذشته دغدغه‌ای جدید برای مسئولان وزارت نیرو و صنعت برق کشور اضافه شده و آن استفاده مردم از دستگاه‌های ماینر و رمزارزهاست که برق زیادی برای استخراج آن استفاده می‌شود. باتوجه‌به مشکل تأمین برق در گرمای بیش از ۴۰درجه در نقاظ مختلف کشور و همچنین خراسان رضوی، مصرف برق برای ماینر‌ها توجیه ندارد و سایر بخش‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

پایش و کنترل مشترکان پرمصرف در استان

حسن حشمتی در گفتگو با شهرآرانیوز درباره وضعیت کنترل مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز مشترکان پرمصرف پایش و کنترل می‌شوند. بخش‌های اداری، صنایع و چاه‌های کشاورزی نیز زیر ذره‌بین شرکت برق هستند.
وی با اشاره به وجود ماینر‌ها در شهر مشهد و خراسان رضوی، گفت: در فصل تابستان رمزارز‌هایی که مجاز هستند، نباید فعال باشند.
حشمتی همچنین با بیان اینکه همه مشترکان اداری و… پایش می‌شوند، تصریح کرد: اگر هرکدام از مشترکان ۳۰ درصد کاهش مصرف را رعایت نکنند، برقشان قطع می‌شود.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: اگر نیاز باشد، به مشترکان پرمصرف اخطار داده می‌شود و درنهایت مشمول قطع می‌شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

رمزارز سابقه‌ای دوسه‌ساله دارد

حشمتی با اشاره به اینکه مسئله رمزارز‌ها و ماینر‌ها سابقه‌ای دو‌سه‌ساله دارد، گفت: افرادی که به‌صورت غیرمجاز رمزارز استخراج می‌کنند، به‌سرعت شناسایی می‌شوند.
وی گفت: تاکنون رمزارز‌های زیادی کشف شده و هم‌اکنون تعدادشان محدود شده است. رمزارز‌ها به‌راحتی شناسایی می‌شوند و تحت کنترل هستند.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه رمزارز‌های مجاز نیز در استان داریم که مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: این افراد برای کسب مجوز مراحل قانونی را طی و انشعابات را دریافت می‌کنند. همچنین ماینر‌های غیرمجاز از تعرفه‌های کشاورزی و… استفاده می‌کردند که هزینه‌ای برایشان نداشت.
حشمتی تصریح کرد: از سال قبل همکاری بین قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی و شرکت برق ایجاد شده است و پرونده استخراج‌های غیرمجاز رمزارز‌ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است تا مراحل قضایی را طی کند. از ابتدای آغاز طرح جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز در مشهد، تاکنون ۱۰۲۵ ماینر کشف و جمع‌آوری شده که مجموع بار الکتریکی آن‌ها حدود ۳۱ مگاوات برآورد شده است.

منبع: شهرآرانیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×