» آرشیو اخبار » دلایل خرس‌ها برای حفظ قیمت «بیت‌کوین» زیر 32هزار دلار
بیت‌کوین

دلایل خرس‌ها برای حفظ قیمت «بیت‌کوین» زیر 32هزار دلار

19 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت‌کوین (BTC) از 10 ماه مه، در یک دامنه معاملاتی باریک در حال نوسان بوده و این رمزارز چندین مرتبه است که نتوانسته مقاومت 32 هزار دلار را بشکند.

نمودار قیمت 12 ساعته BTC-USD در صرافی کوین‌بیس. منبع: TradingView

تبلیغات جام جهانی قطر

روند بیت‌کوین تا حدی منعکس کننده عدم قطعیت بازار سهام است، همان‌طور که شاخص S&P 500 در دامنه محدود 3،900 الی 4،180 در نوسان بوده است. از یک طرف، یک رشد اقتصادی در منطقه یورو وجود داشته که در آن تولید ناخالص داخلی این منطقه نسبت به سال گذشته 5.1 درصد افزایش داشته است. در سوی مقابل، تورم همچنان رو به افزایش بوده و در انگلستان به 9 ٪ رسیده است.

علاوه بر نوسانات بیت‌کوین، لایحه یک چارچوب مقرراتی برای دارایی‌های دیجیتال در تاریخ هفت ژوئن به مجلس سنا معرفی شد. این لایحه دو حزبی 69 صفحه‌ای که تحت حمایت سناتور سینتیا لومیس CynthiaLummis)) از ایالت وایومینگ و سناتور کیرستن گیلیبراند Kirsten Gillibrand)) از نیویورک قرار گرفت، به قدرت اختیار CFTC برای نظارت بر بازارهای نقدی دارایی‌های دیجیتال اشاره دارد.

در تاریخ سه ژوئن، سرویس نظارت مالی کره جنوبی (FSS) یک تحقیق را روی 157 سرویس درگاه پرداخت که با دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند، آغاز کرد. پیش از این، در 24 ماه مه، مقامات کره جنوبی تحقیقاتی را علیه دو کوان ((Do Kwon، مدیر عامل پلتفرم ترا (Luna) آغاز کرده بودند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز در تاریخ ششم ژوئن تحقیقاتی را علیه دارایی‌های صرافی بایننس آغاز کرد. بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است و SEC در حال ارزیابی این است که آیا عرضه اولیه BNB قوانین اوراق بهادار این نهاد را نقض کرده است یا نه.

در تاریخ ششم ژوئن، IRA Financial Trust، پلتفرمی که حساب‌های بازنشستگی دارایی دیجیتال را ارائه می‌کند، شکایتی را علیه صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) ترتیب داد و ادعا کرد که نقض امنیتی این پلتفرم در هشتم فوریه منجر به سرقت 36 میلیون دلار رمزارز از حساب مشتریان تحت حضانت این صرافی شده است.

بیایید به داده‌های بازار فیوچرز بیت‌کوین نگاه کنیم تا به نحوه موضع‌گیری تریدرهای حرفه‌ای ازجمله نهنگ‌ها و بازارسازها پی ببریم.

 

معیارهای بازار مشتقات حاکی از دیدگاه نزولی سرمایه گذاران است

معامله گران باید داده‌های بازار آتی بیت‌کوین را تجزیه و تحلیل کنند تا به موضع معامله گران حرفه‌ای پی ببرند. «قراردادهای سه ماهه» ابزار مورد علاقه معامله گران با تجربه است که برای فرار از فاندینگ ریت (Funding Rate) نوسانی قراردادهای دائمی فیوچرز استفاده می‌شود.

شاخص مبنا (Basis) اختلاف بین قراردادهای آتی بلند مدت و سطح فعلی بازار نقدی (اسپات) را اندازه‌گیری می‌کند. پریمیوم یا اضافه بهای سالانه بیت‌کوین باید بین پنج الی ده درصد باشد تا برای معامله گرانی که سرمایه خود را برای دو الی سه ماه (تا زمان انقضای قرارداد) قفل می‌کنند، جبران هزینه کند.

پریمیوم سالانه قراردادهای 3 ماهه بیت‌کوین. منبع: Laevitas

پریمیوم قراردادهای فیوچرز بیت‌کوین از 12 آوریل زیر چهار درصد بوده است، عددی که در بازارهای نزولی مشاهده می‌شود. آنچه بیشتر نگران کننده است این است که آخرین باری که تریدرهای حرفه‌ای صعودی بودند، به بیش از شش ماه قبل برمی‌گردد که این معیار از ده درصد عبور کرد.

معامله گران برای حذف عوامل خارجی مختص بازار فیوچرز، باید بازارهای آپشن (اختیار معامله) بیت‌کوین را نیز تجزیه و تحلیل کنند.

در بازارهای صعودی، تریدرهای بازار آپشن روی افزایش قیمت بیشتر شرط‌بندی می‌کنند و این باعث می‌شود شاخص SKEW به 12- درصد یا کمتر کاهش یابد. در طرف مقابل، در بازار نزولی، این شاخص به 12+ درصد یا بالاتر افزایش پیدا می‌کند.

انحراف دلتای 25درصد قراردادهای آپشن 30 روزه بیت‌کوین. منبع: Laevitas

Skew Delta 30 روزه بین یکم  الی هفتم ژوئن از 12.5 درصد تا 23درصد متغیر بوده است که نشان می‌دهد تریدرهای آپشن روی نزول قیمت بیشتر شرط‌بندی کرده‌اند. با این وجود، این عدد یک افزایش متوسط ​​را نسبت به دو هفته گذشته نشان می‌دهد.

مقررات کریپتو و آمار و ارقام ضعیف اقتصادی به وضوح روی احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشته است و داده‌های بازار مشتقات نشان می‌دهد که معامله گران حرفه‌ای بیت‌کوین از باز کردن پوزشن‌های‌ لانگ ضریب دار دوری می‌کنند و همچنین تمایلی به ریسک روی کاهش قیمت ندارند.

در حال حاضر، مشخص است که خرس‌ها با تعیین سطح 32 هزار دلار به عنوان سطح مقاومت راحت هستند و احتمال افت قیمت تا سطح 28 هزار و 200 دلار همچنان وجود دارد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×